vilket språk talar ens andlige guide?
Det visar sig att jag får mest intryck på engelska eller på olika språk.
Sällan svenska.
Jag trodde att det fanns universiellt språk?
Att lägga ihop sammanhang är inte lätt.
_Nån teori?
_
Jag har aldrig haft några problem med den språkliga förståelsen, troligen är det telepati eller något liknade med i spelet.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Vad menar du med telepati?
Precisera gärna :)

det beror hur medvetna de på andra sidan är om sig själva. Lever de väldigt nära sin identitet på jorden kan de finna det svårt att använda något annat än det språket de talade då. Men det finns många andra orsaker till det. som att de finns en anledning till det. Och man kan styra lite det där från andra sidan om man ska förstå eller inte. Har märkt att de kan "byta" när de inte vill att man ska höra o förstå.
Alis volat propriis 
Tack, det låter som en möjlig teori. T.ex. Jag fick dessa ord: Everything you see, you feel thee. Vad kan det syftas på eller relateras till? Det låter som gammal engelska.
Hej, Min uppfattning är att olika språk inte fungerar på samma sätt som det gör för oss. Eftersom de talar till oss via känslor/bilder (och visst, tal ibland också) spelar det ingen roll från vilket land de "härstammade" ifrån. yamher har dock en bra poäng och så kan det vara också. Man kan uppfatta dialekter men för mig innebär det enbart en "övertygelse" för mottagaren.
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag kan ju uppfatta uttal och klangen. Fast i vilket sammanhang kopplar jag inte ihop det. Jag undrar om inte det är också energier man snappar upp som uppfattas som språk?