Hjälp att pendla
Hej!
Jag köpte min pendel för drygt ett år sedan, jag har knappt tränat alls.
Men idag tog jag fram den igen och försökte få den att funka, genom att flytta mig till ett tomt och tyst rum och ta djupa andetag i någon minut för att slappna av och sedan fokusera och fråga pendeln om svar.
Pendeln rör sig inte ens, och jag känner verkligen ingen "connection" och det känns helt omöjligt att få den att röra på sig.
Min pendel är i mässing och jag har renat den under vattenkranen och i fullmånens ljus.
Vad kan det vara som inte går till som det ska?
Ifall det inte fungerar så ska man samtidigt va glad för de.
Svårt & veta exakt varför det blir så hos en del, det kan va ett bevis på man är skyddad ifrån & använda den typen av kontaktvägar. Det kan också va ett Tecken på var man befinner sig i sin egna mediala utveckling. Det kan till viss del även bero på platsen, men också hur det ser ut inför utnyttja dessa kommunikationsvägar i sitt eget andeteam på den själsliga nivån. Man kanske säger tvärt nej inför låta vissa personer använda det här.
Vad som kan hända ifall det används och lyckas är ju att man öppnar upp som med Anden i glaset. Hos en del kan de få betydande konsekvenser som kan följa med en längre fram i livet.
Kanske inget som gör så värst mycket om man redan sedan barnsben haft en medial förmåga vad handlar om höra och se saker hända omkring en men är man inte medial ifrån början så är det ju inte samma sak och kanske inte lika roligt om det börjar knacka i väggarna och oförklarliga aktiviteter som kan dra igång med ett herrans liv.
Säkert inte omöjligt nya platser kan bli hemsökta som man säger, platser som tidigare då varit fredade och befriade ifrån problem. Man tar ju iofs en risk att själv också drabbas av detta med bli hemsökt och förföljd av dem här konsekvenserna var man än bosätter sig och flyttar i framtiden. Liksom om de vill sig riktigt illa även drabba andra familjemedlemmar som vi lever tillsammans med eller kanske träffar & flyttar ihop med senare i livet.
Sen när det gått överstyr i några år så hamnar man i ett TV program med ett medium som får försöka reda ut vad det är som hänt och rädda husfriden. Om den personen kommer lyckas? är det ju ingen som kan veta på förhand.
Jo man kan iofs alltid ställa frågan till pendeln.
Innan man börjar så bör man förbereda sig och skydda sig.
Det är ju viktigt man ser till att få komma i kontakt med dom guider / vägledare & skyddsänglar som tillhör en och allt gott som månar för ens existens och ens liv. Detta för tränga undan det som är oönskat och som inte vill hjälpa till på samma sätt.
Man bör ju även va medveten om att man tar en risk genom själva gärningen som görs, så begreppet "skydda sig" kommer med en viss modifikation. Du kan skydda dig för stunden, men vad detta kan leda till i konsekvenser längre fram, där gör vi en gambling med verkan mot oss själva som nära & kära.
Dom här fenomenen som man kan riskera råka ut för i efterhand, skulle gissa man kan framkalla dom processerna på en mängd olika sätt beroende på vad det handlar om. Det vanligaste orsakarna är nog vanligtvis Ouija-bräden "Witchboards", Anden i glaset som tarotkort.
Tar man istället pendeln så funkar det ungefär som framför datorn när man sitter och söker på nätet. Användaren är därmed tvingad till själv veta vad denne eftersöker i information. Man blir på de sättet lite begränsad kring sitt eget vetande och sin egen kunskapsnivå och det är nog därför också som många ser pendeln som ett lindrigare verktyg som inte anses lika farligt som flera av dem övriga.
Man kan ju alltid fråga om det är tillåtet, ganska säker många kommer få erfara ett entydigt svar tillbaka med ett tydligt NEJ. Får vi ställa dom här frågorna, NEJ det får du inte. Ändå är det många som vill veta för stilla nyfikenheten och vad blir då nästa steg ifråga om konsekvenserna som kan riktas mot oss själva om vi har otur?
Som vad det kan leda till om man vet mer än vad som är brukligt att veta? Vi är sällan ensamma, vi har också alltid ett ansvar för dom som finns runt omkring oss.
Som jag skrev nyligen på ett annat ställe….Bara för något är möjligt att genomföra, så behöver det inte per definition samtidigt innebära, att det är bra och rekommenderbart.
För hänvisa till medfödd eller utvecklad medial förmåga som finns naturligt i en person som jämförelse, så kan man ju aldrig likställa den typen av utövning på samma sätt som dessa andra hjälpmedel till nå information.
Att en person som sitter på en begåvning råkar försäga sig omkring vad man vet, det är ju inget någon egentligen kan rå för och heller inte skuldläggas för på samma sätt som ifall någon skaffar sig informationen på ett mer "onaturligt" sätt. Lite som olovlig körning & buskörning. Är man i grund & mening inte medial när verktygen används så kör man utan körkort. Därav risken med råka ut för efterföljande konsekvenser.
Oj, det var ett långt svar och väldigt nyttigt.
Tack för att du tog dig tiden, jag ska absolut fundera på det du har skrivit!