Naturväsen
Hej alla! :)
Det var ett väldigt tag sen jag var inne här.
Kom nyligen tillbaka från Japan efter ett år där. Kände att jag kom lite ifrån intresset av det övernaturliga eftersom jag hade en massa tankar på annat.
Men nu känner jag att jag vill tillbaka till det övernaturliga! :)
Jag har läst lite i dom nya inläggen och blev så himla intresserad av naturväsen.
Jag önskar så innerligt att jag kunde få träffa ett väsen (dock lite svårt eftersom jag bor i en tvåa inne i stan med min mamma, rätt så långt från natur).
Men jag skulle be oerhört glad att få höra era upplevelser och möten med naturväsen!
Om ni inte skulle ha något emot att berätta, är så himla nyfiken :)
Precis, jag vill också höra era berättelser :)
Själv har jag aldrig sett något som jag kommer ihåg, men minns att en kompis till min syster berättade att hon hade sett en liten tomte sitta uppe vid takbjälkarna i vår lagård när vi var små.
Var jätterädd för att se den när jag skulle gå ut dit och mata kaninen på kvällen så den kanske inte ville skrämma mej genom att visa sig för mig :)

Hej! Samma här! Är helt plötsligt jätte intresserad av naturväsen.
Tror jag brukade ha ett eller flera hemma hos mig och min mamma när jag var liten men jag vet inte säkert vad det var. Vi bodde i lägenhet i stan. Någon kom in till mig varje natt. Ibland stoppade de om mig oftast så nöp den mig i rumpan. Vågade aldrig titta. Började alltid med att jag hörde brakande och därefter fotsteg som kom från köket och framtill min säng. Efteråt var jag så rädd och sprang in till mamma. Till slut fick jag sova i hennes säng. Men de kom ändå. När det kom till mammas säng blev det litet och trippade på mig. Mamma sov som en stock. I mitt inre ser jag som en liten ful alv-liknande figur. Min känsla är att han inte är ond men retfull och lite elak fast samtidigt så kännns det som han tyckte om mig också. Men de andra gångerna känns det som något mycket större.
En gång på scoutläger när jag var liten hade vi lägerbål nere vid vattnet på kvällen. Då såg jag en liten gubbe i vattnet som gungade på något och vinkade till mig. Jag stirrade en stund men sedan var han borta och kvar låg en liten orange boj och guppade. Jag trodde att jag hallucinerade eftersom jag var väldigt trött. Men det slog mig häromdagen att det kan ha varit ett naturväsen.
Är jätte nyfiken på andras upplevelser. Jag har träffat flera på senaste tid som har sett.
Här är ett par trådar med diskussioner kring naturväsen 
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/5072e949d3b4fd71b900027f-prata-med-trad
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/5087e66dd3b4fd751900181d-jatten
Sajtvärd på Övernaturligt
Tack Fjäril för länkarna, ska kolla igenom dessa trådar :)
Vad roligt att det är fler som fått detta naturväsen-intresse samtidigt som jag. Har varit nästan som besatt de senaste dagarna och läst massa om dessa. Kul också att läsa om dina upplevelser i stan alicia80, har undrat om just det, om man kan ha dem i sin lägenhet inne i en stad också, men på dina berättelser verkar det ju så :)
Min katt brukar helt plötsligt springa fram till soffan och titta nyfiket under den eller leka med nåt under den, kanske är nån liten husalv som bor här, hoppas det iaf :P
Hej! Kolla vad Norpan88 och dandaminn har skrivit. Även undertecknad har upplevt naturväsen.
Naturväsen kan absolut visa sig i stan och i en lägenhet eller i ett hus. Eller lika väl på landsbygden i en lägenhet eller i ett hus. Det har erfarenheten visat!!! Men de nog känner sig mest hemma i naturen.
Gå på biblioteket och låna en bok om naturväsen. Det finns många. Det är bra att ha kunskap. Eller läs på nätet. Dom blir nyfikna på den som är nyfiken på dom…
KRAM
Jag o min pojkvän såg en liten vätte 3 dagar innan jul i december 2009.
Klockan var 2 på natten tror jag och min pojkvän skulle på toa, samtidigt som han går i sitt rum mot dörren kollar han ut och blir stående där och kollar ut. Jag frågar vad är det du kollar på? Han är helt tyst, fick inget svar. Sedan fick han ur sig Kom hit fort!!! Skyndade mig till fönstret där han stod och då fick jag se en liten vätte på gårdsplanen. Det var väl upplyst av all snö (vargavinter då) och deras lampa de har där ute.
Det såg ut som att den gick fram och tillbaka, och funderade på något. Längden på den kan jag inte veta eftersom vi var på övervåningen och iakktog denne vätte. Vätten hade grå klädsel, brett skärm vid midjan, grå/vitt skägg, en grå luva och små tofflor. Tro vi stod där i fönstret i 10 min och kollade. Sedan gick vättern iväg till deras grannar där de har hästar, såg att den gick mot deras stall. Dagen efter kunde vi se små små fotspår i snön. Även om jag postar den bilden så är det inte bevis nog till skeptiker som finns där ute…
Blev väldigt långt inlägg ser jag nu
Fråga gärna mig om händelsen om ni vill.
Kommer iaf aldrig glömma denna upplevelsen:)
Bor i Blekinge.
Va roligt att ni fick se den sådär tydligt, blir lite avis, haha 
Ja skeptiker finns det gott om, det är ganska roligt när man läser om dem som varit det men sen själv fått se ett naturväsen som tex en vätte eller någon liten tomte med egna ögon.
**#7 Sherbet
**Det var helt fantastiskt!!!!
Ja absolut, står där med sina långa näsor!!!!Hihi*
#6 Vilken spännande upplevelse och nu är jag förstås nyfiken på att se det där fotot. Och det är inte för att jag misstror dig, utan för att jag är intresserad. Bara så du vet. :-)
När det kommer till mina egna möten med naturens väsen, så har jag haft flera. Oftast ser jag dem som rörelser i ögonvrån.
Jag hade vid ett tillfälle besök en natt av ett väsen som sysslade med något alldeles vid mitt nattygsbord. Jag vaknade och såg detta väsen rakt i ögonen.
Det var en halvmeter hög varelse med spetsigt ansikte, mörkbrunt hår och en flackande blick. Ögonen var väldigt lysande blå minns jag. Jag fick känslan av att det var ett naturväsen av något slag.
Det kändes som en evighet medan vi såg på varandra, sen var det som att varelsen "hajade till" och försvann iväg. Som sagt, det var nog inte meningen att jag skulle se den. Den ville nog inte störa, men var inte intresserad av kontakt heller. Den verkade skygg av sig.
Finns mycket annat att säga om detta med naturens väsen men det får bli en annan gång. Dags för kvällspromenad. :-)
Jag vill också jättegärna se bilden :)
Nu har jag fått hem "Stora boken om naturväsen" av Cassandra Eason som jag ska mysläsa ikväll, blir spännande. Hon kanske nämner nåt naturväsen som liknar det du såg Ravenna. Lät som en söt varelse iaf, undrar vad den gjorde vid nattygsbordet :)
Jag såg att jag skrivit fel i mitt inlägg #9. Varelsen var ca en meter hög, inte en halvmeter. :-)
#10 Sherbet: Nja, jag tror inte att du hittar det i någon av Easons böcker tyvärr.. Nu var varelsen inte särskilt söt heller ska erkännas, jag tror nog att den hade skrämt andra och är i efterhand förvånad att jag själv inte blev rädd när jag såg den. :-)
Hej Ravenna!
Om du orkar, läs "En älva,eller…" som jag skrivit 2012-07-25. Väsen som jag träffade var också ca en meter lång, kvinnlig. (Jag är så okunnig, vet inte hur man kan göra sökandet lättare för dig…)
Yamher tipsade om att väsen som jag såg kunde tillhöra naturväsenkategorin Leprechauns. Och så troligen är det.
Kolla Leprechauns, det finns ett stort antal väsen där. Om eventuellt något av dom skulle passa in i din beskrivning.
Hör av dig hur det gick.