Konstigt möte
Kommer ihåg en speciell händelse med en främmande person som jag träffade på genom ett nytt arbete jag fått och som jag aldrig tidigare träffat.
Så fort jag såg honom kände jag mig nästan panikslagen(är aldrig rädd/skrämd annars). Känslan som kom över mig var att man gjorde bäst i att inte komma i hans närhet/ ge honom ngn uppmärksamhet. Kommer också i håg att jag förknippade honom med ondhet, elakhet, falskhet m.m., utan ngn som helst grund. Verkligen en obehaglig upplevelse som jag aldrig upplevt igen i möten med andra människor, varken före eller efter.
Detta har satt sig i mitt minne för att jag själv tycker det är så konstigt att jag reagerade som jag gjorde. Förnuftet säger att jag inbillade mig medans känslorna/intuitionen eller vad det kan vara sa tvärtom. Någon annan som varit med om ngt liknande?
Finns alltid en och annan som kan ge ett tveksamt intryck att dom bär någonting med sig som inte är bra för en själv eller andra människor som dom möter. Det är liksom på något sätt den andliga kemin som inte stämmer och hamnar i konflikt även om dom säkert kan fungera bra tillsammans med andra typer av personer.
Skulle kunna bjuda på motsatsen, en händelse som jag själv var med om under början av veckan vid ett par korta tillfällen. Olyckligt nog hamnade min mor på sjukhus i helgen och mycket av allt arbete runt omkring kom då på mina axlar & ta hand om bl.a om allting som blir kvar vid sidan om. Iaf så kom hon till slut till en särskild avd i anslutning till kirurgen och fick tillbringa några dagar där.
Och av en lustigt sammanträffande så vart de just nått liknande som hände en ung sköterska där på avdelningen varje gång hon fick syn på mig. Vet inte varför eller hur det kom sig men hon fnittrade något alldeles underbart alltså. Förstod väl egentligen inte förrens andra gången jag kom dit och skulle hjälpa mor & skjutsa henne hem igen.
Kunde då på avstånd bakom mig höra ett kluckande fnitter när vi gick. Var lite synd bara att vi inte fick möjlighet & pratas vid. Allting skedde liksom bara på långt avstånd sådär.
Kommer leva ett bra tag på den lilla saken och särskilt i vetskapen att man gjorde någon på gott humör, verkligen en härlig upplevelse.
Kan undra om det var kärlek eller vad de berodde på