Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: seansupplevelserfrågor
Läst 2836 ggr
helenaK
0

Lies Viström!

På lördag ska jag på storseans med Lies Viström.jag blev medlem i en butik här i Eskilstuna som heter Regnbågsljus och då fick man gå för 100 kr så jag passade på eftersom jag är nyfiken på olika mediums sätt att arbeta etc..Sen tycker jag det är så roligt att se när andra får kontakt med sina nära och kära..Skrattande

helenaK
0

Skriver naturligtvis och berättar på Lördag kväll till familjen…*L*

lightworker
0

Hoppas att du får en trevlig stund då. Alltid lika roligt att gå på seans, jag har också börjat att titta på hur mediumet arbetar.

Miaa
0

VA!? hur var när är seansen? villvillvill gå ju!!!!!

galder
0

#1 Kul,spännande-hoppas du får en hälsning!

helenaK
0

ja men jag har precis fått meddelande att hon är sjuk så jag skulle få pengarna tillbakaLedsen

Elisabeth-J
0

#5 Vad tråkigt Ledsen

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

helenaK
0

hej elisabeth är du inne nu ditt namn lyser inte på mina favoriter hmmm…smyger omkring *L*Flört

Elisabeth-J
0

#7 Hahaha jag smyger inte på er, jag är fullt synlig här nu Glad

Ibland tar det en stund innan det syns på listan.

Elisabeth 

helenaK
0

haha bra att du är här i alla fall..Såg i nånstans att du ska till Alice Lindberg här i Eskilstuna nån gång framöver stämmer det?

Elisabeth-J
0

Jag vill rekommendera er i Eskilstuna en seans men Jill Pettersson. Onsdag den 30 maj kl. 19.00 i Komvux aula. Ring och boka plats till Alice Lindberg: 016-25342

Jill är ett duktigt och seriöst medium och hennes seanser är väldigt uppskattade.

För mer info och seanser m.m. www.healinglife.se

Elisabeth 

helenaK
0

jaaa tack elisabeth…sen kommer Pher Trollsveden i april ,sedan såg jag att  Anders Åkesson komer ochså.kul att gå på…Skrattande

Elisabeth-J
0

#11 Ja nu i vår har ni lite att välja på i E-tuna Glad

Elisabeth 

galder
0

Vad är detta-varför bara Eskilstuna.helenaK du har massor att göra ivår då…vad roligt…har ni nån organisation/förening som är speciellt duktiga hos er???

helenaK
0

inte vad jag vet…Elisabeth varför är det så mycket i Eskilstuna?

Elisabeth-J
0

Jag har tänkt att skapa en artikel där jag lägger ut tips på seanser runtom i Sverige, som en kalender. Tycker ni att det är en bra ide´?

Elisabeth 

galder
0

#15 kanonidé.Tack för det.

lightworker
0

#15 det skulle vara bra med en kalender där man kan se var seanser kommer att hållas.

Elisabeth-J
0

Då fixar vi det Glad

Elisabeth 

helenaK
0

jettebra ide…kan man inte ha en tv spalt ochså jag missar alltid alla bra program..?I kväll tex är det norska programmet …vad det nu heter kl23.00…

Elisabeth-J
0

#19 Det kan vi också ordna :)

Elisabeth 

helenaK
0

Kan vi inte allihopa få följa med dig när du åker hem till hemsökta hus etc..studieresa..tänk dig alla oss komer i buss hahahah (skojja) Kan du säga att du har familjen med dig….Skrattande

galder
0

#19 hahaha

vi kan väl ha en veckomeny också så alla äter likadant alla dagar.

We are family,i got all my sisters with me…

Elisabeth-J
0

#21 Ni kan komma upp hit så åker vi alla till Borgvattnets prästgård och övernattar där Skrattande

Elisabeth 

galder
0

#23 då säger jag som jag brukar till min syster.Lägg dig ytterst så tar dom dig först.

Carina.S
0

Då blir det GARANTERAT ingen sömn…

Elisabeth-J
0

#23 Huuu nej det törs jag ju inte ;)

Elisabeth 

galder
0

#26 Så säger min syster också-så vem åker på att ligga ytterst tror du???jag bara frågar???

helenaK
0

Drutten med sitt seende ska med.Elisabeth vad är det för ställe då?Nåt spökställe?

helenaK
0

Finns det ställen där inte ens du går in?jag trodde att medium aldrig var rädda..

Elisabeth-J
0

#27  Roger - Gwydion!!! för han är ju en man som bör skydda oss kvinnor :)

Elisabeth 

galder
0

#30 Ett utmärkt val-honom ska vi ha….

helenaK
0

och Shark naturligtvis…hahahahahahSkrattande skoja…

helenaK
0

Allyså tänk om man kunde träffas så många som bara kan…vad roligt det skulle vara…vi våldgästar Elisabeth allihop!!hahaha..

galder
0

#32 Ett väldigt bra val.Glad

helenaK
0

VAR ÄR BOUNTYLedsen KOM HEMGlad

Elisabeth-J
0

Ni är alla hjärtligt välkomna!!!

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

#35 Jag tror att hon skulle ha seans ikväll, om jag inte minns fel

Elisabeth 

helenaK
0

jahaja…….då kommer hon säkert senare då..stackarn var så trött efter helgen ..Elisabeth att ni orkar …jag beundrar er verkligen för det måste ta på krafterna det ni gör ochså ha familj etc

galder
0

Godnatt på er,vi hörs imorgon.Kram

helenaK
0

Men vi har talat om detta tidigare och det skulle vara så kul ayy fixa nåt..tänk en övernaturlig helg…med en massa snack och skoj…kan man inte försöka ordna det Elisabeth?Jag kommer absolut..

Elisabeth-J
0

#38 Ja det vi gör tar mycket energi men om man ger från sitt hjärta för att det är något man verkligen vill ge till andra så får man sådan enorm energi tillbaka och det är det vi gör Ewa och jag. Vi vill ge med våra hjärtan för att hjälpa andra. :)  Vi sover 5-6 timmar / Natt men orkar med våra jobb, familj, hus och övernaturligt. Visst finns det dagar då man känner sig trött, jag har en sån dag idag men den trötthetern beror på att jag har sprungit i olika butiker hela dan. :)

Elisabeth 

helenaK
0

Hoppas att ni förstår vad ni gör mot era medmänniskor…ni är fantastiska…

Elisabeth-J
0

#42 Tackar och niger Helena! Vi vill att ni alla ska veta att ni är  fantastiska medlemmar!!!

Kramar / Elisabeth och Ewa

Elisabeth 

helenaK
0

jag är likadan..älskar att hjälpa människor..mina gamlingar på jobbet som jag hade jag kunde inte ens släppa dom på fritiden tog åt mig extra jobbade från 7 på morgonen till 23 om kvällarna…jag har alltid varit sån…

lightworker
0

Vilka lyckostar dom är som bor i Backe, kan bara stiga ut ur sitt hus och gå till lokalen till Elisabeths seanser och kurser. Tänk man bor jämnt på fel ställe  Ledsen

helenaK
0

ja fast å andra sidan så har vi elisabeth och Ewa här hela dagarna…SkrattandeTillhands om det skulle vara något vi undrar över..

lightworker
0

Jovisst, men alltid kul att få träffas.

helenaK
0

ja det skulle vara kulSkrattande

Gwydion
0

Hej har varit och besökt Borgvattnet, en prästgård, som ligger otroligt vacket 10 mil utanför Östersund, jag fick det i 40 års present av några vänner. Och om ni visste vad det spökade där. Upplevde jätte mycket i det huset. Så det hoppas jag att ni kan besöka, när man har vågat sova över så får man ett diplom som bevis, kul grej.

//Roger

Elisabeth-J
0

#49 Ja den ligger ju inte så långt från där jag bor :) Jag ska åka dit och sova över och hoppas att få uppleva en massa kusliga saker, känns också för mig som en kul grej :)

Elisabeth 

Gwydion
0

Ååå, vad avundsjuk jag blir. Vad mysigt att du bor så nära Borgvattnet, jättevacker natur där. Kanske skulle vi åka dit ett helt gäng, visst jag har ju sovit över där i tre dagar så jag sover på yttersta kanten;)

//Roger

Elisabeth-J
0

#50 Schysst Roger!!! då kan vi andra känna oss mer trygga ;)  Skulle vara kul att åka dit ett helt gäng här från övernaturligt, är det fler som vill och törs? Kanske i sommar?

Elisabeth 

galder
0

#49 Fick du Borgvattnet i 40-årspresent Roger?Vilka snälla vänner du har!HIHIHI

Gwydion
0

Alltså resan ditt och övernattningarna

/RogerOskyldig

galder
0

#54 Synd trodde du vär ägare till detta ställe…Varför ser man dig i skinande rustning och draget svärd???Är det ditt alias som antyder till nåt sånt???Oskyldig

Gwydion
0

Absolut Gwydion tillhör Kung Arthur men tror det stava så här Gwyddion, i sägnen.

/Roger

Elisabeth-J
0

#54 Kolla om fler är intresserade så kan ni samåka, Drutten i Katrineholm, Helena i Eskilstuna, Ewa i Avesta osv. Skaffa en stor buss och plocka alla som vill med på vägen :) Övernattning finns här!!!

Elisabeth 

helenaK
0

YES jag vill va med om KUSLIGHETER!!!!!!spöken och gastar here i come..Skrattande

kath
0

Jag vill också!!  Skrikandes  Hämtar ni oss som bor här i Göteborg då?? En liiten avstickare bara..  Flört

galder
0

Aha-jag gillar dom gamla sägnerna om Kung Arthur och riddarna vid runda bordet-Även Ivanhoe.Min äldste son är döpt till Rickard efter kungen …Min yngste efter Kim Larsen i Danmark-det var spridda skurar va???Själv har jag alltid avskytt mitt namn-men det var tydligen min sen länge avlidne pappa som ville att jag skulle heta Ewa Elisabeth.Kram på dig/galder

Miaa
0

Det är ganska nice att bo i eskilstuna nu i vår faktiskt. ska försöka hinna med att gå på det som finns. jag vill vara med på övernattning *säger hon och viftar med händerna* Skrattande

drutten53
0

Monkey Kiss 28..helena…småler…det är ju där vi ska va..satte ju in bild o meny för ett tag sen….ska det så ska det..alltså borgvattenes prästgård…

P.s…titta igenom det ni har skrivit….jaja helena..tror du… med mitt seende skulle tala om när o vart jag såg gastarna…ha ha det håller jag för mig själv då….bbbuuu

drutten53
0

Gwydion hej  vad såg du och vad fick du uppleva i borgavattens prästgård….skulle va kul att få höra…kram..ha en bra dag

Gwydion
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej drutten53!

Det första jag upplevde när jag kom till Borgvattnet (byn), det var att vi åkte på lik, frågade kvinnan som ägde prästgården om det, hon sa att dom hade dragit om vägen så där jag kände av liken var dom gamla gravarna (dom har flyttat på liken).

När vi kom fram till själva prästgården så kände vi av ett tryck kan jämn föras med en lättare huvudvärk, tänkte här går jag aldrig av. men men, så kom vi in i själva prästgården så mötte oss ett lugn gården var jätte mysig trots pirret i magen, vi bestämde att jag skulle ligga i rummet (gråterskornasrum), där tre kvinnor skulle ha varit på besök. Varje natt så hade jag tre kvinnors blickar på mig. Vi hörde steg i hallen trappan knarrade. Själv så vet jag att det var en av prästerna som spökade, för som vi vet av historien så var ju inte präster några snälla människor då, utan en makt person.

I köket när vi lagade mat så puttade någon på oss, inte lite utan en klar och distinkt putt, det kände vi alla.

Det fanns en spegel i salongen som vi tog kort på och i kameran så blev det en nunna i spegeln. Det fanns en gungstol som vi naturligtvis inte fick sitta i, då kunde man bli urslängd från den. Jag satte mig i den ändå, blev inte utslängd men den hade jätte äckliga energier (Mörka). Flera av oss hade ont imagen huvudvärk som inte släppte förrän vi lämnade gården, det var som en slöja som lättade.

Det fanns också ett litet torp som dom hade lämnat för att utvandra till Amerika, många av dom drunknade efter en förlisning. Men ett jättehärligt torp med goa energier.

Kan skriva hur mycket som helst om Borgvattnet, men bryter här. Det är ett ställe som är väl värd ett besök.

Spökhälsningar/RogerSkrattande

Gwydion
0

Kommer en till bild på baksidan av gården

drutten53
0

oj tack Roger..småler..nu vet jag vad jag ska göra under dag…måste bara kolla om det finns några andar på fotona…kulrysning nu i kroppen…..tack igen

drutten53
0

Gwydion …..du vad kostar det en natt på borgavattnets prästgård…..skulle va kul att veta…..

Gwydion
0

Hej drutten53!

Jag fick den resan i present så jag har ingen aning om hur mycket det kostar. Vet att Borgvattnet finns på nätet, Googla på det.

//Roger

Morsan1
0

En nunna i spegeln??? JAG VILL SE!!!!!  Har du kvar bilden??

Kram

Ps: Efter Helena så hämtas Åsa i Strängnäs! Ds

Gwydion
0

Du kan skönja den i spegeln, såg man i spegeln på vanligt sätt så såg man inget. Kul tycker jag Skrattande

/Roger

Morsan1
0

WOW! Häftigt!!

Vad är det snett nedåt till höger om nunnan? Ser ut som en ansikte, vitt, hål till ögon och mun. Eller "ser jag spöken", är det nåt annat? Jag är nog inte den mest trovärdiga fototydare på den här sajten ;)

Morsan1
0

http://hem.passagen.se/tintin2/borgvatt.htm

Här är en sida om Borgvattnet.

Åsa

Huset ser verkligen läbbigt ut.

Gwydion
0

Vad spännande, ingen aning vad det kan vara, kanske mönstret från tapeten. Vet faktiskt inte, ser du mera?

drutten53
0

Gwydion..hitta på googel  250 kr natt…..billigt för en spöknatt…hi hi

drutten53
0

elisabeth..hon måste logga ut  sen letar hon upp sidan igen..där står det nu medlem   hon får skrolla ända ner då…hon klicka på typ--länk lycka…sen kommer den upp..där får hon skrolla ända ner  där finns inf

Elisabeth-J
0

#64 Jag ser ett spädbarn i öppna spisen.

Elisabeth 

drutten53
0

hej elisabeth..såg nu vart mitt inlägg for iväg  ha ha på fel sida…lite troll i min data…hi hi..jaså du ser det med..har förstpra detta..så oxå barnet i öppna spishelle på höger om  det blanka

drutten53
0

nu ser jag i öppna spisen längst in…beträttelsen är ju ett barn blev dödad i huset  pigan var det ju…som fick barn

Elisabeth-J
0

#78 Okej, då kan det ju vara den lilla vi ser.

Elisabeth 

drutten53
0

satt och titta i spisen..tror det har hänt mycket där…en prästfru fick elva barn..om man tittar så ser man många barnansikten…plus en mörkhårig kvinna på höger sida  hon har långt hår….går man längre ifrån med bilden så ser man ett barn bara som ligger på nåt som ser ut som en kudde…döljer detta barn dom andra som finns här  o kvinnan..är det bara jag som ser detta

tatty
0

Mouth At Side Kvinnan ser jag tydligt, och ett barn men  vad barnet ligger på kan jag inte se.

Carina.S
0

JA ta mej sjutton så ser jag också kvinnan och ett spädbarn..nu blev jag alldles mållös..Förvånadsåg inte så mycket först på de andra fotona!! Hur ska vi klara  sova över där inne om jag får fråga,,hi-hi..vi kommer ju att  få fullt sjå och jaga andar hela natten..Jag vill också hänga med..

drutten53
0

Gwydion och ni andra som har varit i borgavattnetes prästgård….(ja jag vet jag har fått prästgården på hjärnan)….vet ni om det finns fotgafier på alla präster med fru o barn….skuller så gärna veta det..var man kan få tag i dom..har söket med ljus o pannlampa här på nätet…behöver er hjälp nu…skulle va kul att få läsa deras historia…plus vad som hände barnen???plus läsa om pigan m.m….ja sen om det fanns några barnsköterskor eller annat som vore intresant….vet ni om det hänger foton på präster med fru/barnen i prästgården..tack på förhand…kram

Glittervittra
0

Men jösses..det är ju lite den skepnaden jag ser i den spegel som vi fick med på foto ju..Va häftigt men jag skulle aldrig för mitt liv våga sova över där Skrattande

Kramis

Glittervittra
0

Huset ser verkligen läbbigt ut egentligen och de e som sagt otroliga vibbar när man kommer dit.
men just bilden på baksidan av huset..usch..de första jag tänkte var..men tänk om huset börjar brinna…men de kanske beror på att träribborna e mörkare på vissa stället

Tack drutten för att du påvisade mig denna tråd..de var intressant må jag säga

kramisar

skrot
0

Hejhej!

Har också sovit i Spökprästgården 2 ggr!

Första gången jag gick in i huset så blev jag så påverkad av energierna  (yr) så min sambo och Elisabeth fick leda ut mig på trappan. kvicknade snabbt till igen och gick in men samma sak upprepades 3 ggr -innan jag fick vara ifred! sen gick det hur bra som helst!

vi sov på expeditionen jag och sambon.

Vaknade på morgonkvisten vid 4-5 tiden av att någon Satt på mina fötter…. har taskigt morgonhumör så jag sparkade till innan jag ens funderat på vad det var, å vips så fick jag till mig nåt liknande " oj ursäkta" och så såg jag liksom hur en kvinna tog sig åt rumpen å flög upp i stående ställning, sen försvann hon lika fort igen!

Andra gången så satt vi allihop i tv rummet på övervåningen. det var sååå lungt. plötsligt hör alla (vi kände inte varandra) hur en av de 2 dörrarna i farstun gnisslar. jag vet att yttersta dörren var låst för jag hade precis varit ute å rökt å låste efter mig så ingen har kommit in iaf.

Dagen efter så åkte alla hem utom jag å sambon. Jag ville inte hem för jag stortrivdes med energierna i huset så vi var kvar hela dagen. jag tvingade gubben att ligga i ett annat rum än mig (vi läste böcker) för jag ville vara själv haha. Tillslut så låste vi och åkte å lämnade nyckeln till Elisabeth som sa att vi fick stanna en natt till om vi ville men gubben skulle jobba sp det gick tyvärr inte annars hade vi haft huset för oss själva!

Ang spegeln ni skriver om så är det ingen figur eller spöke ni ser . Det är en gammal spegel som är sliten å om man tittar på den så ser man mönster förslitningar eller vad man ska kalla det i den precis där figuren sägs vara.

Ang Gungstolen så får man inte sitta i den eftersom den är så gammal så den kan gå sönder, Men jag kände in den ordentligt ock jag fick inte några "mörka" energier ifrån den iaf. Hela huset lever å jag stormtrivdes rent energimässigt där men det är ju lite halvskabbit. Mögel på väggar flagnande färg, tapeterna sitter löst osv!

Tror de skulle behöva frächa till det innan det är för sent, det skulle förmodlegen börja spöka mer efter en renovering haha.

Nu är det nog redan fullbokat för denna sommar iaf! vill man sova där (ett större sällskap) får man vara ute i tid!

här kan ni läsa mer!

http://www.ragunda.se/download/18.1493102fba26eaaa97fff267/sp%C3%B6kpr%C3%A4stg%C3%A5rden.pdf

http://ragundaupplevelseland.se/detaljer2/page4.html

http://hem.passagen.se/tintin2/borgvatt.htm

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.