Änglabarn!
Finns det ingen mer änn jag här som vill skriva in något på Änglabarn ?
Jag har inget eget men jag skickar gärna en tanke med ljus till er som har….

Du är inte ensam. Jag visste inte att det fanns en sida för änglabarn här innan :(
Det känns tungt att ens pänka på att man har förlorat sitt barn….
jag o min fru miste vår dotter den 22/7…. kommar aldrig att glömma det..

sänder en tanke till mitt änglabarn..det är nu två år sen 4/8-05..saknaden är enorm stor..idag är det en svår tid..sen blir det min ängels födelsdag i dec..sen jul o nyår..min ängel du var det vackraste som fanns här på jorden..nu är du vackraste av alla änglar…visa mig vägen..men inte än…vi ses igen…kram
tänder ett ljus för dig..och till min mor..ni på annat ställe bor..

Uch, stackarna som har misst sina småå barn ,
Vilken fruktansvärd upplevelse!
Tänder ett ljus för dom små änglarna :)
/ Joanna

Jag har mist 2 av mina 4 barn och saknar dem enormt, men trösten kom genom ett medium. Hon sa till mig att de nästan hade varit klara med sina läxor här på denna jord och att de var så tacksamma för att jag tagit emot dem den korta tid som de hade kvar.
Jag vet inte om någon annan har hört detsamma, men för mig var det en stor tröst att höra detta.
Kram till er alla

#6 Så fint, cloudberris, att du fick så tröstande ord.
kramar ikväll

Tack madeqs!!!
Kramar till dig och till alla änglabarn
jag har två små pojkar där uppe och jag hoppas verkligen att dom tas omhand ordentligt
Min morfar dog i våras och jag vet att han finns där med dom :)

#2 Det finns en kategori här på sajten där ni väldigt gärna får skriva om Änglabarn.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag miste mitt första barn för snart 18 år sen.Det var en hemsk tid och saknaden var enorm.Åren går och man lär sej leva med det på nåt sett.
Jag har varit till 3 medier under de senaste åren.Alla 3 har frågat och tjatat om "pojken". "De har varit väldigt ihärdiga och menat att jag kommer få en pojke.Att jag inte ska ha fler barn är jag övertygad om…. Det sista mediet berättade att barnet jag förlorade(en flicka) kommer att födas igen som en pojke av min älsta dotter.Då hade jag inte berättat för henne om förlusten.
Det här känns som en stor stor tröst för mej och jag ser fram emot mitt första barnbarn(även om det gärna får dröja ett tag)

#11 Jag ryser när jag läser ditt inlägg! Blir glad och rörd över den tröst mitt i saknad och sorg.
Kramar!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#11..Kan det vara möjligt att din dotter föds som en son till din äldsta dotter…om så är fallet så hoppas att det blir mött på rätt sätt, om du förstår hur jag menar…..din dotter får under inga som helst villkor känna annat än att det är hennes barn och inget annat…..och att du är den goa mormor som du skall vara…..
Det är starkt om sådant händer….kramar om dig så mycket/Eija
Jag har en änglason som skulle ha blivit 39 år den 18 oktober, han blev bara 6 timmar gammal, och min sladddis flicka blev född den 19 oktober fler år senare, värkarna kom den 18:e, så nog fick man tankar om att tänk om det är min änglason som blev återfödd….men det tror jag inte, fast visst finns dom tankarna ibland……..
kramar om er alla som har änglabarn, dom satt sina spår hos oss för alltid….så älskade……
Jag förstår vad du menar…Får min dotter en son,ska jag älska honom som en mormor.
Det skulle dock kännas helt underbart.
Man funderar ju så mycket när man förlorar ett barn.det tog 3 år innan jag blev gravid igen.Då gick allt bra och min älsta dotter föddes utan komplikationer.2 år senare fick jag tvillingflickor.Då kände jag på nåt sett att jag blivit"kompenserad" Mycket märklig känsla.När den ena av mina tvillingar var 4 år,frågade hon sin farmor: Tror du att vi funnits om vår storasyster levt? det var ett starkt ögonblick för min svärmor.Stora tankar för en 4åring.
"14 …jag förstår att du skulle känna det helt underbart, och det är så härligt att höra….men va rörd jag blev av den lilla fyraåringens tankar….nästan lite kusligt….sådant skall ett så litet barn absolut inte tänka ens. ..eller hur….alla är ju unika…..kram på dig för att du dela med dig
Eija

Min ÄNGEL kom och vände lika snabbt….. fick missfall för 12 år sedan tio dagar efter min 20 års dag…….. På korten fån min födelsedag syns det att jag är gravid och detta är en ständig påminnelse om vad jag kunnat ha…. Men ängeln vände hem…. Förlorade barnet tio dagar efter mig 20 års dag, den 13 juli -96
men två år efter fick jag min ängel, min son ELIAS (betyder gå med gud )
Å han har stannat !!!!
Kanske min DOTTER ….för jag VET att det var en dotter jag väntade….. jag och pappan till barnet hade bara flicknamn på lut ANNA CARITA skulle hon heta i andra namn…. första namn hade vi inget…. men kanske bredde HON vägen för sin lillebror…. jag vet i alla fall att hon är med och vakar över honom….. vi har nämligen en liten flicka med brunt lockigt hår som heter Olivia hos oss….. runt oss eller vad man nu ska säg…. jag har ganska nyss upptäckt henne… men min son däremot hade en låtsas kompis som liten jag TROR det är henne han pratade om då…….
jag vet PRECIS exakta tillfället eller tillfälleNA då jag blev gravid. Kan tala om datum ställe ställning och allt *SKRATTAR*
Det är helt fantastiskt !
TÄNDER ETT LJUS IKVÄLL FÖR ALLA VÅRA ÄNGLAR !!!
NI FINNS FÖRALLTID MED OSS I VÅRA HJÄRTAN, SJÄL OCH SINNE !
För all tid
För alltid
FOREVER!
Min son hade änglavakt när han råkade ut för en trfikolycka 2005 (multitrauma) Han låg i koma i fem veckor och skulle inte överleva enligt läkarna, men änglarna tog hand om honom där på NIVA på KS.
Nu vet vi att änglarna är med oss!
Prickan68

Hej!
Jag har ett änglabarn! Om hon levt hade hon varit 13 år nu. Under hela graviditeten hade jag på känn att hon inte skulle födas levande. Gick 40 veckor o i sista veckan var vi inne på ett ctg för extra kontroll då jag kände mig orolig. Hon hade varit ovanligt lugn i magen över helgen som gick.
Detta var på måndagen efter helgen o jag tror inte att hon varit mer livlig än då…Det sista läkaren skrev i vår journal var - livligt barn! 4-5 dar senare dör hon i min mage! Alla mina känslor från första början av graviditeten besannades. Jag grät när jag gjorde grav-testet, för jag kände att jag skulle få missfall. Jag sa till andra att det här kommer inte funka..nåt kommer hända. 3 veckor innan beräknad födsel ville min mamma köpa blöjor som var på kupong (lite billigare). Blev arg o sa till henne att NEJ..vi vet ju inte om den kommer att leva..
Tankens makt är ju större än man tror..o jag har haft skuldkänslor för att hon dog, för att jag trodde det redan från den stunden jag blev gravid. Kan min tanke som infann sig direkt när jag visste att jag var gravid ha påverkat allt? Kan min tanke gjort att hon dog? Jag ville ju bli gravid men kände bara en blandning av glädje o sorg! Jätteknäpp känsla..för vem vill ha såna hemska intuitioner!
Sen har jag varit hos medium..en plockade upp att jag hade ett barn som dött, fast att hon kommit tillbaka. O ja..min minsta är så lik henne o dom hade samma födelsemärke. Själv vill jag tro att dom är samma själ. En känsla jag bara känner. Har fått en dotter emellan dom..o inga såna känslor då! Sen var jag på en storseans o det mediumet plockade inte upp nåt under seansen..men jag frågade henne nån minut efteråt..o hon sa att hon var på andra sidan o väntade. Blev jätte snopen, kändes helt fel när hon sa så.. Ett ganska känt medium. Jag känner inte så, jag vill tro att jag känner henne här..eller jag vill tro att hon är tillbaka, att det är min minsta dotter. Men kanske önsketänkande!!
Det jorden gömmer - Hjärtat aldrig glömmer!!

Mina barn är 14, 12, 9 och 5….deras syskon, mina änglabarn, 3 flickor och en pojke var här en kort tid…Jag hade de barnen till låns en kort men värdefull stund.
Mitt första änglabarn skulle vart 15 år i år…. det andra 14 och tvillingarna skulle vart 5….. jag är lyckligt förunnad att fått så många barn…med och utan vingar (än)
Jag vill ge en varm o kärleksfull kram till alla mammor, pappor och syskon till änglabarn
Vill bara ge alla ängalmammor och alla änglapappor
många varma kramar…..
Har själv ett änglabarn som skulle nu till juni bli 17år.
Så vill jag tack er för att ni finns, man känner stöd och värme.
Stora kramar till er all……

Jag har två änglabarn… jag önskar så att de ville komma tillbaka till mig! Om det är meningen, såklart.
Kram på er alla.
Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!
Alla ni kära som mist ett eller flera barn!
Vilken fruktansvärd smärta och saknad som ni upplevt! Smärta som säkert måste upplevas för att riktigt kunna förstå!
Mina bekymmer känns små efter jag läst om era erfarenheter!
Det som jag läst här nu är skrivna mellan åren 1007-2009.
Livet har gått vidare -ändå- hoppas jag innerligt!
Tänker på er.
linhof #20
Vilket underbart sätt att uttrycka sig på!!
"lyckligt förunnad att ha barn MED och UTAN vingar" <3 <3 <3
Det är en svår sak det här med att ha förlorat barn……
Människor undrar hur många barn man har och jag är ju mor till 5, men man nämner bara de 3 samtidigt som man får en klump i magen för att det känns som man inte erkänner eller vill kännas vid änglarna…men samtidigt vill man ju inte få folk att känna sig besvärade…….
Själv har jag mist 2 en flicka och en pojke som skulle varit 26 respektive 11 år idag. Båda dog i magen i v. 34 resp. 29.
Det var tufft, men jag har alltid tänkt på alla dem som fick ha sina barn i famnen, varma och goa och som fick snusa på sina bebisar. Min tröst på något vis, inte för att förminska min egen förlust, har varit att de fått lära länna sina bebbar/ änglar mer än jag fick så det måste ha känts så mycket värre!
Många, många kramar
/ Carina
Min mamma fick som vuxen reda på (av ett medium) att hon och hennes syster skulle ha haft en bror, men mormor fick missfall. När mamma pratade med mormors syster om det här så sa dom att det stämde, att det skulle varit en pojke mellan mamma och pappa, ungefär när mamma var 4 år gammal.
Och när hon varit till medium efter det så har flera medium sagt att denna pojke kommer återfödas som barnbarn till min mamma.
Jag har alltid varit övertygad om att min förstfödda kommer att vara en pojke, och jag tror att änglabarnet kommer vara just min förstfödda.. Men har inte fått någonting konstaterat, det är bara mina egna tankar..
Min kusin fick missfall med tvillingar. Om de tas som änglabarn, är jag villig att tända ljus för de små liven.