Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 1811 ggr
[AnnaRen]
0

Regression..

Nu har jag bokat en regressions terapi i morgon och jag är riktigt spänd och nervös inför det. Jag har höga förävntningar och hoppas att jag får uppleva något magiskt :)

Har någon utav er gjort detta och vad hände, funkar det verkligen? :)

Fjäril
0

Hej AnnaRen,

Vad spännande, du får berätta mer sedan Glad

Jag har "gått tillbaka" via mina vägledare.

Sajtvärd på Övernaturligt

[AnnaRen]
0

Jo ska berätta sen :) Hoppas bara att jag får se något och uppleva något..

Gud så spännande det ska bli , håller på att darra sönder här ! haha

Fjäril
0

Det kommer säkert bli jättebra Glad

vresrosen92
0

Du får berätta hur det gick sen! *nyfiken* Glad

Don´t worry, Be happy!

[AnnaRen]
0

Hejsan.

Nu har jag varit på regressionen och jag hade faktiskt förväntat mig mer. Jag hade verkligen hoppats på något riktigt bra men det kändes inte så där ultra bra. Det kändes mest som att jag hittade på allt och jag såg inte allt klart och tydligt. Sedan mitt i allt så blev jag kissnödig (haha) och då blev jag stressad.

Nåmen det jag såg: Jag var en pojke vid tre års ålder i ett nattlinne som bodde i Frankrike vilket århundrare är jag inte helt säker på men jag fick upp 1600 talet. Jag hade en syster som var en ängel, hon var så vacker och god och hon var 5 år gammal. Min mamma hade lämnat oss med vår far som var en komplicerad man. Jag fick en känsla av rädsla men kunde inte sätta fingret på vad det var jag var rädd för. Min far var polis och jobbade väldigt mycket och vi hade en "nanny" som passade oss medans han var och jobbade, denna nanny var mörkhyad, fick dock lite blandade vibbar av henne, både gott och ont. När jag var tio så gick jag i skolan, det var det enda jag fick upp. När jag var 15 så slutade jag skolan och min syster flyttade långt bort ifrån oss, till en stor stad och hon skulle plugga. Jag minns känslan som följde mig under hela tiden och det var ensamhet, jag kände mig så fruktansvärt ensam och deppig. Sedan kom ett tåg upp mitt i allt? Och sedan såg jag att han blev tågförare, hade svarta kläder och en mössa. Jag minns att jag kände en viss lycka över att jag blivit det jag ville bli. Min far vid denna tid började dricka, och drack väldigt mycket alkohol, han blev en ensam man och han ville inte prata då han ej var så verbal av sig. Sedan fick jag en känsla av att jag dog tidigt, redan vid 25 års ålder dock så när jag dog (pågrund av vad vet jag inte) såg jag bara att det blev svart, jag såg inget ljus utan att allt blev bara svart. Sedan så avslutade vi och jag sprang till toan , haha ..

Nåja det var det jag fick upp i det stora hela, men jag har lite tvivel om detta. För jag hade som sagt förväntat mig något väldigt extra .. Samt att det där var ju ingen hypnos utan det där kändes mer som en mediation av något slag? För jag ser en hypnos som något helt annars trots vid medvetandet. För jag kunde ha slagit upp ögonen när som helst och klivit upp och bara gått därifrån .Förstår ni vad jag menar? Nåja nu har jag gjort detta iaf..

Fjäril
0

#5 Tack! Som läsare var det mycket information :) Det kan vara så att du inte skulle veta mer. Av egen erfarenhet vet jag mycket lite om mina tidigare liv, "det har ingen betydelse" har mina vägledare sagt. Jag tror också att vid de tillfällen man gärna vill veta vad som har varit, eller dras till det, kan det finnas budskap som man har nytta av i det här livet (också). Jag är inte mycket "för" att forska i det eftersom det var då, och nu är nu - men som sagt, det kan finnas en anledning i vissa fall att ta reda på vad som har varit. Kanske för att fortsätta där man avslutade sist?

[AnnaRen]
2

Meeeen måste berätta det kusliga. Jag fick ju egentligen upp 1974 men jag tänkte för mig själv att det var ju bara för ett tag sedan.. så jag frågade igen och då fick jag upp 1674 .. Jag fick ju upp att "jag" dog på tåget när jag körde, och jag minns att det blev svart. Jag kollade upp detta och ser då att 1674 var det inget men 1974 fick jag upp detta : 1974 Frankrike. En tunnel faller samman. Två tåg kör in i stenblocken och 107 omkommer.

Kan detta vara möjligt, blev lite rädd?

Sen så kollade jag vidare bara av nyfikenhet och 1988 så föddes jag och då stog det så här: 1988 Paris, Frankrike. Två tåg kolliderar, 56 döda.

Nu överanalyserar jag , men vet vem? :P

Anaid
0

#7: När jag var så fick jag upp ett årtal som krockar med mitt nuvarande liv så om det stämmer eller inte har väl att göra med hur tiden verkligen ser ut. Många tror att man kan leva flera liv samtidigt och tror man det så funkar det ju med årtal som krockar.

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

tarotlasse
0

Jag måste fråga dig vad är det som säger dig  att detta var ett av dina tidigare liv du upplevde?

Det kan lika gärna var en av dina Guider eller ngn i ditt andeteam du upplevde hur vet du att det inte var det utan ditt eget tidigare liv ?

Andevärlden visar sig på samma sätt och komunicerar på samma sätt när du går lite djupare i meditationen hur vet du att det inte var en ande som du upplevde och att det var ditt egna tidigare liv?

Så vad är det som säger att det just var ditt  tidigare liv du upplevde ?

För kan som sagt vad lika gärna var ngn av dina Guider eller en ande som du upplevde.

Som jag svarade i en annan tråd du skapade så finns det ingen som med säkerhet som kan säga vilket det är.

Men att det är ett tidigare liv är ju självklart eftersom det rör sig om 1600 talet men är det ditt tidigare liv eller en Guids tidigare liv på jorden eller är det en ande hur avgör du det ?

Men samtidigt säger du att du fick 1974 till dig först  men ändrade dig och helt naturligt eftersom allt påverkas av vårt eget logiska tänkande i vaket tillstånd.

Hade du varit helt borta  i medvetande i djup trance eller djup hypnos och inte medveten vad som skedde så hade det varit det första årtalet som dök upp som gällt

För det kunde ju inte vara ett tidigare liv om det var 1974 så  rent logiskt och många gånger omedvetet ändrar vi på årtalet när vi är i vaket tillstånd .

Det gör vi inte i djup  trance eller djup hypnos.

Men det kan ju vara en ande som avled eller föddes 1974 men ditt eget logiska tänkande var ju inställt på ett tidigare liv och  då kan du genom ditt eget tänkande påverka din upplevelse.

Vårt eget logiska tänkande är ett ständigt gissel för oss medium för går inte komma i från att vår egen tro och tänkande  påverkar kominikationen tyvärr.

Så finns inget vaket medium på hela jorden som är 100% korrekt.

För  ber vi om ett tidigare liv så grundar o påverkas ju vi av detta i vårt tänkande. men inte säkert det är vårt  eget tidigare liv.

Är det en av våra Guiders liv på jorden så kan dennes liv även påverka vårt eget eftersom Guiderna är med oss hela tiden och är en del av oss själva så faktiskt omöjligt att avgöra vilket som är vilket.

Så vad är det som gör dig så övertygad att det är  just ditt egna tidigare liv ?

För det är väldigt intresant vad du grundar din egen tro på ?

Jag har ju själv gjort samma sak o vid flera tillfällen och varit övertygad om det var mitt eget tidigare liv jag upplevde då.

Men i dag vet jag ju  så mycket mer  om dessa liv och är inte  alls lika övertygad längre för allt pekar emot att det är mitt egna tidigare liv jag upplevde.

För mina guiders liv vad dom säger.

Att det är liv jag upplevt existerat har jag fått tydliga bevis på eftersom uppgifterna gått att ta reda på men om det är just mitt eget tidigare liv går ju inte att få fram.

Så om det är min egen tro som gäller  eller är det min Guide säger när jag är i ett sovande tillstånd som stämmer ja vem vet.

Jag litar mer på min Guide  idag men  hade nog sagt annorlunda för 10 år sedan.

Jag  vet ett flertal medium i trance som säger samma sak eftersom deras egen tro inte överenstämmer med det guiden säger under trancen.

Har även hänt att jag och andra  lärt ut saker på mediala cirklar och kurser.

Där Guiderna rättat oss under en trance session  för att de anser att vi haft fel.

Så inte alltid vi medium har samma uppfattningar som våra guider.

Så det är en enorm skillnad att vara medium i vaket tillstånd och i ett sovande tillsånd där inte det logiska tänkandet påverkar oss på samma sätt.

Lasse

loular
0

Får jag bara fråga varför inte, rent logiskt, inte skulle kunna vara ett tidigare liv om hon/han dog 1974 och sedan föddes 1988? " Jag kollade upp detta och ser då att 1674 var det inget men 1974 fick jag upp detta : 1974 Frankrike. En tunnel faller samman. Två tåg kör in i stenblocken och 107 omkommer." "..och 1988 föddes jag och.."

[AnnaRen]
2

Lasse, då vänder jag bara om det du påstår och säger , varför kunde det inte lika väl vara ett tidigare liv? DU kan inte vara 100 % säker, precis som du säger, inget medium kan vara 100% säker på om man haft ett tidigare liv eller inte. Men jag väljer att tro att det finns ett tidigare liv eller rättare sagt många tidigare liv. Tydligen har jag haft 49 tidigare liv och mitt medium som gjorde hypnosen har haft 42 tidigare liv.

Nåja det jag vill framföra är att man kan vända och vrida på det hur man vill men man väljer det man VILL tro på! (precis som du säger)

Jag får en känsla och jag litar på min känsla. Min intution!

tarotlasse
0

Precis ingen kan vara 100% säker på vilket är vilket.

Har jag sagt åtskilliga gånger jag vet inte om det är min grund tro på tidigare liv som stämmer eller om det är så som guiderna säger under trance sessioner när mediumet själv inte är medveten  om vad som sägs.

Men hitills har allt som jag upplevde som mina tidigare liv varit det mina Guider berättat som sina liv.

Vilket som är vilket kan jag inte till 100% avggöra men har fått min egen tro på tidigare liv vackla betydligt.

Har hitills inte hört ngt medium i djuptrance säga annat en att man bara lever ett enda liv i den fysiska kroppen även om mediumena själva tror på tidigare liv.

Lasse