Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 800 ggr
nettipletti
0

Behöver hjälp

Jag vill ha ett nytt jobb. Har alltid älskat mitt jobb, men nu orkar jag inte med alla förändringar som sker till det sämre.

Någon som ser vad jag skulle kunna passa som/söka för jobb?

Fråga mig gärna om något verkar oklart.

Öppen för alla känslor/förslag.

Glad

yellowluck
1

Kikade på din bild och kände att det vore trevligt att möta dig i rollen som sjuksköterska, undersköterska eller kanske ambulansförare. Helt enkelt inom sjukvården. Annars vore något med djur, gärna hästar, passande. Bonde kanske? ;) hihi.

Men helt enkelt ett socialt yrke där du får chansen att hjälpa människor eller djur att bli en bättre och friskare version av sig själva. Där du får ta hand om dem.

Den flygande tomten rapporterar; http://paisleysocks.wordpress.com 

nettipletti
0

Du känner mig helt som person… Vad roligt.

Jobbar i vården nu.. och har även hand om djur på fritiden…

Men ser du något annat som jag kan "sikta" in mig på. Eller nåt specifikt inom vården?

Tack så jättemycket för ditt inlägg =)

yellowluck
0

Vad roligt att det stämde så bra! :)

Du ska inte vara rädd att prova nya banor, men fortfarande inom de områdena. Att hjälpa äldre är fint. Resten är jag övertygad om att du klurar ut själv, det känns som att du ändå har en något så när klar bild av vad du vill. Tro på dig själv och våga satsa. :)

Den flygande tomten rapporterar; http://paisleysocks.wordpress.com 

Rosaranarosenstrale
0

När jag ser på dig så känns det som att du har en väldigt behaglig och glädjespridande röst. Kanske jobba i en reception, eller inom telefoni. Du ser även ut som jag föreställer mig en mattant. Det är inget negativt, utan du ser ut att vara social och arbetsför och framförallt snäll ut. :)

nettipletti
0

Tack för era svar yellowluck och Rosaranarosenstrale. Svarar lite utefter era svar till mig.

Jag vet att jag trivs med detta, jaa, jättemycket. Men blir så frustrerad när politiker m.fl. sätter bestämmelser och riktlinjer osv. som är ohumant att jobba efter… Detta förstår de ej, ofta pga att vi som personal (tyvärr, vi skulle satt ner foten för 10 år sedan minst när de började med indragningar) "vänder ut o in på oss" för att vårdtagarna ska få det så bra som möjligt… Men nu är detta inte hållbart längre..Och det är vi/jag som får se missnöjet/besvikelsen i deras ögon varje dag/gång vi ses numera..

Min röst är nog inte så fin så jag kan vara telefonist, men 2 av mina barn har "telefonjobb" =) Kanske det du kände av. Men social, arbetsför, snäll är jag.. och får ofta höra att jag sprider lugn o glädje..

Så ni har rätt i mycket, men jag känner att jag inte klarar av detta. Mår dåligt när jag inte kan utföra mitt jobb utan att "klockas" överallt och måste ägna timmar (som inte finns) åt att dokumentera varför besöket tog 4 min extra.. kanske för att hon/han bara behövde få prata ut en stund extra… Jag kan inte säga.. Tyvärr, det har jag inte tid med!….. Nej detta klarar jag inte, jag är ingen robot!

Oj ursäkta nu blev det mycket skrivet här… Men det behövdes tydligen. Tack =)