Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1310 ggr
wingren
0

Vilda djur

Hej, vet inte om detta är rätt forum eller riktigt hur jag ska förklara detta eller om det ens har något med det övernaturliga o göra. Men iaf, nu till saken. Den senaste veckan har jag sett otroligt många vilda djur, först trodde jag det var på grund av älgjakten, men den är ju slut(?) och det har inte bara varit älg jag sett. Jag bor i ett samhälle som vilket annat och det finns inte ovanligt mycket vilt här o inte heller något speciellt reservat eller mycket skog.

Vet inte vilken dag det började eftersom jag inte började tänka på det fören i fredags. I torsdags såg jag tre hjortar, i fredags en älg, i lördags en älg samt en hare som jag var nära o köra över. Igår var jag inne det mesta utav dagen så då såg jag inget (vad jag vet) och ikväll var jag nära på att köra på en räv. i mitten på förra veckan men minns inte vilken dag var jag även nära på att köra över en katt. Som tur är har både jag och djuren klarat sig. Men jag tycker det är väldigt…. ovanligt eller vad man ska säga.

Älg har jag bara sett två gånger tidigare och det var mitt i skogen, långt ifrån dessa två ställena, som för övrigt är skilda åt och inte nära varandra.

Hur som haver, kan detta betyda något? Tänkte posta det i andra "mediala" trådar eftersom jag inte riktigt vet vart jag ska vända mig. Funderar fortfarande på om det är någon signal inför något, ett Tecken eller bara slumpen och tillfälligheter.

Tacksam för svar.

grodprinsessa
0

Vet du om det är vildsvin i faggorna? Dom driver ut de andra djuren ur skogarna vad jaghar förstått.

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

wingren
0

hmm.. vart två vildsvin med ungar där jag såg ena älgen, men inte där de andra djuren dykt upp. Vet att ca 1-1,5 mil bort finns en skog med vildsvin, men aldrig hört någon prata om att de skulle ha "flyttat" sig eller liknande. Jägarna har massa ställen i skogen där dem ger dem mat så skulle förvåna mig om de hade rört sig så långt hitåt, bort från skogen eller vad man ska säga. Men jag kan försöka höra med folk om det är någon mer än min far som sett vildsvin. Tack för informationen, kan inte så mycket om vildsvin och skogsdjur ;)

Marr
1

Jag tänker också så, som att det kan vara Tecken på att sakta ner lite, Att ta det det lite lugnt i livet och ta sig tid till reflektion. Har man för bråttom å inte hinner med , händer ju lättare olyckor…Flört

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

wingren
0

Ja.. det kan stämma. Har alltid många bollar i luften och kör typ alltid för fort. Svårt att ändra ett ingjutet beteende vare gäller att göra så mycket som möjligt på så lite tid som möjligt :p

grodprinsessa
0

Finns det vildsvin och varg, vilka oftast inte vill komma på samma kalas om du förstår mig ;) Så brukar djuren flytta sig långt bort tyvärr trots utfodringsplatser och så. Det är ju inte heller säkert att jägarna utfodrar jämt där.

wingren
0

En kompis pappa är jägare (o känner de flesta andra eftersom jag inte bor på något stort ställe direkt) ^^ o de vet jag utfodrar på samma platser varje gång. Flyttar de så långt som 1-2 mil? :o visste jag verkligen inte. Varg har vi inte såhär långt ner iaf så där kan man va lugn ^^. Bor i halland om det säger dig något, inte mycket till vilddjursliv här inte ;)

grodprinsessa
0

dom flyttar LÅÅNGT!! lite rasistiska våra vilda djur som inte vill hänga med vildsvinen =P

Men jo ni har allt fått varg till hallland eller?! O.o

wingren
0

djur är fasen så mycket coolare än människor iaf ^^

Inte vad jag vet ? ^^ eller? xD

grodprinsessa
0

Googlade lite och jo det finns i alla fall artiklar om det XD