Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: barnungdomar
Läst 7360 ggr
[Älskamig]
0

Bilder när jag blundar.

Som vi alla vet, så när vi blundar så blir det ju svart. Men i går (eller om det var i förrgår?) så fick jag upp bilder på ögon, människor, skuggor. Det kändes som en trygghet och jag lät det vara så.. Men vad kan det ha varit? Då sov jag ändå hos min syster och där känner jag aldrig någon övrig energi, utöver detta som då hände just i går (eller i förrgår). 

Nu är jag hemma igen och jag känner mig jämnt iaktagen i mitt rum. I alla fall om nätterna. Så har det alltid varit när jag har haft ett eget rum, sen har jag ändå försökt få bort energier som jag känner av. Jag har b.la en spegel jag köpte på Dollarstore i våras. Den tycker jag sänder mig dålig energi, ändå är den ju nyinköpt. Ingen annan har haft den tidigare.

Hjälp!  Kan tillägga att jag enbart är 15 år.

ALPHIRA
0

Hej Älskamig! Har saknat dig, du var "borta" en period som för mig kändes lång. Jag tycker om dig…

Fick en tanke: Gå med i Feng shui-sajten. Fråga där angående placeringen av din spegel, det är många där som är duktiga på sånt. Det kanske lönar sig att fråga, vad vet jag.

För övrigt säger min erfarenhet att spegel som spegel, ny eller gammal, kan användas/utnyttjas av andar.

Ha det bra/Marjaana

lenjon1
0

Säger precis som Alphira - speglar är bra hjälpmedel för andevärlden att ta sig fram genom. Det kan räcka att du hänger en tröja över innan du ska sova så kan du märka skillnad om det blir lugnare…

Må gott

kram Lena

[Älskamig]
0

#1: Kul att du kommer ihåg mig. :) Jag har saknat dig med. Inte varit inne så mycket nu på ett par veckor. Mår dåligt, men hoppas på ett ljusare liv. 

#2: Tack så mycket för tipset. :)

Sherbet
1

Jag har alltid sett en massa mönster och färger när jag blundar, ljusprickar som far runt och en massa rörelse. Har nog iaf trott att detta är helt normalt, brukar det verkligen vara bara svart när man blundar?

Inte så att jag inte tror att du kanske ser något ovanligt, jag undrar bara eftersom jag isåfall också gör det utan att jag fattat det själv Glad Det där med att känna sig iakttagen har jag också ofta varit med om. Jag brukar tänka att det nog är min farmor eller mormor som tittar till mig bara, då känns det mer tryggt än skrämmande.

Har på senare tid försökt urskilja exakt vad jag ser, men det har jag inte lyckats med än, bara som ett myller av mönster och färger som far och ofta en eller två vita ljusprickar som far runt. Har verkligen funderat på vad det är, då det blir även när man blundar i ett helt mörkt rum utan några andra ljuskällor som kan "stanna kvar" en stund på näthinnan, tex om man blundar när man tittar på tv.

Kul att du tog upp det som jag själv funderat mycket på på senare tid Glad

lenjon1
0

Berätta gärna hur det går…

Där jag bodde tidigare hade jag en stor spegel i mitt sovrum och där var i perioder en jädrans aktivitet. Inget jag någonsin var rädd för eller så utan mer att man blev lite störd i sömnen. Då var det någon som berättade för mig att ta ut spegeln eller häng något över när du ska sova…om du vill vara i fred alltså.

Jag vet att jag antecknade flitigt under den här tiden, både drömmar och andra nattliga händelser där jag vaknade av att jag inte var ensam. Hittade dessa anteckningar för ett tag sedan, kul att läsa för man glömmer…

Kram

[Älskamig]
0

#4: Har med varit med om "prickar" när jag blundar. Men det jag fått fram är ljusreflektioner som antingen lägger sig åt sidan, när det är mörkt runt om. Att det är s.k ljusprickar är vad det är! ;)

#5: Bökigt att både ta ner spegeln och sätta något för. :/ Vet inte hur jag ska ordna det.. 

Kram!

lenjon1
0

Jag menade inte både och utan antingen hänga något över spegeln eller ta ner…kan du inte bara hänga en t-shirt över eller så?

Kram

bjarvamor
2

Jag ser ofta bilder innan jag lägger mig! Det har nog inte något att göra med att man är iakttagen av någon ande eller så! Det är ett annat fenomen som jag inte kan förklara på något sätt! Ofta ser jag händelser som sker, ansikten som flyter fram snabbt och ändrar utseende som en slags dröm, och kanske är det en av mellanvärldarna mellan dröm och verklighet. men väldigt intressant. Min sambo och jag brukar ligga och berätta för varandra vad vi ser för bilder, mycket speciellt och roligt!

[Älskamig]
0

#7: Spegeln är platt, prövade lägga en t-shirt igår, men blev knepigt. Men kände inte av något speciellt igår kväll, tack o lov!

#8: Mysigt :)

Loova
1

Jag ser också en massa bilder och "scener" nä jag blundar på kvällarna. De verkar bli mer verkliga ju tröttare jag är. Jag ser inget om jag inte koncentrerar mig på att se något om du förstår hur jag menar, annars är det bara svart. Jag ser ofta hur ansikten framträder och byter form. Jag tror faktiskt inte att det är andevärlden, eller jag hoppas inte det för ibland kan de se riktigt läskiga ut. Det känns mer som att det är hjärnan som spelar ett spratt. Men vad vet jag? :)

Choklad
0

Du kanske började drömma innan du somnade? skriv upp vad du såg ..allt du kommer ihåg.

Då det visar sig läskiga bilder, så kan det betyda något heöt annat än det verkar vara..

det kan också vara den egna självbilden av rädslor som visar sig och det kan betyda att det är något som man behöver se över. Allt är inte så läskigt som det kan verka .

U R us

Magi-cat
3

Att man ser bilder när man blundar och särskilt när man ska somna är mycket vanligt och helt som det ska vara! Just när man håller på att somna och glider in i ett annat medvetandetillstånd utsöndras ämnen i kropen som medverkar till att man ser bilder. Helt ok, alltså!Glad

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

fredrikh
0

Jag brukar ofta se ögon när jag blundar, framförallt när jag ska sova! Ofta är det kattögon, vet ej vad det betyder.

För någon vecka sedan så såg jag ett vitt sken och ur det vita skenet kom en riddare ridandes på en häst. Haha

[hanna-w]
0

Lustigt, tänkte precis skapa en tråd om detta, ungefär i alla fall haha! Jag har hela livet sett ansiktet som tonas in och ut när jag ska sova. Obehagliga ansikten dock som sällan ser särskilt trevliga ut och ofta känner jag mig bevakad men men! Haha

[Älskamig]
0

#13: Samma här :o Ögon! Ibland har jag varit med om kattögon. Att man ligger nära ett kattöga typ.. Ofta var det så för mig när jag var mindre. Tillslut kändes det som att jag skulle trilla i ögat (inte ner från ett stup!) .. Vad det nu kan vara, vet jag inte heller.

Choklad
0

ögon kan betyda att man ska vara fokuserad, vara i fokus eller bara koncentrera sig på något. Kan också vara något so har dig i fokus, det vill säga ser dig just då och vill ha en kontakt med dig/er.

katter kan ta kontakt med oss via bilder har själv varit med om att min katt som jag hade för många år sedan, tog kontakt med mig på det sättet. Han hade försvunnit pch jag var hemskt orolig eftersom det var vinter och jättekallt och han hade en böld i munnen som behövde ses över av en veterinär, men katten lyckades smita iväg..

då såg jag kattens öga helt nära mittt som såg på mig..

Naturligtvis har var och en av oss en egen betydelse och ett eget svar på vad det kan vara som tar kontakt med ossGlad

U R us

[Älskamig]
0

#16: Problemet är att jag aldrig haft någon relation (med det menar jag att jag aldrig haft en katt eller haft någon relation med någon annan katt) med någon katt.. Så tycker det är väl lustigt.

Choklad
0

kan t ex vara så att en katt ändå tog kontakt med dig, kanske du hade besök från en katt som inte lever i denna världen längre?

det är ju så olika från person till person…

U R us

[Älskamig]
0

#18: Kanske, kanske :) Tack i alla fall!