nybörjare
Hej jag försöker lära mig det här med Meditation men känner att jag kan behöva lite tips och råd på vägen.
senast igår när jag försökte meditera kände jag som ett pirr i hela kroppen, inte obehagligt men en märklig känsla. kan även känna att jag "lyfter" från kroppen i medvetandet. ska det kännas så här? tror att jag läst i någon tråd att det kan handla om att man är "ojordad"? Jag kan också känna av ett tydligt tryck strax ovan ögonbrynen som jag tycker mig ha läst även i trådar här. en annan sak som inte hänt förr var att när jag på väg att lämna "meditationsläget" såg ett ljus med en form av en slags blomma eller kanske stjärna. vad kan detta ha varit/betytt? aldrig upplevt tidigare. kanske en konstig fråga men hur ska Meditation kännas och när vet man att gör "rätt"?
det där med lyfta ifrån kroppen och känna som ett pirr i hela kroppen kan vara att du var på väg att ha en astral projektion.
önska det hände mig någon gång! har försökt få det så länge. vad gör du när du mediterade så det hände? och hur länge mediterade du?
#1 jaha okej, vet inte om jag gjorde något särskilt egentligen. försökte mest stänga ute störande tankar, fokusera på andningen och ha ett öppet sinne eller vad jag ska säga. känslan jag beskrev brukar komma av sig själv efter en stund. osäker på tiden då jag inte höll koll på klockan men kan ha varit max 15 min. känner mig minst sagt ny på området så det är som att det bara händer utan att jag vet hur jag gör eller varför det sker :)