Borttappat-Tråden
Borttappat-Tråden
Nu var det dags för en ny tråd.
Här är den senaste. Kika gärna där för eventuella svar/frågor.
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/505f0d5288f472626b006d15-borttappat-traden?discussions-1
-----------
För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden.
Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränade medium och andra som vill hjälpa till.
Lycka till!
(Tänk på att dem som tar sig tiden till att söka efter borttappade saker gör detta på sin fritid. Vi är tacksamma för ert engagemang!)
Tack Maikailoa och vargman för eran tid åt oss här på Övernaturligt!
Sajtvärd på Övernaturligt
Hej! Kan någon snälla hjälpa mig! Jag fick en ny iPhone på försäkringen i Tisdags, och nu kan jag inte hitta den, har varit borta sedan i Onsdags… Jag hade den bara i 1 dag alltså. Jag kommer ihåg att jag satt i soffan och var inne på facebook då batteriet tog slut, och efter det så la jag den bredvid mig i soffan, och sedan var jag uppe ett tag till och gick sedan och la mig. Har ingen aning om vad den har tagit vägen eller var jag lagt den, minns bara att jag senast hade den i soffan. Jätte tacksam för hjälp!!!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Jag har nyligen upptäckt att jag har tappat alla mina CV:n, betyg och intyg. Jag har varit mitt uppe i en flytt, har dock lämnat dessa papper till min mamma och hon vet inte var dom nu är. Det är ingen jättebrådska med detta, men jag vill veta var alla mina viktiga papper är eller om jag ens får tillbaka dom, blir stressad bara jag tänker att det är erfarenhet som är värt tio år. Jag är tacksam om nån kan hjälpa mig. :(

Memento mori

Medarbetare för Julen
Hej! Jag har tappat bort min nyckel till mitt skåp i skolan. Senaste gången jag hade den, vad jag vet, var i torsdags (18/10), jag redovisade min japanresa inför hela skolan. Jag har ett vagt minne av att jag stoppade nyckeln i min väska, men jag hittar den ingenstans. Nycken är ser ut som en vanlig silvrig nyckel, och den sitter fast i en nyckelring med en prydnad på. Prydnaden är som är avlång platta av läder, på framsidan sitter en platta av metal, gulfärgad, med en bild på ett klocktorn, och bredvid står det HOKKAIDO. Jag är inte så bra på att beskriva, men jag hoppas ni förstod vad jag menade. :)
Hoppas på hjälp och tack i förhand! :)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
AKUT!
Jag har tappat bort busskortet jag använder till skolresorna. Dagligen alltså.
Jag använde det senast i onsdags. Jag vet att jag i fredags lade ut det ur jackan eftersom den var dyblöt, och har för mig att jag lade det i en korg ovanpå hatthyllan. Dock har jag hällt ut allt i de tre korgarna utan att hitta det igen. Däremot mina nycklar och halstabletter hittade jag. Är det någon som kan se vart det finns? Jag måste ha det snarast..
Det är grått, med två grön-vita människor på. Det står även RESEKORT GYMNASIESKOLA med stora svarta bokstäver, står mitt namn på baksidan och det ligger i en vit plastficka med en reflex-baksida.
Tack på förhand!
Galenpanna
1# Har du kollat under soffan? den är ganska nära soffan iaf tror jag. Kolla under soffan och under kuddarna eller vad det nu heter som man sitter på xP (är otroligt trött :P)
Hjälp!
Jag undrar ifall någon kan se mina nycklar? de är simpla, 2 stora nycklar, en silver och en guldig, och så en jätteliten silver nyckel.
De är i ett stall, det är jag säker på eftersom jag hade de sist i stallet.
Snälla hjälp :c
Sen så undrar jag en till sak, min vän sålde sin hund när han knappt var ett pga allergi, detta var kring 2005, vet någon hur han har det idag? En blandning mellan schäfer och alaska huskey, stor, brun om jag minns rätt. Hans namn är Hector!
@ the gym
JAG HITTADE DEN PRECIS I TYGET I ETT HÅL UNDER KUDDARNA I SOFFAN!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
"Jag har nyligen upptäckt att jag har tappat alla mina CV:n, betyg och intyg."
Du kan kolla om du har något som är som ett rostfärgat nät, kanske som fjädrar under en säng eller under en fotölj. Men egentligen verkar det vara mera upprätt.
Jämför med det jag skrev tidigare.
Jag får en känsla av att dom ligger inne något, lite mer udda kanske. En påse, väska kanske, men nu ett sorts rutnät. Brunaktigt och verkade nästan rostigt.

Hej!
Jag måste fråga er om hjälp. Har en sak som jag har gått och funderat på flera år nu så vet inte om det kanske är för lång tid för att ens fråga om det men jag testar i alla fall. :)
För flera år sedan när jag fortfarande gick i mellanstadiet så lånade jag en bok av min faster. Tråkigt nog så slarvade jag bort den innan jag ens hann läsa den. Jag har för mig att jag hade med mig den till skolan någon dag men är inte helt säker.
Detta är dock flera år sedan det hände men jag går fortfarande och grubblar över vart boken tog vägen.
Tack på förhand! :)
Mvh Nathalie
// Nathalie
Hej! BEHÖVER HJÄLP!
En bok som jag lånade på biblioteket har mystiskt försvunnit. Jag lämnade tillbaka den för två dagar sedan, men den står ändå som utlånad till mig, och jag har inte sett den sedan den rullades in i återlämningsmaskinen. Den finns varken i återlämningsrummet eller i bokhyllan på biblioteket.
Jag skulle vara oerhört tacksam för hjälp! Vill gärna inte behöva betala för ett nytt exemplar för en halv tusenlapp.
Boken heter Offentlig förvaltning i arbete, och är på ca 200-300 sidor. Den är blå (en väldigt stark blå färg).
Jättekonstigt att den inte registrerades som återlämnad. Jag fick ju kvitto på det, som jag tyvärr slängde… och konstigt att den bara försvann sedan.
Jag letar efter ett jättevackert halsband med ett kors, som har försvunnit helt spårlöst. Senast jag minns att jag såg det så låg det på handfatet. Materialet är inte äkta av något slag och halsbandet är inte jättelångt. Kan ni snälla se om ni kan hitta det?
Kram!

Nån som kan se vad som hänt våran katt Smulan??
Jag har tappat bort alla mina nagellack, tror min pojkvän la ner alla i en påse och nu hittar vi dom inte… Kanske lite fånigt att skriva om nåt sånt litet här men saknar dom verkligen och det är dyrt att köpa nya D:
"För flera år sedan när jag fortfarande gick i mellanstadiet så lånade jag en bok av min faster."
Jag ser där två par byxor, som en person har på sig, först det ena och sedan det andra då, eller om det är två personer. Det är ett par blåa jeans och ett par i beige slätt tyg. Det är på utsidan ett hus, gräsmatta tror jag, och möjligt att det är två hus mitt emot varandra, varav det ena har en blå nederdel.
Maikailoa.
"En bok som jag lånade på biblioteket har mystiskt försvunnit."
Den kan vara vid ett mindre rum. Två personer står vid dörren till vad jag tolkar som ett mindre rum. De har någon sorts objekt som där som verkar vara som trumman till en tvättmaskin, rundad och med hål, men kanske är det bara nederdelen på "trumman".
Personerna är vuxna, något äldre, en längre en kortare. Den längre har kort blont hår och en röd-lila blus, och hon är en aning kraftig men inte tjock.
Maikailoa.
puttar upp mig själv litegrann. mitt busskort är borta och jag behöver ha det snarast, se #4
Galenpanna
#19: Tack!
Tror du att rummet finns i biblioteket? Eller ser det mer ut som ett annat rum som inte ser ut som att kunna vara i ett bibliotek?
Hej!
Kan någon vänlig själ hjälpa mig att hitta min iphone!? Har inte använt den på ett tag och tänkte börja göra det nu, har letst i två dagar utan resultat. Nu blir jag snart galen om jag inte hittar den!
Tacksam för hjälp!! :)
Hejsan!
Jag har länge grunat på vart den kan ha tagit vägen.
När jag va liten fick jag en lite kudde som jag sov på. Den hade hängt med i många år. En liten blå kudde men ett B uppe i ena hörnet.
Dock gjorde vi en resa för ett par år sedan och jag har för mig att jag beslutade mej för att lämna kudden hemma för att inte riskera glömma den eller tappa den.
Dock upptäckte jag till mina stora sorg att den var inte hemma när jag kom hem och jag har nu sökt med ljus och lyckta efter min lilla kudde men utan resultat.
Kan du se vart den kan ha tagit vägen? Har frågat massar av medier detta men ingen har gett mig ett svar.
Tack på förhand!
"Jag letar efter ett jättevackert halsband"
Det verkar vara vid ett föremål som dels som grönaktigt läder, med rutor, och en del av sidan som är något högre, och dels är det sådan där zig-zag armar, som det kan vara till lampor eller liknande, de går väl att dra ut och skjuta ihop. Så det verkar vara vid en vägg, en bokhylla, i brösthöjd, och till höger en bit bort är det ljus på golvet.
Maikailoa.
#20 skrivetav LOLslashFREAK
"puttar upp mig själv litegrann. mitt busskort är borta och jag behöver ha det snarast"
Jo, kanske om du kan hitta något som har tre mörklila eller mörkröda runda strutformer i en grupp. Kanske ett sorts mönster nära kanten av något ljusare föremål.
Maikailoa.
#27 ja, det är ett par vantar som ligger i den ena korgen på hatthyllan. Hittar dock inte busskortet i röran . Nåon slm ser mer?
Galenpanna
Puttar också upp mig, #6
Mina nycklar :(
@ the gym
#26 Tack! Ska kolla så fort jag kommer hem. Det där om rosa fläckar låter troligt, då jag älskar färgen rosa….
Tack igen!
"Jag undrar ifall någon kan se mina nycklar?"
Jag upplever att de kan ligga vid en flat skål med vit sida, kanske är det inte en skål, kanske en bok eller en väska, men den verkar något svängd på ovansidan, som en skål.
Den ligger ner på någon sorts bord, och där är ett litet utrymme under.
Bara sidan är vit, ovandelen kan ha en dragning åt blått.
Maikailoa.
Verkar som jag tappat bort mig lite i inläggen, får väl försöka hitta mig själv.
#19: Tack!
Tror du att rummet finns i biblioteket? Eller ser det mer ut som ett annat rum som inte ser ut som att kunna vara i ett bibliotek?
Vet ej, men det som verkar vitalt är den prickiga ytan, den som är som en tvättrumma, men den är ljusbrun eller beige, och hålen kan vara just prickar. Prickarna kan vara mörkare bruna.
"Kan någon vänlig själ hjälpa mig att hitta min iphone"
I ett ljust rum, eller del av ett rum, så det verkar vara öppet åt höger men åt vänster kan det vara som två höga hyllor. Osäker på det med hyllor. Men högst upp, ut mot kanten är där något svart och oformligt och lite gnistrande. Rätt högt upp, över huvudhöjd kanske. Men ut mot kanten mot den öppna ytan, som inte är så stor.
Maikailoa.
Jag har tappat bort ett väldigt viktigt halsband (betyder mycket för mig) i somras, de är ett hjärta av äkta silver, ena sidan är av små "diamanter" och andra är bara vanligt silver.
Tack på förhand :)
"När jag va liten fick jag en lite kudde som jag sov på."
Ja, hmm… där sitter en person i en soffa eller fotölj vid änden av ett bord. Hon har på sig någon sorts stickad tröja med rutmönster, något i stil med en lusekofta. Men jag tror att den är kortärmad.
Jag vet inte vad det betyder, men fokus är på hennes tröja.
Maikailoa.
Tack så mycket! maikailoa!
@ the gym
För en tid sedan fick jag en ring av min sambos farmor i samband med att jag födde min son.
En fin ring i vitguld och den va smyckad med 3 runda bollar.
sista jag minns jag hade den va när vi åkte till sjukhuset med min yngsta son.
Den betyder mycket för mig och jag skäms att jag inte hittar den.
Tack på förhand.
// Hanna
Tack så mycket =) Ska se om jag kan med hjälp av din text hitta min lilla älskling.
I konfirmationspresent fick jag ett presentkort på Guldfynd av min farmor, jag hann köpa en fin silverring med stenar i och sedan råkade jag av misstag slänga resten av presentkortet. Jag har nu lyckats tappa bort ringen, jag har letat överallt men kan inte hitta den! Någon som kan se vart den är någonstans?
#33: Jag hittade boken i min bokhylla. Men det var inte den mörkblåa som jag trodde. Jag hade lämnat tillbaka den mörkblåa, utan att veta att jag också hade lånat en äldre upplaga av den. Så jag hade alltså lånat samma bok i två olika upplagor, utan att tänka på det, med bara 5 dagars mellanrum. Jag måste ha varit ganska så virrig den veckan :)
"Jag har tappat bort ett väldigt viktigt halsband"
Får en känsla av en plats utomhus, som är framför en bergvägg. Det känns som en bergvägg, huggen kanske, inte slät. Det lär vara en plats där man sitter. Och där skall finnas ett föremål som egentligen ser ut som en fyrkantig huggen sten den med, men kanske överdragen med blå plast. Får inget grepp på vad det är men det dök upp.
Maikailoa.
antingen kort eller ring
Någonting står emellan en vägg och ett ganska litet avlångt föremål. Det står precis intill väggen men där är ändå instucket något där inemellan. Låt säga att föremålet är stort som en A4 pärm, fast bredare, och kanske framkanterna är lite rundade.
Maikailoa.
Jag blir knäpp! Hittar inte mitt busskort hur mycket jag än har letat. Maikailoa, vill du försöka igen?
Galenpanna
hej!
Min katt försvann sommaren 2010. Saknar henne fortfarande och undrar så var hon är. Kan någon här se var hon befinner sig? Om hon finns i livet?
MVH
Hej!
Min pappa har tappat sin förlovningsring, ser någon vad den kan finnas?
Tack på förhand /Matilda.
Hejsan ,
Jag hittar inte mitt halsband. Det är ett keltiskt kors som sitter på en brun läder"ståd". Jag älskar verkligen detta halsband. Ser någon något?
Ha de så bra,
Johanna
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#45 skrivetav LOLslashFREAK
Jag blir knäpp! Hittar inte mitt busskort hur mycket jag än har letat.
Vad jag ser nu är ett blå-grönt område, ett mindre rum kanske, där har vi ett "vas" format föremål, som är slätt på ena sidan och med någon sorts blommor på den andra.
Sedan indikeras attt man går, på något annat ställe, kanske förflyttning.
Så är där en låg trapp som går upp med en vägg, och där är märkvärdigt mörkt. Kan vara inomhus eller utomhus, men med räcken.
"Min pappa har tappat sin förlovningsring"
Kan vara vid något som är slätt beige och även som ett mörkt tätt invecklat nätmönster. Jag kan tro att det är kläder. Och detta kan ligga i en överlåda som man når om man står upp men böjer sig fram lite, alltså det indikerar väl höjden till lådan.
Maikailoa.
#52 Tack så mycket :) jag ska hjälpa till att leta i dag och se om jag kan hitta ringen :)
#53 Tack så mycket, ska se om jag kan luska ut var det är du menar :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Kan inte se hur katten dog eller när den dog?? Kanske låter som en konstig fråga men har svårt att släppa det. Tack för du tog dig tiden!
Undrar ifall vi på iFokus kan hjälpa till med att hitta en försvunnen person?
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1114407-skallgang-efter-forsvunna-juha
@ the gym
Hej. Undra om någon kan se ser vart min älskade katt Roffe är? Han har varit borta sen i mitten på augusti. Saknar honom så mycket..
Hej!
Vilken fantastisk forum och bra tråd! Är ny i sammanhanget och har nyss halkat in i den "andliga världen". Så glad för det
.
Har nu en fråga angående två borttappade ting.
För ett par år sedan försvann en av våra bilnycklar spårlöst. Vi karar oss nu på reservnyckeln men det är ett mysterium. Kan någon se var den kan ligga?
Sedan är jag lite irriterad på att jag lyckats tappa bort ett par nyligen inköpta vinterkängor till min dotter. Köpte dem av vänner som gjort ett felköp och såklart blev glada när vi kunde köpa dem av dom och vi var glada då vi på ett smidigt sätt klarat av årets inköp av kängor. Men nu är de spårlöst borta! Är helt säker på att de kom hem till oss efter att vi hälsat på våra vänner, men var är de nu??? Börjar bli kallt ute och vi hade behövt dem pronto!
Har full respekt för om dessa två borttappade ting nedprioriteras till förmån för viktigare saker som bortsprungna djur, husnycklar halsband med affektionsvärde osv. Har förstått att det är en stor ansträngning att "söka".
#59 skrivetav jjjjjannie
"katt Roffe"
Jag får en känsla av att han är ombord på en båt eller färja.
Maikailoa.
#60 skrivetav Psykologfia
"våra bilnycklar"
Kan det vara så att ni tagit ner några tapeter eller mattor, rullat ihop dessa halvt om halvt, och nycklarna följt med där. Något grönaktigt mönster.
Maikailoa.
Skulle vara såå tacksam för hjälp!
Jag har tappat bort en svart extern hårddisk till datorn som innehåller otroligt betydelsefulla saker för mig, något jag för allt i världen Inte vill förlora. Jag är så himla orolig att den inte ska komma fram. Blir förkrossad av bara tanken! har letat överallt känns det som.
Finns det någon som kan hjälpa mig vart jag ska leta eller ser vart den kan vara? jag är evigt tacksam för all hjälp!
#26 Har letat men kan inte hitta dom… Du kan inte se om dom är på övervåningen eller undervåningen eller i vilken del av huset så att säga? (Kan ingenting om sånt här så om sånt inte går att "se" eller vad man ska säga så förstår jag)
En följdfråga på mitt inlägg ovan om den borttappade externa hårddisken; kan ni se om jag kommer hitta det? det kan ju vara att någon kan se vart den är, men ser ni framför er om det kommer till rätta? Jag är uppriktigt helt förkrossad att den är borta. Är så himla ledsen. För att ge ytterligare info så innehåller den Alla bilder på mitt barn etc så för allt i världen önskar jag att jag hittar den! Så får ni fram någon information så vore jag såååå tacksam.
"Jag har tappat bort en svart extern hårddisk till datorn"
Vad jag ser i anslutning till denna är en form som en impeller eller en fläkt, vingar som går ut ifrån centrum, som är plana på kanten och ljusa. Det kan vara en fläkt eller ett mönster som en fläkt, ljus kant på mörk.
Maikailoa.
"#26 Har letat men kan inte hitta dom"
Nu ser jag en sorts platt vitt "spänne", det känns som ett spänne, det är helt platt, kanske "molnformat", med en liten förhöjning runt kanten och med troligtvis upphöj skrift på, allt i samma färg. Detta är på eller nära golvet.
Kan vara som typ av under kanten på en säng, dock alls inte säkert att det är en säng, men det verkar var något över, fast i kanten under detta. Till vänster är det mera öppet, och längre till vänster är där ett fönster.
Tack för ditt svar! förstår dock inte exakt vad jag ska leta eller vad du beskriver för något. Tror du du kan se något mer specifikt som gör det enklare att förstå?
"En följdfråga på mitt inlägg ovan om den borttappade externa hårddisken; kan ni se om jag kommer hitta det?"
Så kan det vara.
Fick nu även se där man går in i ett ljust rum, precis innanför dörren och högt upp till vänster. Det kändes först som ett badrum, men det kan vara en ytterdörr.
#68 Tack ska leta vidare :)
Tack igen för svar. Försöker tänka efter och har letat men finns inget direkt som stämmer in på beskrivningen. Kan du på något vis de om den finns i hemmet? (tänker så den inte råkats slängas på något väldigt konstigt sätt. Det är min största oro.)
Hej!
Nu är det så att min lillasyster, 10 år, har slarvat bort sina glasögon.
De är lila, mer vet jag inte.
TACK!
Efter en utekväll igår (lördag) tappades en nyckel bort, alla skyller på varandra vem som hade nyckeln men ingen vet var den tog vägen.
Det hände i kalmar, en lägenhet på 4-5:e våningen med blåvit korridor. Hon som bor i lägenheten heter S. Nyberg.
En vanlig nyckel utan nån nyckelknippa (Assa) står det på den.
Jag låste dörren, sen tror jag att Tobbe tog nyckeln, och han tror att jag tog den… Vi var lite berusade så ingens minne var på topp.
Snälla hjälp oss få fatt på nyckeln! det skulle vara väldigt häftigt om vi kunde hitta den med eran hjälp!
Tackar på förhand alla som kan hjälpa oss! :)
//Kramar Micke 

Evangelisternas pipiga skrifter,
Evanhelium.
#74 skrivetav Mickelodeon
"en nyckel"
Fick en känsla av att den kan vara lagd i en sak som är gjord av trä. Det är som timmrat, korsvirke, men det är en mindre sak, kanske som en blomkruka. Den kan eventuellt vara fyrkantig och med en del som går ut, där är det tydligt "korsvirke". Träfärgat. I bordshöjd.
Maikailoa.
Hittade inte min ring så försöker igen med en beskrivning av den 
Det är en silverring från Guldfynd. den går liksom omlott på framsidan med stenar som ser ut som diamanter men är ju bara något slags glas! Är hemma nu och det är nog bara här den kan vara för den var borta redan när jag flyttade! Någon som ser något?
Nycklar som är borttappade.
Min bror har tappat bort sin nyckel här hemma hos mig. Den sitter på en slags nyckelkedja, som består av tre ganska grova kedjor. Det finns hans nyckel samt en nyckel till ett hänglås.
Har letat överallt, men kan inte hitta den. Så jag hoppas att det finns någon som skulle kunna hjälpa. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#78 jossa5 Ser ett trångt och mörkt utrymme. Kanske är det vid sidan av eller under kuddar i soffa eller fåtölj. Känner av möbler på något sett. Möjligen, möjligen mellan sängstomme och madrass?! Jag får en känsla av att den trillat ner i en trång springa någon stans där man inte ser den så leta i möblerna där hemma. Lycka till!
#79 hanna32 Jag får till mig röd färg. Samt bil. Vet inte om det är bilen som är röd eller om den kan ligga vid något i bilen som är rödfärgat? Ser även ett fack i bilen. Det glimrar till i det facket… Kanske är det ringen? Har ni tittat i bilen? // Mvh
Tack Maiailoa… Jag har inte hittat eller kommit på ännu vad det kan vara för grönaktigt tapet eller matta som nyckeln kan ligga i, men ska fortsätta tänka på det… Ser du ngt mer?
Ingen som ser var vinterkängorna till min dotter kan vara? se #60…
#79 vargman
våran bil är inte röd och kollade efter något rött i bilen.. men vad jag befarar är att jag la eller tappade den på sjukhuset och den är i någon annans ägo nu.
men tacksam för att du svarade.
mvh
Hej! Min älskade lilla katt har lyckats rymma hemifrån. Han har alltid varit inne katt och jag är så himla rädd för vad som kan ha hänt han. Han har varit borta i tre dagar nu. Han är långhårig blandras katt och svart och vit. Snälla är det någon som kan försöka se han? Med vänlig hälsning, Frida
Jag har tappat bort mina guldsmycken som betyder mycket för mig! Det är en guldkedja med ett hjärta, ett armband samt två ringar. Jag är nästan säker på att jag senast såg dem i ett smyckesskrin i badrumsskåpet. Den ena ringen hade jag förra hösten i en väska. Oerhört tacksam för svar då detta är gåvor och arv! Sofia
Jag har just nu ett vitt kuvert som är borttappat, eller rättare sagt försvunnit. Sist jag såg det så låg den i hörnet av en banankartong i vårt vindsförråd men nu kan jag inte hitta det alls. Har mitt gymnasiebetyg i detta kuvert och massa andra viktiga papper.
Någon av er som kan känna av vart det kan finnas? Har bett småfolket om de har tagit det att gärna återlämna det men jag behöver er hjälp också.
Tack i förhand. :)
Hej!
Igår tappade jag bort mitt busskort, det är ganska viktigt, för det kostar 600 kr och det skulle inte vara värt att köpa ett till då det ändå bara skulle fungera i en månad till. Utan mitt busskort kan jag inte ta mig någonstans, inte ens till min häst… Därför är det rätt viktigt att jag hittar det!
Ser någon/känner någon av var det kan finnas? Jag la det i köket precis innan jag skulle till stallet, jag trodde att jag tog med det ut, men väl ute kollade jag igenom jackan och där fanns det inte!… Vilket gjorde att jag fick betala med bankomatkort för att åka till stallet, och det kostade 60 kr vilket tyvärr inte håller i längden ….
Hade varit jättesnällt ifall någon kom med lite tips! Kram på er :)
Busskortet är i ett vitt fodral av mjuk plast, där det står med blå text: Hallandstrafiken.
"Lyckas med mig och vi kommer alltid vara evigt tacksamma för våra tvivel är borta."
"Hittade inte min ring"
Ringen kan finnas intill ett föremål i ljust trä som har en yta som en naggad kavel.
http://www.kitchenstore.se/shop/14970/art70/h7665/3777665-origpic-e74178.jpg
#82 skrivetav Psykologfia
"Ser du ngt mer?"
Jo, men vad… det känns som en knöl i mattan, fast stor och lång då, ljusblå tror jag, och på vänster sida ner mot golvet är där ett mörkblått munstycke. Som en inbyggd trattformad öppning.
Verkar vara i linje med vad jag såg tidigare.
"Hej! Min älskade lilla katt har lyckats rymma hemifrån."
Vad jag får fram så kan han befinna sig inomhus i en byggnad som på något vis består av fyrkantiga ramar ovanpå varandra, och det är lövskog utanför, tätt inpå tror jag.
Jag begriper inte det där med ramarna, men det kan ev. vara timrat eller så är det någon annan sorts "ramar", alltså det är kantigt, men det verkar nästan avsmalnande uppåt.
"Jag har tappat bort mina guldsmycken som betyder mycket för mig!"
Jag placerar dom i ett föremål som är askgrått i flera nyanser, rutmönstrat, det kan vara som en skål eller en ask. Fick en känsla av glas, så det kanske är av glas, eller plast mera troligt. Men det verkar svänga uppåt mer som en sorts skål.
Men det är nog ingen skål utan någonting annat.
Kanske botten på något skålformat som är del utav någonting annat, längre.
Maikailoa.

Jag har lyckats slarva bort mina betyg och intyg från tidigare arbeten. Sist jag hade dem var till arbetsförmedlingen för flera månader sedan. Tror de ligger i en mapp.
Nu är jag arbetslös igen och skulle behöva dem. Jättetacksam för svar.
Jag hittar inte en höhäck jag använt till en kanin. Det är rosa påshållare från IKEA. Kan du hitta den? ♥
Hejsan!
Min pojkvän fick sitt playstation 3 stulet från sin lägenhet i måndags (mellan kl 10-12 på dagen). Det stals bara ett spel, varav 4 spel finns kvar. ingenting annat är stulet, han har bland annat en massa dyra klockor som gör att vi börjar undra varför det bara stals playstation och ETT av fem spel?
Ser ni vem detta kan vara? Eventuella signalement? Och ser ni vart spelet/konsollen kan befinna sig för tillfället? Om det är i närheten av oss eller långt ifrån?
#95 Chumagia Spelet som försvann var det ett "mera" barnvänligt spel jämfört med de andra 4? Tycker mig känna det. Det styrker i såfall min känsla av att mannen tagit bara det spelet. Det verkar som han tagit det för att sedan ge det vidare till ett barn som present. Kanske julklapp. Barnet ser ut som en mulatt. 5-7 års åldern. Kille med vågigt/ krulligt hår. Charmtroll brukar han upplevas. Jag kan inte till 100 säga att mannen är släkt med pojken. Men jag får känslan av att de är det. Åtminstone har de en väldigt nära relation. Pojkens mamma är vit. Det är lite svårt att gå en röd tråd men mannen verkar komma från ett afrikanskt land. C:a 27-35 år gammal. Svårt att se åldern men där omkring. Skulle säga att han är ca 1,80 lång. Lite spretigt hår fast välvårdat. Han brukar ha en svart/vit alt. Blå/vit jacka på sig. Jag får även en känsla av att det är någon som någon av er känner till på något sett. Att ni tom har pratat med honom eller indirekt pratat med honom. Med det menar jag att han kan vara vän till någon som känner er mycket väl. Jag kan tyvärr inte se det så klart men något får mig att skriva att mannen bor mycket nära er och känner väl till miljön. Jag tror att spelet än så länge finns kvar hemma hos honom. // Hoppas inte att detta bara är min fantasi som skenat iväg men jag kände att jag ville skriva det ändå ifall det kan vara något som innehåller en ledtråd åt dig/er. Mvh
#96 tack för svaret, ska prata med min kille i morgon, vi bor på en ort med många invandrare. Spelet som stals var ett FIFA spel, alltså ett fotbollsspel för personer i alla åldrar.. De andra spelen var mestadels krigsspel..
Innan jag skrev inlägget så hade vi en misstanke om vem det kan vara, någon som faktiskt känner min kille.
/redigerat. Tänk på att inte lägga ut länkar om namn och utseende eller annat som lätt kan missuppfattas-Magi-cat/
Kanske konstiga frågor… Skriv gärna om du får fram något mer utöver detta…
MVH
Min katt Ewert, svart långhårig, nu varit borta i 2 månader och jag börjar verkligen känna mig uppgiven. Kan du hjälpa mig! Har varkligen kört fast!
MVH Emilie
Jag kan inte hitta mina akrylpenslar! Härom veckan när jag skulle måla så fann jag bara mina akvarellpensal samt en stor akrylpensel. Resten är borta.. har letat överallt!
Oerhört tacksam om någon kan hjälpa mig!
Jag undrar vart min fina gul/grå randiga kofta är! Den har varit borta i flera år nu och jag saknar den så! Den var min favorit…
elenihadjipetrou.blogg.se
"Jag har just nu ett vitt kuvert som är borttappat, eller rättare sagt försvunnit."
Där ser jag en lokal, som verkar en aning dunkel, och inredningen eller väggarna är i måga olika färger, diskret. Där verkar vara rätt mycket utrymme och om där finns något så är det i stil med klädskåp, alltså rätt höga men ingenting ovanför.
Sedan är där något lägre, närmare hit, i samma färger, men kanske i något runt mönster. På detta föremål visas det intresse utav någon.
Maikailoa.
#87 skrivetav valentiino
"Igår tappade jag bort mitt busskort"
En silverfärgad damsko.
Utanför en byggnad, som skulle kunna vara en butik, det verkar vara glasväggar eller dörrar.
En mörkhyad dam, halvlångt, volymiöst hår, runt kanske lite brett ansikte, kan vara c:a 30 år
Maikailoa.
"mina betyg och intyg från tidigare arbeten."
Möjligt att de kan finnas i ett fack för tidningar, eller någon sorts ficka på sidan om något större, där det verkar sitta en tidning. Intill kan det även finnas en bläckstämpel. Tror jag. Ser ut att vara en liten stämpel som står där, men blått bläck på.
Maikailoa.
#94 skrivetav paulinabieber
"Jag hittar inte en höhäck"
Mer som ett hörn inomhus, där det är en bänk i vinkel, vid båda väggarna. Två personer håller till där, och de har en beige "säck" (säckliknande föremål) som verkar vara tom, den sitter fast uptill. I dom krokarna kanske.
Maikailoa.
#105 oj vad coolt! Jag ville bara titta ifall du verkligen kunde så jag ska erkligen fråga här nästa gång jag tappat bort någonting! Du hade helt rätt. Den ligger i min lekstuga (inomhus) och står på en grilllåda (bänk) men inte två personer som håller till där. Du kanske sett mig eller min pappa därinne. Höhäcken ligger i buren (säcken kanske?) och är uppsatt på den med hjälp av ståltråd. (krokar) Riktigt duktigt!!!!! :D
Jag letar efter ett borttappat namnhalsband med namnet Ahmed på, silverhalsband med en bricka, namnet står lodrätt på brickan..
Jag provar igen.
Jag kan inte hitta mina akrylpenslar.
Härom veckan när jag skulle måla fann jag bara mina akvarellpenslar och en stor akrylpensel.
Jag skulle bli så tacksam om de kom till rätta!
Mvh/ Nancy
Jag skulle verkligen vilja ha hjälp med att veta vad som hänt min älskade katt Svante. Han försvann 20/6, och sedan dess har han inte synts till. Jag bor nära e22:an, och gick flera kilometer på båda sidorna om vägen och letade, men ingen katt. Jag har efterlyst honom på blocket, med lappar i affären, polisanmält och pratat med katthemmet i min stad och lagt lappar i grannarnas brevlådor. Men inte ett spår… Bifogar en bild på mig och Svante. Snälla, hjälp!
#102 Det enda jag kan tänka på som mot förmodan liknar det du beskriver är min lägenhet, kanske tom min hall eller mitt sovrum/tvrum. Får kolla runt här, har mest kollat på vinden får jag erkänna. Men även vår garderob skulle kunna ha den. :S
Återkommer när jag imorgon eller senare kollar i lägenheten :)
Jag skulle vilja ha lite hjälp. För några år sedan tappade min farfar bort sin vigselring. Vår teori är att den har tappats då han gick ner en del i vikt under denna tid. Det är en slät, ganska bred guldring med graveringen "Anna 30/4-44 22/7-44". Min farfar är nu bortgången och det skulle betyda så otroligt mycket för mig att hitta den. Är så tacksam för all hjälp jag kan tänkas få. Kram på er!
#99 skrivetav emiliefredrikson
"Min katt Ewert"
Jag vågar inte säga något mer om detta. När jag jämförde med vad jag skrivit tidigare så verkar det som att jag nog inte har kontakt med denna katten.
"min fina gul/grå randiga kofta"
Vad som visas mig här som ett sorts mönster på en vägg. Det är som en kvadrat med inböjda sidor, och brett som en 10 cm bräda, detta sitter innuti "väggen" i ett uttag där det passar.
Mera som en låg vägg. Kanske som framsidan på ett skåp eller en disk.
En låg vägg med en rombisk kvadrat med ett visst djup.
Maikailoa.
"Jag letar efter ett borttappat namnhalsband"
Det ledtråden jag får verkar vara något som är mycket långt och smalt och som lutar neråt kanske i 45 grader, och som är räfflat som en tvätbräda, en aning gul i färgen. Antingen är det en ränna eller så misstar jag mig och det är en trappa. Upptill, ovanför, verkar det vara en lite grynig ljusbrun yta, och det kan eventuellt vara några gröna växter intill, åt höger.
Maikailoa.
"Jag skulle verkligen vilja ha hjälp med att veta vad som hänt min älskade katt Svante."
Jag ser ingen katt, men däremot några grejer i plåt. En vit sak som nästan verkar var gjord av plåt-persienner, ihopasatta till något mera kantigt. Ändå i fönsterhöjd, och inomhus i en bostad.
Och en plåtlåda, något som man bär på.
En äldre person, mest troligt en dam.
Kanske vet hon något om var katten finns.
Maikailoa.
Tack så mycket! Det gjorde mig inte mycket klokare, men jag ska forska lite i ärendet. =) Hör gärna av dig om du känner något mer.
Hej, jag hade verkligen uppskattat lite hjälp med min borttappade nyckel.
Håller på och flyttar och har vetat om att jag fattats en nyckel till min hyresrätt i säkert ett år. Dock vill bostadsföreningen ha 4000kr för att byta lås.
Har kollat överallt men kan verkligen inte hitta mina nagellack… Tack ändå för hjälpen :/
Jag har tappat bort mitt blåa ridspö, hittar det inte. Tacksam för hjälp.
Ny tråd:
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/50a29219d3b4fd674d0010fb-borttappat-traden?discussions-1
Hänvisa gärna till de inlägg du svarar på/frågar om, till den här tråden.
Sajtvärd på Övernaturligt