Det bränner...
Hej, jag har varit andligt intresserad i ett år nu. Om jag blickar tillbaka så är det fascinerande hur annorlunda jag har börjat tänka o tycka. Jag är lyckligare och mer tillfreds med mig själv nu. Mina jag har sänkt ribban för vad som krävs för att vara lycklig. Härligt…
Ok, till saken:
Jag vill veta om någon känner igen sig i det som jag kan uppleva, nattetid, men även när jag tar en tupplur på dagen. Jag kan vakna till att mitt huvud bränner, jag tillochmed hör ett högt knastrande ljud, som om det skulle vara ett proppskåp som har kortslutning…Jag kan även SE lila gnistor inne i mitt huvud. När jag säger att det bränner så gör det verkligen det, inte så att det gör ont-ont, men det känns :) Detta är lite skrämmande men samtidigt fascinerande.
När jag ""vaknar" och upplever detta är jag i ett tillstånd där jag kan tänka klart. Jag brukar tänka att jag vill ha beskydd, för jag vet aldrig vart jag åker iväg. Jag har några gånger kännt hur jag lyfts och svävat iväg in i en mörk tunnel, kan även vara en blå tunnel, där jag sett ansiktet vid sidorna.
Någon som upplever något liknande, eller har ideér vad det är?
Dessa upplevelser är något som började iockmed att mitt intresse för det andliga började.
skuffar…
Hej,
Att det bränner till, känner jag inte igen, men jag kan känna som en "mössa" på huvudet och jag hör ofta ljudet av en tv/myrornas krig, som tjuter i öronen. ("mössan" vid en Meditation och ljudet när jag gör annat än "andliga" saker)
Jag har inget bra svar på varför det känns som en brännande känsla?
Sajtvärd på Övernaturligt
Tack fjäril för ditt svar. Beskrivningen tv/myrornas krig ljudet kan jag refera till, men att volymen är högt uppskruvad.
/nina
Knastret kan vara tredje ögat, och den mörka tunneln är nog ditt medvetande "själen" som håller på att lämna kroppen
om du söker astral project eller out of body experience på youTobe så finns det mycket info där.
Jag ser även en röd tråd i aktiviteten i chakrorna före och efter. Jag kan känna starkt av chakrorna (speciellt pann-, hjärt,- och kronchcakrat), före ett "anfall", men det är precis som det skulle ske en urladdning iockmed ett "anfall", aktiviteten i chakrorna lugnar ner sig efteråt. Intressant…. :)
Jag känner igen det du skriver om den brännande känslan i huvudet. Har hänt mig också flera kvällar när jag håller på att somna. Jag vet tyver inte vad det är så jag ska följa denna tråd och se om du får något svar. :)
TessanLow….äntligen någon som också känner det, jag började snart tro att jag lider av någon allvarligt… :) Jag upplever det också just när jag håller på att somna! :D