Reinkarnation..
Tycker detta är super spännande, skulle gärna vilja veta vad som hänt under de tidigare liv som man haft. Vad man hade för uppgifter, vad man gjorde och hur man var ..
Vad har ni för erfarenheter av detta? dela gärna med er .. :)

Jag har gjort några Reinkarnations resor och upplevt det jag trott vara mina tidigare liv.
Men när jag sedan lärt känna mina guider och mitt ande team och under trance har det visat sig vara deras liv jag upplevt under dessa tidgare liv sessioner.
Mina guider säger att vi lever bara ett liv i den fysiska kroppen o visst skulle det vara möjligt att återfödas men det skulle vara att ta ett steg tillbaka i vår utveckling.
Enligt mina guider vet dom ingen som dom känner till som valt att återfödas.
Har hört ett flertal medium i trance säga samma sak även om de själva tror på tidigare liv så säger deras guider annorlunda under trancen.
Liksom jag har upplevt tidigare liv som sedan visat sig vara mina guider o andeteam.
Så har jag även haft andekontakt under trance som sedan ett medium beskrivit som att det skulle vara ett av mina tidigare liv.
Så vad som är vad finns det ingen i hela världen som kan säga.
Tror själv inte på att det är våra tidigare liv som kommer igenom och ger vägledning till deltagarna under trance cirklarna utan att det är våra Guider.
Jag har själv varit övertygad om tidigare liv men det är jag inte längre.
Lasse
Men alla fobier som man har som man inte kan förklara samt kropps Tecken och saker folk har sagt.. mysko saker. ? Jag tror på att man haft flera tidigare liv och att man skriver ett livsschema under tiden på andra sidan. man väljer sin föräldrar och så vidare.. Alla säger olika men jag har en kompis som är ett så otroligt medium.. hon är sjukt duktig och hon har utbildat sig hos terry och han har berättat hennes tidigare liv .. hon har haft ett antal liv .. så jag kommer nog att ha kvar samma inställning till detta. :-)

av de frågor jag har ställt till min mentor och skyddsängel och svaren jag har fått på mitt egna sökande så har jag fått svar på mina liv på jorden. Hur många, vilka jag har varit, förståelse för tankar och känslor jag har nu. Erfarenheter jag besitter.
Minnen jag har från tidigare liv, bekräftelse på detta och bearbetning eller svar på varför de är kvar (eller fått vara kvar). Ett tydligt minne jag egentligen har haft sedan jag var liten, fast jag visst det inte då, är min sista stund på jorden i mitt förra liv. Sjukhussängen, var i salen den fanns, hur det var tomt runt mig och sedan ju närmare det var dags så hur jag såg andra runt omkring mig. Även Gud. Han satt på min sängkant nere vid fötterna och väntade och log mot mig. osv.
Av min sökande har jag så pass mycket bevis och insikt (vad som räcker för mig o mer där till ) att jag vet att det finns reinkarnation. Och en del känslor/ tankar och beteenden (egenskaper) som inte har med detta livet att göra.
Alis volat propriis 

Ja dessa fobier o rädslor 2 st reinkarnations terapuefter jag gått hos säger att det alltid har hitta orsakerna till detta i vårat nuvarande liv inte i tidigare liv.
Pratar du med andevärlden som har råkt ut för traumatiska händelser under sin livstid.
så har dom alla bearbetat och kommit över detta på andra sidan.
Så varför skulle dessa då återkomma den dagen vi i så fall skulle återfödas?
När vi redan bearbetat och kommit över det på andra sidan.
Det får jag överhuvdtaget inte i hop.
Lasse

Lasse; det är jag inte enig med dig om. Det är inte själva fobin utan känslan som är så pass stark att den "överlever" och finns kvar. Ibland bara något liv ibland flera. Att ta livet av sig är en sådan känsla. Det gör vi bara en gång sen har vi lärt oss att det är fel.
Skräck för eld, känsla av igen kännande vid majbrasan kan mycket väl ha varit så att man har bränts på bål. Alla själar har inte den erfarenheten. Känslan av igen kännande eller på annat sätt band till en människa man inte känner. En kärlekskänsla till någon man inte kan förklara. Syskon som står varandra närmare än vanligt. Det finns mer med det som finns runt omkring oss och hur vi tänker och handlar än vad vi kan tänka oss.
Sedan finns det en hel del saker som har med vårt liv att göra. Platser vi kanske har varit på när vi har varit riktigt små. Känslor vi upplevt. En del ligger kvar som en stark förnimmelse. Lika så att vi får hjälpa från andra sidan att förnimma, känna och eller minnas.
Tarotlasse; du skriver att varför skulle dessa (det vi behöver bearbeta) då återkomma den dagen vi i så fall skulle återfödas? Du skrev innan att vi inte skulle komma ner och om vi gjorde det skulle det vara att ta ett steg tillbaka. Vad tror du egentligen att vi ska lära oss just med ett liv? och vad är meningen med livet enligt dig?
Alis volat propriis 

Ja helt rätt att jag skrev så och jag kan inte med säkerhet säga vilket som sker för min grund tro är att vi lever tidigare liv men våra guider och andevärlden säger precis tvärtemot.
Samma som hos ett flertal trance medium som själva tror på tidigare liv men guiderna säger tvärtemot när de kan prata utan att det på verkas av mediumets egna logiska tänkande som all kontakt genom ett vaket medium sker så går det genom vår hjärna och våra egna tankar.
Men som agt vad jag har aldrig stött på en ande som inte bearbetat sina trauma och obehagliga upplevelser under livet på andra sidan.
Så om vi skulle återfödas så är jag mycket tveksam till att vi skulle beöva bearbeta detta en gång till när vi redan gjort det och släppt det baom oss som ande världen gör.
Lasse

konstigt, mina har aldrig ens varit i närheten att sagt att vi inte har reinkarnation. Snarare tvärtom. att det är så. Och många mediala utöver mig.
Det är därför vi har livs böcker.
Fast både ja o nej med det där med att allt e bearbetat. Kärlek till en människa kan vara så stark att man även på andra sidan sällskapar. Träffar man varandra sen när man återföds så kan mycket väl en känsla av igenkännande eller en varm behaglig känsla finnas inombords. Detsamma med motsatsen. Även om man kommer över själva händelsen så är det en naturlig lärdom att sky just liknande situationer. För sitt egna välbefinnande och överlevnads skull. Men allting kan inte förklaras utifrån det.
Men vilken är din åsikt när det gäller meningen med livet då?
Alis volat propriis 
#1. Tarotlasse
Om man inte återföds, betyder det då att det finns ett visst antal själar och att de vid ett tillfälle kommer att ta slut, eller att nya själar tillkommer hela tiden?
Personligen tror jag på tidigare liv och att man kan återfödas. Jag tror visserligen inte att man väljer att återfödas för att man behöver bearbeta samma rädsla/känsla igen, utan för att man behöver lära sig något nytt. Sen tror jag att en del självar kanske inte har lyckats bearbeta klart det där "hemska" och att det sitter kvar i minnet/cellminnet..
Don´t worry, Be happy!

det kanske finns en mening med att man inte är klar med sina minnen o upplevelser…
Alis volat propriis 

Ja detta med tidigare liv så finns ett flertal medium som tror på tidigare liv om detta. men det finns minst lika många medium som skriver motsatsen.'Där deras guider säger att set bara lever ett enda fysiskt liv.
Jag kan inte säga vem av dessa är rätt jag kan enbart gå på mina egna upplevelser.
Noramalt behåler man dett me vems ens egna Gudier är men nina guider har nu flera gånger visat upp sig eundcer trance demostrationer nu,
Även omdet inte varit sp många offentliga så har det ju blivet et på stycken iúnder hösten.
Min huvud Guide visade sig för mig för över 20 år sedan under första gångenpå rn utbildning till mrntl tränare jg blev skit rädd jag fick se ett härjat och futsnvärt otäckt utsrénde så jag bleev skit rädd.
Denna guide var jag räff för men under in mentela träning där jag skulle läsa in mina egna informationer för utvecklare.
Så kalla min lärare tiill enskilt samtal om min träningra eftersom det visae att under min kurs att jag börh´jade prata och ge väglrdning från en persisk poet. MIn lärare var hlt imponrérad över denna vägledning som gavs til båfr fr sndr i kurden ovh till läraren och jag vuíssye inte ett enda dugg för jsg vr i mtt medvetande o hade inte hört ngt.
Min lärare kallade in mig och sa att det här var inget de syssk´llade med uta flreslog mig att börja md min medial utbecjling hos ett mediun och att jag borde satsa på trance medium efter jag inte själv var medveten om vad som sas.
Flrea år senare så var jätte nyfiken på detta renikarnations resor och gjorde flera stycken häär lärde jag känna några stycken dels en helt underbar man med en väldigt underfundig humor som inte jag sjölv uppfattade . Han berättade att han levde högt upp i bergen och att han bodde i en väldigt fin och i en student stad vid silvervägen.
Han var poet och en av islams skrift lärde han utbildade i detskrivna ordet och att han hade ett intresse för medialitet och ingick i ett hemligt sällskap som reste runt för sina träffar det var vad jag fick fram under resan.
Nästa resa så upplevde jag en Jude han kallade sig baraa EFA och förklarade att han var en läkare o arbetade som invätrtes kiurgi i Warsava mycket mer fick vi inte reda på.
NU flera år senare så börh´jade jag utvecka trancen och in huvud Guide började då berättaa mycket mer för oss under trancen han berättade att han skrev böcker och att hans böcker fortfarande existerade och lästes i dag.
Han nämde orts namn jaag kunde leta upp som existerade men jag hade inget namn.
Efterhand så fick vi fram att han sysslade med ngn form av mediala cirklar men då i Hemlighet.
Vid ett annat tillfälle så svarade min guide på en fråga på om det var han som gav helaingen-
Han svarade att det inte var han men det mycket väl kunde vara det för han hade vissa kopplingar till läkrekonsten.
Sedan under en Meditation så kom min Guides namn upp han sa att ha hette Al Kharri det visade sig vara en Persisk världsberömd Sufi poet han var den första poet i världshistorien som skrev fyrradig verser.
Att han blev så populär v ar att han skrev om kärleks historier från koranen som poesi och dessa blev otroligt populära både i arba världen och Asien.
När jag nu köpte hans bok med samlade dikter visserligen på Engelska o Persiska kunde jag läsa att min guide började sina studier som läkare o hans far var också läkare o sysslade med sufi poesi.
Min Guide bedrev även medila o andlig utveckling utanför kyrkans energie i hemliga grrupper och där min guide o en annan författare uppfan ett bildtolknings systen för medial utv eckling jag bara skrattade eftersom jag sysslar just med bildtolkning bäde medialt o inom fotograferings konsten silket underligt samband. men min guide hade hamnat inför rätta för sina mediala övningar som var döds straff på men han var så otroligt populär så han avrättades inte utan fick fortsätta med sina mediala övningar och den issslamiska mystiicmen som den kallades.
Så precic allt jag hört om mitt tidigare liv plus så mycket mer min guide informerat om under åren under trance har jag idag fått bekräftelse genom denna bok i den boken kan man även läsa att Al Kharri har utnämts till att vara ANdlig vägkedare tiill flrea författare så vad tusan gör han hos mig. Men nu har vi faktiskt på börjar´t den första boken heh.
Men solkklart att detta tidigare liv jag upplevde under reinkarnationen inte var ett av min atidigare liv utan min guide.
Jag kan skriva lika långt inlägg om min healing guide som också visade sig under en reinkarnations resa och ett tuídigare liv som senare visat sig vara min helaing guide och där många nya uppgifter dykt upp under tiden han varit med som guide men min healing guide har jag inte kunnat finna om han existerat han kallar sig dr EFA och han hette Efraim var invärtes kiurg i Warsava Jude och blrv förd till teresnstadt där han var läkare och fick utöra exo´priment han inte var stolt över och att han svalt sig till döds för att slippa göra dessa expriment som tydligen inte var så hemska men inget han visat eller velat gå närmare på. kanske går det finna hans existens men har inte provat.
Sedan har jag två asiatiska vägledare som visar sig i bland de dök occkså upp på ennregresion första gången o där jag vet lite om dom men inte så mycket men dessa två bara visar sina ansikte för deltagarna under trancen dom har inte sagt så mycket så ska bli intresant att få veta mer om dom.
Men dessa upplevelser av reinkarnationer som sedan visar sig avar mina guider får mig att inte vara så säker på att det verkligen är tidigare liv vi verkligen upplever.
För under trancen då dessa kommer i genom så ger dom vägledning och hjälper de t som sitter i cirklarna o det tror jag är Guiderna som gör inte tidigare liv upplevelser,
Lasse

fast det svarar inte på min fråga vad du tror är meningen med livet.
Ja, min skyddsängel har varit min makes fram till några år sedan då jag hade större behov av ett starkare skydd än han. Jag hade skiftat ett par innan som inte hängde med eller klarade sitt jobb. Denna jag har nu är fullständigt rätt. Han är vid min sida hela tiden. Han har humor och tycker om practical jokes.
Min mentor är vis. Han träffar jag i stort sett dagligen. Eller snarare han komme ro går, finns där när jag har en fråga. Det som inte min skyddsängel kan ge mig kan han. Jag vet vem han är, vad han gör och har efter testande och ifrågasättande att han är the real stuff. Så pass mycket bevis och bekräftelse har han gett mig. Han är dessutom till hjälp för de allra flesta här på jorden fast alla inte är medveten om det. Han har inte behovet att visa vad han har gjort tidigare om det inte e relevant för mig, och för min utveckling. Jag möter honom som jag möter någon levande då han kommer ner i en annan människa. Den förmånen ger mig ofantligt mycket mer än att vara "uppkopplad" och jag kan ställa mina frågor direkt, testa och lyssna. Mina bekräftelser är så pass tydliga att jag kan inte ens ifrågasätta dem ens. Men även om jag önskar kan jag ju alltid själv söka upp vem som helst o fråga… Och han har funntis med hela mitt liv även om jag inte förrän efteråt har kunnat se det.
Så mina upplevelser som jag har fått bekräftelse på är mina liv, o mina minnen så har det inget med de två överhuvudtaget då de egentligen faktiskt aldrig har levt på jorden. Min farfar har också alltid varit min skyddsängel sen han gick över. Och det finns en anledning till han e just min skyddsängel o ingen annan. varför jag har så starka band till en man jag aldrig har träffat i mitt liv här. Jag var hans mor innan och har jag fått hennes liv så kan det inte vara han heller.
Alis volat propriis 

Meningen med livet är ett steg i utvecklingen.
Vad jag förstått så är vi bara i början av vår själsliga utveckling och att vi har ett stadie i utvecklingen sedan tidigare men inte i den fysiska kroppen.
Men har inte fått svar på vad detta är bara en liknelse på en fjärils stadier som larv puppa o fjäril.
Men att dessa stadier är fler en tre. Att livet i den fysiska kroppen är en del av denna utveckling o att andevärlden ljuset är nästa steg.
Guiderna säger visserligen att det är fullt möjligt med att återfödas men det är ett steg tillbaka i utvecklinegn o det finns ingen anledning att göra detta.
Både min guide och andra guider säger att valet ligger hos oss själva men att de inte träffat ngn som valt att gå tillbaka i sin utveckling och uppleva den perioden i vår utveckling som är den tuffaste o svåraste.
När jag frågat om nästa steg i utvecklingen har jag fått svaret att det är dom osäkra på.
Precis som vi har kontakt med ande världen så kan dom uppleva nästa steg på liknande sätt. Att man har så pass mycket så man tror att det är på ett visst sätt men att de inte vet det med säkerhet.
För min Guide säger att det han upplevde av sina kontakter med andevärlden och under det dom hade som andliga övningar på liknande sätt som vi har.
Inte riktigt som han själv trodde för de trodde att kontaken med ande världen var att komma närmare gud och att det var budskap från Gud. För det var man trodde i de religösa grupper inom Islam som sysslade med kontakter med andevärlden.
I dag har han en annan insikt och vet hur det förhåller sig men är lite svävande när frågorna kommer in på Gud. Utan säger att alla själar är gudomliga o att en gudomlig kraft existerar även om det inte är riktigt som han själv trodde o lärde ut under sin livstid.
Så han misstänkte att det blir ugefär det samma när han tar nästa steg i utvecklingen att det inte riktigt är som han tror men ändå rätt så närma.
Både min huvud guide min healing guide och de andra i mitt ande team säger alla att de enbart levt ett enda liv i den fysiska kroppen.
Att livet i den fysiska kroppen är som den minsta partikeln i universum och att det finns en oändlighet i alltet precis som vi inte hr kunskapen om hela universum så har vi inte kunskap om hela själens utveckling utan vi är bara en väldigt liten bit i alltet men en viktg bit för alltet ska fungera.
Att vi inte ska stirra oss blinda på den fysiska kroppen för det finns faktiskt annat som är så mycket mer för ljuset är en energie. Även om vi inte kan se all energie med den fysiska kroppen.
Så är det ngt väldigt stort mot vad den fysiska kroppen är i närheten av. För den fysiska kroppen är inget alls utan den energie som hanterar och fövaras den fysiska kroppen o är en del av utvecklingen av hela universum.
Så meningen med livet tror jag är en viktig beståndsdel för att alltet ska kunna fungera precis som cellerna i vår fysiska kropp.
Lasse

okej, lasse då har vi uppfattat det olika och fått se olika saker. Jag möter själar som har olika antal liv i sitt bagage, på olika ställen och vad de kommer att göra framåt. Mina tvekar inte det minsta hur det är. Utan snarare vad de väljer att tala med mig om. Vad jag ska jobba med.
jag har mött mina egna tidigare "liv" och de är inte mig, men en del av mig. I våra livs böcker kan man följa alla tidigare liv liksom vårat liv nu. Och även om man inte har tillgång till att se vad som ska ske och vad vi ska lära oss av naturliga skäl.
Vi kan vara överens om att vi inte delar samma syn och vi har olika erfarenhet Lasse.
Alis volat propriis 
Fast jag såg ett program (Oprah) där en kille fick hypnotiseras av en professionell, så att han skulle kunna gå tillbaks till tidigare liv. Och då fick han återuppleva att han dog i en flygolycka med ett krigsflygplan. Han hade haft återkommande drömmar under hela livet om att han flygit, så det hade väl sin förklaring. Och efter det började jag fundera, för jag har under många år drömt att jag blir jagad av en mördare (man) och måste försöka försvara mig själv. Och då har jag tänkt att det kanske beror på något som hänt i tidigare liv.
Det finns ju ingen som vet säkert, och jag vet inte riktigt själv vad jag tror. Men jag tror inte att det är omöjligt. Jag tror på det mesta som andra människor ser som "övernaturligt".

Ja det är så man gör en regresions resa fungerar precis det samma som en hypnos behandling och där upplevde jag det jag trodde var mina tidigare liv.
Men sedemera visade sig vara mina Guider och mitt andeteam.
När jag gick in i väggen 2a eller 3e gången och vägrade ta antidepresiva tabletter blev jag remiterad till en psykolog motagning som arbetade med synen att medicineringen var det man satte in i sista hand.
Där fick jag olika avslappnings övningar akupuntur men för att hitta grund problemet för mina utmattnings syndrom så gick jag hos en psykolog som gjorde hypnos behandlingar.
Denna hypnos behandling var exakt det samma som jag fick göra hos regresions terapueften.
Man går ner i ett djupare medativt tillstånd sedan leder psykologen en tillbaka i tiden ca 5 år åt gången och får berätta om sitt liv under den perioden. precis likadant som man gör under en regresion.
Hos psykologen stoppade man när vi kom till födseln och dessa minnen.
Men hos regresions terapueften fortsatta man efter födslen till, tidgare liv.
Jag var helt övertygad då att det var mina tidigare liv jag upplevde.
Men sedan när mina Guider och mitt Andeteam kommit igenom och pratat under trance så har de beskrivit samma liv plus att ytterligare detaljerad information om dessa liv.
Dessa Guider ger dessutom vägledning och goda råd till de deltagare som sitter med i cirkeln så är mycket tveksam att ett tidigare liv skulle kunna ge den vägledningen till deltagarna utan att det är just Guider.
Så idag är jag inte alls lika övertygad om att vi lever tidigare liv även om jag inte avfärdar det helt för det är ändå min grund tro även om mina och andras guider säger motsatsen.
Lasse

feliciahansson; jag tror att det kan vara möjligt. Men utan att veta mer så kan jag iaf inte säga att det är hundra.
Jag är idag mer säker än någonsin säker på reinkarnation pga all bekräftelser och bevis jag har fått i mina sökningar och samtal med andra på andra sidan. Min mentor som andra.
Alis volat propriis 

Jag kan också tillägga att regresions terapueften och psykologen som gjorde hypnos behandlingen fick fram samma resultat och samma förklaring till varför jag var arbets narkoman.
Båda sa att det berodde på att jag saknade min pappa i barndommen eftersom han reste så mycket i sitt jobb.
Att då min beundran och saknad gjorde att jag satte så höga krav och att jag arbetade så mycket på grund av detta
En annan regresions terapueft påstod det hade med ett tidigare liv att göra.
Men som senare har visat sig vara helt felaktigt hos alla tre.
Utan att mina problem har en rent fysisk och har en medicinsk orsak.
Precis som en person som är född med deformerade ben så är jag född med en hjärna som inte är som andras.
Liksom alla med ADHD så är vi födda med en tunnare hjärnbark.
Så hade varken med min pappa eller med tidigare liv att göra.
Lasse