Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1600 ggr
tusstuss
0

Anden i glaset?

Jag som skriver dethär är bara 11 år och jag har en fråga till alla er på övernaturligt. Hur är det med Anden i glaset? Är det något som är dumt att hålla på med eller är det ok? Jag har hört att många tycker att det är dumt och farligt. Vad händer egentligen när man spelar?  Själv har jag aldrig testat Anden i glaset utan bara anden i ringen.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Fjäril
1

Hej, Här kan du läsa lite om Anden i glaset. Kort och gott är det inget man ska "leka" med om man inte vet vad man gör. Anden i glaset är ett sätt, likt många andra, att kontakta andra sidan (på). http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f30472288f47223c201b1e9-hjalp-traden?discussions-1#19

Sajtvärd på Övernaturligt

tusstuss
0

Tack fjäril!

Vintersnö
1

Håller med Fjäril om att det är bäst att hålla sig borta från Anden i glaset om man inte riktigt vet vad man gör. Prövade det själv några gånger i din ålder och det gick bra, men idag skulle jag faktiskt inte göra om det. Har hört för många exempel på hur ovälkomna andar har börjat husera efteråt. Om de är helt sanna vet jag förstås inte, men det är nog inte värt att ta risken..

Men Anden i ringen, det har jag aldrig hört om. Hur gör man det?Oskyldig

unicornery
0

Blev också nyfiken på Anden i Ringen!

tusstuss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3. Du tar en ring ellerannat runt smycke och trär det på ett hårstrå.Håll hårstråt i ändarna så att det bildar ett v. ( Jag ritade en bild så att det skulle bli lättare att visa.) Håll hårstråt med ringen på mellan fingrarana. Sen ställer man en ja eller nej fråga, tex: kommer jag att köpa mat imorgon? Sen tittar man på ringen. Åker ringen fram och tillbaka svarar anden ja. om ringen åker åt sidorna svarar anden nej. Jag körde detta med en kompis och hennes mamma.

unicornery
0

Som en pendel då?

tusstuss
0

Ja. Ungefär.