Tankekraft
Det omöjliga har blivit möjligt. Snart kan vi styra vår omgivning - enbart med tankekraft. Läs mer här:
www.expressen.se/prylar/1.738270
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag kanske är konstig, men jag måste få säga:
Herregud, jag vill inte växa upp med sånt där skit!
Vad ska de vara bra för? Styra saker me tanken? Vad ska vi då ha händerna till? Så bekväma kan vi ju bara inte bli! :S

Såg ett program för några dagar sedan om en man som var helt förlamad och lärde sig styra saker med sin hjärna.
Är kanske ungefär samma sak som beskrivs i den här artikeln.
Så för personer i den situationen är det ju toppen.

Instämmer med Maryissa, har man funktionshinder verkar det ganska fantastiskt att kunna utföra saker med tankekraft
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#2, Hm, det tänkte ja inte ens på^^ Det var ju faktiskt lite smart! Bara "vanligt folk" (hittar inte rätt ord) inte börjar missbruka dem.. Det skulle kännas lite tråkigt.
Ärligt talat är jag inte så mycket för teknik och sånt. Jag är teknisk och har lätt att förstå mig på aparater och så, men jag tycker inte om dem ;) Känner mig som en gammal tant ibland 

Funderar på om man inte kan påverka att saker rör sig enbart med psykisk energi, alltså utan att tänka på att nu skall det och det röra sig.
För flera år sedan satt jag i sängen i djupa funderingar Tittade under tiden på två tavlor på väggen för att ha någonstans att fästa blicken. Var långt borta i mina tankar när det sakta gick upp för mig att tavlorna börjat svänga av och an, i takt. Tittade jag lite åt sidan svängde dom långsammare, tittade jag rakt på svängde dom snabbare. Min man såg det också. Satte mig upp och sa, "det är ju omöjligt". Då stannade tavlorna. Men jag kan inte tänka att nu skall tavlorna svänga, för det går inte.
Men jag misstänker att om jag förstod att handskas med förmågan så vore det fullt möjligt att få saker att röra sig med psykisk kraft. Tror det kallas psykokinesi om jag inte minns fel.
Någon mer som har samma erfarenhet?

Jätte-intressant det du berättade.