Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 785 ggr
lightseeker
0

automatisk skrift

eller ens egen guide som meddelar sig, hur vet man skillnaden?

lightseeker
0

förresten är inte automatisk skrift och guiden som meddelar sig samma sak, hörni?

Elisabeth-J
0

När man gör automatisk skrift kan man antingen be en guide komma och skriva eller någon från andevärlden. Själv brukar jag bjuda in min guide oftast.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lightseeker
0

ok, Elisabeth, nu är saken den att jag upptäckte det här med att "försätta sig i ett tillstånd" där man ritar och skriver utan att vara medveten om det, när jag var i 10-års åldern. Så jag har aldrig själv, medvetet, bjudit in någon. Det är inte så att jag bestämmer mig för att -nu skall jag pröva det, det bara händer….det går automatiskt. Så jag har aldrig haft en aning om hur det går till, bara att det inte är jag.

Elisabeth-J
0

#3 Jag får också hjälp av mina guider när jag ritar eller målar =)

Elisabeth 

lightseeker
0

ok, så innebär det att det är min guide som är med då?

Nemii
0

Jag undrar en sak, hur går det till när man använder sig av automatisk skrift? Måste man försätta i nåt speciellt tillstånd osv? Lite nyfiken :)

lightseeker
0

Ingen aning om hur det går till: Jag kan beskriva det som att min kropp tillfälligt är utlånad till någon annan som skriver och tecknar/målar, jag är delvis medveten men har släppt kontrollen över rörelserna, nästan som när du sover och går i sömnen. Det är du som gör det fast det är inte du som styr, det är någon annan som du låter bestämma över tanke och handling. Skumt, men egentligen så är det likadant när någon avliden kommer in i dig , och lämnar meddelanden i bild och ord.

[Hellas]
0

Vad intressant, jag har nog bara läst lite om att detta fenomen förekommer men jag har aldrig hört någon säga att det faktiskt händer dem själva. 
Är det alltså för dig lightseeker, nästan som om någon lånar din kropp? Är det inte en konstig känsla och händer det ofta?
Kan du känna när detta fenomen är på gång och stoppa upp det hela eller händer det bara?
Många frågor men jag blev väldigt väldigt nyfiken och vill jättegärna höra mer!
Har du fått några givande meddelandet någon gång?

Jag är jättenyfiken, berätta mer…snälla……….Oskyldig

Tiia
0

Bordsdans,quija, anden i glaset,,m.m…….. det är väl så att man måste vara extremt försiktig innan man börjar med det?

Det gäller väl också automatisk skrift?

Nemii
0

Men ber du någon "ta över" din kropp eller bara händer det automatiskt? :S

Elisabeth-J
0

#9 Det stämmer, man bör vara väldigt försiktig med automatskrift också. Man bör kunna hantera kontakterna innan man provar på det här.

Elisabeth 

lightseeker
0

Har aldrig tidigare suttit ord på, ännu mindre analyserat att det händer just mig. Min mamma kallar det för inspiration som konstnärer ofta får. Jag fick tidigt lära mig att när någon av mina familjemedlemmar "fick inspiration" (är fullt av konstnärer i släkten) så fick man på inga villkor störa, för då tappades "känslan" bort och man kunde inte skapa mer. Så jag antar att jag bara imiterade deras beteende, från tidig ålder.

Oftast är det en STARK känsla som berör och som gör att jag får "ett behov" av att frigöra skapande-kraften. I bild, skrift, dans, sång. Om jag blir störd när jag är mitt uppe i mitt skapande så blir jag närvarande igen och kan inte fånga upp den tråden, som bara existerade just då.

Ändå gången som jag medvetet har bjudit in någon, är när jag har tagit emot meddelanden. Jag hoppas att det skall täcka upp era frågor, någorlunda.

Solkraft
0

Det låter underbart! Vilken kontakt du har! Go On!

Låt inspirationen flöda! Eller; Kanalisera på!

Allt är bara ord för oss här. Du är i flödet o det är jätte härligt tycker jag.

lightseeker
0

Tack! solkraft. Det är ju inte min förtjänst, men jag känner ödmjukhet inför det stora undret.