Drömmar om djur!
Jag vet inte om någon kan hjälpa mig att tolka denna dröm, den är lite skum faktiskt! Men ni får gärna försöka!
Jag åker i en buss som är på väg uppför en lång, lång backe. Det går trögt och jag minns att jag ser ut från fönstret och tänker för mig själv 'oj nu är jag i sundsvall' (jag bodde där en kort tid som resultat av en impulsiv flytt). Helt plötsligt vänder backen tvärt och det kommer en lika lång nerförsbacke som vi åker nerför i en rasande fart. När backen slutar släpper bussen av mig mitt i ingemansland.
Landskapet är torrt och öde, men det finns en sjö med lite växtlighet kring. Det växer även några små grästuvor här och där. Det ser ut som att vattnet från sjön är på väg in mot land, men det har inte hunnit bli så mycket än. Helt plötsligt springer det en grävling förbi bakom min rygg. jag blir rädd men inte panikslagen. Rädslan kommer för att jag hört att grävlingar kan bitas riktigt hårt och jag vill inte bli biten.
Men så småningom försvinner grävlingen och jag lugnar ner mig. Nu har vattnet börjat komma mer och mer och jag står med vatten upp till anklarna, det börjar bli svårt att gå för jag sjunker genom jorden litet granna. Då ser jag plötsligt ett vildsvin och nu blir jag riktigt rädd för jag har hört att dom kan vara ännu mer aggresiva. Men jag måste förbi grisen för att komma upp till torra land.
Så jag smyger sakta, sakta med små rörelser förbi grisen och jag går kanske en 10cm från hans kropp, mycket nära alltså. När jag precis har kommit förbi och tror jag har klarat mig så vänder sig grisen om och jag hamnar med honom över mig (observera att han inte attackerade mig utan bara hamnade över mig) och jag spärrar upp hans mun med alla mina krafter bara för att han inte ska bita mig. Till slut ramlar grisen tvärlång bredvid mig och är död (?)
sen händer det konstiga. Grisen börjar, med sitt mjuka lilla tryne att pussa mig på kinden. Jag tycker inte om det, men säger inte ifrån. Han frågar om mitt telefonnr och jag ger det och lovar att ringa 'ikväll' men det gjorde jag inte.
Sen var den slut. Jag måste bara säga att jag inte haft någon otrevlig typ (som kanske skulle kunna liknas vid 'svin') runt mig den senaste tiden.
Symboliserar djuren människor i mitt liv?
Jag har tidigare haft drömmar om ormar som biter mig eller ska bita mig, har dock ingen särskild rädsla för ormar!
Jag hoppas att ngn orkar läsa igenom och kanske komma med ngn ide'? Jag är bara väldigt nyfiken!
MVH // Natalie
Det verkar som att det går både upp och ner i ditt liv just nu och att du kanske inte har kontroll över allt som händer, så tolkar jag bussresan. Att vara rädd eller jagad av djur kan betyda att du känner dig hotad av något eller någon i verkligheten. Du kan dock kontrollera detta hot eftersom du har övertaget (bänder upp grisens käkar och han dör). Säg ifrån om det är något du inte vill göra (grisen som pussar på dig)! Det är bra att kunna säga nej.