Slumpar?
hej
Jag har inte riktigt kännt mig nära det Övernaturliga. dock har jag alltid kännt att jag är speciell på nåt sätt.
Det kan ju självklart vara slumpar. men jag "gissar" rätt ofta om nån gör nåt. nyss gissade jag rätt på en på en chatt, hon sa att hon pluggade, jag tänkte bara gissa något, och sa "matte?" hon sa "rätt, bra gissat!" och samtidigt gissade jag rätt på en sak här inne här . förut för nåt år sen gissade jag alltid rätt på klockslag med min kompis, jag gissade på t.ex 14:29 så gissade jag alltid rätt, kanske hade fel nån enstaka gång. men på 10 försök hade jag isåfall ett fel.
kanske bara har vart slumpar.. men va tror ni, ni är ju litte mer experter än mig på det
och kan jag få litte övningar? på saker jag kan "gissa"
Hej och välkommen hit! Kul att du vill träna, du hittar massor med intuitionsövningar i kategorin Övningar. Det spelar ingen roll om de är gamla, läs bara det översta inlägget först och så svarar du, sen kan du bläddra ner och se om du har rätt.
ok ska göra det
är nybörjare inom allt detta, så hjälp vore väldigt snällt
jag vill börja meditera/Jorda mig (tror det är det det heter), tycker ni det är bra för nybörjare? och hur ska man lixom göra? jag gjorde det dom två senaste kvällarna när jag skulle sova, jag slappnade av, och försökte inte tänka på något, och förökte "gräva" i mitt inre,,asså jag är inte riktigt säker på hur man gör.
kan ni hjälpa mig?
#3 Jag har mediterat till och från (när jag känner att jag behöver det) i kanske tre år nu Även om jag hållt på ett tag är jag fortfarande nybörjare, och fullärd blir man nog aldrig. Ofta brukar jag meditera för att lättare komma i kontakt med djur jag vill prata med, men ska jag inte göra det tänder jag ett ljus, slappnar av och ser vad som händer i princip.
Det är så olika från person till person hur man upplever saker och vad folk kallar för att meditera. För mig kan det vara så enkelt som att bara ta tre djupa andetag och lugna ner sig.
Du kanske ska klicka in på fliken som heter Meditation så kan någon hjälpa dig bättre.
Galenpanna