Mediala förmågor
Jag har sedan jag var åtta år gammal vetat om att jag kan se och känna av personer som inte längre finns med oss. När jag var åtta år gammal och satt hemma hos min farfar efter min halvfarmors begravning, så kände jag något bakom mig och vände mig om för att titta. Framför mig stod en gestalt, jag såg bara konturerna men hela min kropp sade mig att det var hon.
Jag sprang självklart iväg livrädd och gömde mig bakom bäddsoffan i ett annat rum. Pratade inte på hela kvällen och somnade med en konstig känsla i magen. Dagen efter när jag kommer för att äta frukost vill min farfar prata med. Då visar det sig att han har mediala förmågor som går i släkten och som alltid hoppar över en generation. Jag hade ärvt detta av honom, jag var bara åtta år, men jag kände ändå att det inte gick att låtsas att inget hade hänt.
Sedan dess har jag varit med om en hel del, speciellt mycket när min bästa vän omkom i en bilolycka för lite över ett år sedan. Jag såg saker igenom hennes ögon efter begravningen, hur hon vandrade runt bland dom som fikade och sa farväl. Jag kände när hon gick över för att hon hade fått frid, även att hon ibland tittar förbi.
Det finns en otäck sak som tyvärr är med mig dagligen. En man som tycks tillhöra lägenheten jag, min sambo och dotter bor i. Han känns väldigt hotfull och ibland springer jag igenom lägenheten på kvällen för att jag blir så rädd. Han känns påtagande och jag har flera gånger högt bett honom att lämna mig ifred men ingenting hjälper. Det är väldigt obehagligt.
Jag tycker om mina förmågar men skulle vilja utveckla dom mer. Jag bor i en liten stad och kollat upp lite på nätet hur jag kan förstärka mina förmågar. Fast det mesta kräver att jag reser och har pengar, vilket inte är något som är så där överdrivet gott om. Jag har en liten dotter på 4 månader så kan inte heller resa. Så jag undrar lite om någon där ute har något tips till mig? Tack på förhand!
Hannah
http://bokstavsmama.blogspot.com/
*puff*
Hej ! Jag förstår din situation. De flesta på sajten rekommenderar läsning och Meditation - två riktigt vassa verktyg. Har man en liten knodd hemma så minskar såklart möjligheten att helt fritt kunna använda sig av dem såklart! Tänk så här; eftersom du har en önskan och vilja att utveckla dina förmågor så har du ju tagit det första stegen mot just det! Var uppmärksam, dina egentliga lärare finns närmre än vad man tror och kostar sällan pengar. Du lär dig och kommer till insikt, bit för bit genom dina egna upplevelser. Ibland kan det vara tufft, som på din väns begravning, men även många gånger en tröst. Det känner du redan till :) Mannen som du upplever i lägenheten kan kanske vara just en 'lärdom' - ett gyllene tillfälle att pröva och utveckla din medialitet. Anar du vart jag vill komma i mitt resonemang? Om du ber om mod, lär dig bäst om du helt enkelt bara blir det eller onde får ett tillfälle att visa det ? Kurser/workshops/seanser kan vara ett bra komplement - det kan vara en styrka i att upptäcka att man inte är ensam om det du upplever men du kommer inte att behöva tömma plånboken för att utvecklas. Du har all kunskap inom dig, vi behöver bara upptäcka den igen vet du ! / Andreas
Följ mitt arbete som medium på www.mediumandreas.se
#2: Tack för allt det kloka, det är saker jag absolut inte har tänkt på. Med en liten är faktiskt rätt svårt att få tiden att räcka till saker man vill och även att jag läser om något som intresserar mig jätte mycket så är inte all min konsentration på det. Har böcker om Meditation som jag kan läsa, började innan dottern föddes men blev aldrig klar. Skev dessutom ner saker jag tyckte var bra i en egen anteckningsbok som jag hade tänkt skulle fungera som en liten snabb repetition om jag behövde.
Men jag absolut ta dina råd och försöka utveckla det på egen hand så får vi se hur det går. Tack för all hjälp så länge :)
Hannah
http://bokstavsmama.blogspot.com/