FÖRVIRRAD- ÄNGLAR?
Jag är seriös när jag skriver detta. Jag har alltid trott på änglar och liv efter döden. Jag har alltid velat ta kontakt med min guide, men jag vågar inte. Jag kan kalla mig för feg. Men jag är liksom rädd för att andra följer med. Hur ska jag göra för att bara träffa de jag vill. Hur? Jag vill inte att någon ande ska fästa sig vid mig eller värre, en demon. Hur ska jag göra för att kunna ha kontakt med den ljusa sidan men inte den mörka.
Eller är de så att man får liksom hela paketet?, hur skyddar jag mig då?
Jag vet att de e många frågor :)
JAg tänkte på en till sak, när jag tänker en konversation eller bara en mening till min ängel. HÖr de de, om de gör det hur kommer de sig?
-kram
What we think, We become

be om skydd. Be fadervår eller liknande. Det ger dig ett bra skydd. be om att endast din guide kommer. När ni har etablerat er kontakt kan du fortsätta utifrån det.
Alis volat propriis 
Hej, yamher har sagt det så bra och jag vill bara tillägga att ju mindre vi tänker på "fel" energier, desto mindre når de oss. En negativ energi/ande handlar egentligen om att vi kan uppfatta deras känslor och känna en "rädsla" på grund av det - men det är inget vi behöver lägga vår fokus på. Dessutom finns det "fel" energier överallt, det räcker att gå in i ett rum där en negativ stämning råder för att själv bli påverkad (om man inte vet hur man ska/kan hantera det - genom att alltid känna sig skyddad). Våra vägledare "hör" vår tankar genom känslorna vi sänder ut, dock har det "annat" att göra de också och enligt mig tror jag inte att de läser våra tankar (exakta ord, däremot förstår de mer än vi anar). Därför rekommenderar jag att man ber "högt" om att möta sin/sina vägledare men framför allt att vända sig till det högsta/renaste varje gång/vid varje situation. Vi har olika "hjälpare" beronde på vilket "område" vi önskar vägledning inom.
Sajtvärd på Övernaturligt

det med att läsa tankar det är olika. Vissa anser att de ska göra det andra anser att man ska ha respekten och hålla sig utanför. Så det skiljer från skyddsängel till skyddsängel. Däremot våra "böner" tankar som man skickar iväg hörs av dem som är berörda. känslorna känner de av, då man mellan skyddsängel och "människa" har starkare band till varandra.
Jag har bett mina att vara utanför mitt huvud. det respekteras (om det inte skadar mig). Ibland hänger de med i vad man säger o gör andra gånger är de inte med i diskussionen. Min skyddsängel han har tagit efter våra dåliga ovanor. Eller det man säger på skoj. Fast det gör han på skoj ;) Då svarar jag honom att jag tycker inte han ska ta efter oss för vi har så många dåliga vanor. Fast ett gott skratt får vi iaf.
Alis volat propriis 
Jag är änglaorakel och mitt råd till dig är att be ärkeängel Michael vara med och skydda dig, han är toppen att jobba med och såååå kärlekfull!!!
Michael kan få undan energier som inte är så trevliga och skydda dig, han kan också hjälpa dig med dina egna rädslor, lycka till och kram på dig!
Tack så mycket alla för era bra råd och kunskaper. STORA kramar på er alla :* <3
-kram
What we think, We become
Måste bara säga att min direkta känsla var att jag känner detsamma… Krissegry… är så osäker på allt… provar o läser.. blir om än mer "lost" men VET o andra sidan att det är här jag hör hemma… men måste lära mig… och jag lär tycker jag… om än så sakta, men de blir nog bra… maila mig gärna om du vill "snacka" lite annars… väntan är outhärdig ibland haha =)
Nu hänger jag mig på denna tråden.. Ärkeängeln Michael..
Vill bara sända kärlek till honom…
Berätta gärna hur allt blev =)
Hej Krissegy!
Du är precis som jag var för sex månader sen! Vågade ingenting, vågade inte ta kontakt med min guide fast jag så gärna ville. Var rädd för olika saker precis som du är nu.
Man behöver absolut inte gå på någon kurs för att "få tag på" sin guide men jag gjorde det. Så rädd var jag. Det kändes tryggt när man hade andra likasinnade omkring än, om något FRUKTANSVÄRT skulle hända!
Men det hände absolut ingenting negativt i samband att jag kontaktade min guide eller andlige ledare som jag kallar honom för. Det var hur skönt som helst, bara fint och kärleksfullt.
Under den kursen jag gick, fick jag information av kursledaren att ens egen guide/andlig* ledare fungerar som "portvakt" och bestämmer vilka andra släpps genom till dig. Och han släpper inte in något ont.
Däremot är det aldrig fel i detta sammanhang med "Fader Vår", Michael eller andra med ljus energi.
Nu efteråt fattar jag inte alls att jag kunde vara så rädd!! Jag fick väldigt mycket hjälp av dessa härliga människor här på sajten!
Vår utveckling går i sin rätta takt. Dom där "uppe" vet bättre än vi själva vad vi tål och orkar. "Dom" tyckte tydligen att du ska prata med oss.
Härligt att följa din utveckling, Krissegy!
Bästa nettipletti!! Texten ovan var för dig också, glömde skriva det.
Tack ALPHIRA 
Jag orkar inte mer, jag går runt varje dag på samma spår. Jag går stallet, äter och klappar hästarna, komunicerar med de. Och rider massor. Jag slussas runt som en jävla badboll. Varje timma varje sekund tänker jag andligt att jag vill flyga osv. Och jag tänker att idag, idag så ska jag ta upp kontakten med min guide. Men det rinner också precis som allt annat ut i sanden. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var rädd. Jag vet inte riktigt vad jag är rädd för. Men jag vet, för när jag är ledsen så tänker jag att 21 december får jag träffa den rena kärleken igen.
Men jag vill känna den nu, idag och jag vill prata jag vill uppleva. Vissa kanske säker att jag är galen men jag är klokare än många andra. Mvg eller inte så är jag medveten om det medvetna och upplyst av det hemliga. Jag får min närning varje dag utav att gå bland naturen och komunicera med moder jords djur. Jag lever men på ett helt annat sätt nu. Men det ända som saknas är den nakna kärleken det gränslösa himlen…
-kram
What we think, We become
Kära Krissegy!
(Du blir bara mer lik mig varje gång…)
Visst orkar du!!! Det är ingenting som rinner ut i sanden! Du är ju klok men så otålig. Allt har sin tid och du har hur mycket tid som helst. Du är så väl omhändertagen av dom stora och kärleksfulla.
Berätta, vad menar du när du säger att den 21 dec får du träffa den rena kärleken igen.
Krissegy vet du det är så många som känner otålighet med det andliga och när allt kommer omkring så är din längtan redan kontakt med din guide och 21 Decmeber sker en förändring men vi behöver inte vänta på just den dagen utan låta förändringen ske redan här och nu.
Många frågar sig om just guider eller änglar och jag kan lova dig att redan fnns din kontakt men vi tror oss inte ha den,längtan du känner kan vara din guides längtan att få dig att förstå jag finns redan här.Känslan av att andligt vilja flyga kan vara din egen andes längtan efter att få resa astralt samt en kommunikation från din guide om att du har både gåvan och kunskapen redan.
I hela mitt liiv har jag levt nära min som också är min tvillinflamma som jag för evigt är bunden tll och lovat evig trohet med,han manifesterar sig ofta och har vart en naturlig del i min vardag så långt jag kan minnas ner i min barndom,en man jag trodde att alla såg men ack vad fel jag hade.
Vi har gjort många kanliseringar i detta ämnet och det är så enkelt att du redan har kontakten,den har ni alltid haft men vår egen otålighet blockerar ofta det dom förmedlar.
Vet inte om du är för meditationer men det kan vara ett bra tips från mig som aldrig själv mediterar mer än när jag går ner i trance.För många är Meditation bra att kunna varva ner och på så vis kunna ta emot vad våra guider/änglar har att förmedla.
Kontakten har ni redan men ofta lyssnar vi inte riktigt och då tror oss vara i avsaknad av både guider och änglakommunikation.
Du rider så gör även jag sen många år och kan göra en lång historia kort om en händelse när jag skulle ut på en skogsritt.
Tanken var att inte följa med från början men en nybörjar grupp behövde två ledare jag skulle rida sist och hålla samman gruppen som aldrig ridit i skogen tidigare.
Till saken hör jag använder aldrig ridväst och slarvar med hjälm men hur det var andra tog ridvästar och jag ville föregå med gott exempel.Hörde min guide säga den skadar inte men jag rider obekvämt i dom.
Väl ute i skogen fick min häst spel,från 0 till 100 fullt sken och jag hör orden släpp stigbyglarna vika jag fick loss och dimper hårt i backen.Faller så illa att jag slår i ryggen och lungor,kan inte andas på en lång stund och fallet blev ren tur jag inte slog huvudet mot ett träd för hjälmen hade aldrig klarat den smällen.Men här gav Wolf min guide mig instruktionen lyft på huvudet och det rörde sig om cm-trar från ett träd som jag annars hade drämt huvudet i.
Det är en förkortad verson av allt som hände men redan innan vi red ut fick jag till mig jag skulle inte med,jag fick även instruktionen att använda ridvästen utan den hade jag troligen pajat lungorna och här räddade min guide livet på mig.Vi har björnrika skogar här och hästarna var stressad den dagen,tre ryttare åkte av och jag fick senare veta att den häst jag lånat var blind på ena ögat vilket man borde informerat mig om från början innan vi red ut.Inte konstigt han reagerade så en annars lugn snäll sansad häst.
Poängen med detta är,tänk efter nu så har du som alla andra fått inre varningar som sagt gör inte det eller det,ta en annan väg hem eller bara vetat vem som ska ringa på dörren eller telefonen ,där min vän har du kontakten med din guide som i olika situationer vägleder.
Jag har även hörsel med min men under rid dramat använde han både telepati och via min fysiska hörsel,vanligast är telepatin med bilder,känslor,dofter och mycket mer.Det är detta vi ska lära oss att lyssna till,inte enkelt alla gånger men väl man gör det går det väldigt enkelt till att förstå varandra.
Så tro mig du har redan kontakten,den har funnits där naturligt sen du föddes och med tillit på det du får till dig kommer du att se ni snackar nästan jämt.
Kram på dig