Talade baklänges.
Mamma och syrran har berättat för mig:När jag bodde i våran läskiga spöklägenhet,där jag växte upp.Var det flera gånger jag pratade högt under sömnen-det lät som om jag talade baklänges.Underliga ord och väldigt skarpa tonfall.Men det flöt som ett annat språk…Syrran hämtade mamma eftersom hon blev rädd och vi delade rum.det här tycker jag själv är läskigt och har inget minne av det heller.

Det kan vara ett annat språk som du har med dig från tidigare liv, såg på TV en gång om en lite flicka i England som pratade FLYTANDE franska, och hon vara typ 3-4 år…
Så nåt sånt kan det även vara. Även?? det blev ju lite fel, men tänkte lixom att det kunde vara nån som sökte kontakt genom dig när du sov. Men tror mer på tidigare liv där…

Det måste ha varit precis när jag kom i puberteten.Så jag var ju inte litet barn-men men.Jag pratade säkert med nån-tror dom i alla fall…..
Huu.. låter som hämtat ur nån läskig film. Du skulle ha behövt fått det bandat..

Ja jag hade kanske behövt en präst ….HIHI
jo.. tur att du inte började tugga fradga och se konstig ut i ansiktet..

De e vad jag kallar skönhetssömn de!Kommer inte ihåg nåt på morgonkvisten alla bara sneglar lite konstigt på en….När dom berättade det blev jag själv rädd faktiskt….
Hej! Hittade detta angående baklängestal på Tecken i skyn. Det kan vara så att det var din bildhjärna som pratade i sömnen och den föredrar tydligen att prata baklänges….:-)
Citerar:
Min tolkning av omvänt tal är att det är den intuitiva delen av hjärnan som är i funktion. Detta hjärncentrum är fåordigt och föredrar bilder (drömmar), dock kan det meddela sig med korta kärnfulla budskap. En kuriositet är att bildhjärnan tycks vilja vända ordföljden baklänges. Det intuitiva hjärncentrat (som dagens människor helt misskänner) har ständig kontakt med världssjälen och har således tillgång till all information som kan önskas. En av de största auktoriteterna på omvänt tal idag är Peggy Kane. Sök hennes namn på Internet liksom termen "reversed speech".
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Galdra…!
Om jag får säga vad jag tror….Då man är barn & tonåring så är man extra känslig(särskilt under sömnen)Det är ju då vi är som mest öppna & mottagliga för andevärlden & energier också!
Kanske var något av det som du upplevde!
Ljus
//Anna

#7+#8 Tack för era svar.
#7 Ska kolla Peggy Kane.Intressant…
Min dotter på 3 år har vid flera tillfällen haft konstigheter för sig i sitt rum.. I den förra lägenheten vi bodde i har vi hört henne "tala högt", inte skrika dock: Nej. Jag vill inte. och sen en massa mummel följt av tystnad. Det har hänt ett par gånger. Jag har gått in för o titta till henne men hon sover så det var nog inget som störde nattsömnen för henne.
Förra Lördagen pratade hon också i "sömne" fast mitt på dagen. Sambon och hans son var ute o fixade i trädgården och jag var tvungen att gå till Tvättstugan så jag bad dom hålla lite koll på henne eftersom hon somnat i sin säng. (ska kanske tilläggas att hon haft feber på Onsdagen)
När jag var påväg ut genom ytterdörren (hennes rum ligger till höger om ytterdörren) hör och ser jag henne veva med armarna o säga vääldigt högt, men fortfarande inte skrika, "Här e den!! Här e den!!" och så mumlar hon lite…. jag går närmare hennes dörr o ser henne greppa i sömne efter sin kudde, kastar ner den på golvet o säger: Vassego, här e den! ta den då!!" o sen lägger hon sig tillrätta men i en väldigt konstig position… jag skaka på huvet o tänkte: Hallucinationer av febern i Onsdags?? Nää…??" och går till tvättstugan…
Vem pratade hon med?? Hon verkar inte ha nåt minne av de gångerna för hon säger inget och jag lovar: Min dotter talar om allt!! Hon har pratat sedan hon var 9½ månad… Jag är inte rädd, mer nyfiken.. =)

#10 låter som vanligt prat i sömne.

Nä jag tycker inte det är läskigt alls. Det finns många saker det kan bero på. Jag tycker att det låter spännande ja..hahaha…Synd att de inte spelade in det på band 
Hihi…Lite mysko måste det vara i livet, det ger det en extra krydda tycker jag..hihi

Kom att tänka på att en av mina bröder han skrev baklänges när han var liten Har aldrig tänkt på varför han gjorde det och att det skulle finnas någon anledning till det Kanske någon här som har ett svar varför skrev han baklänges