Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 2036 ggr
jenniiieee
1

Hur ofta bör man besöka medium?

Hej.

Jag har en liten fundering. Sen min man dog för en månad sen har jag varit till två medium och fått kontakt med honom och det har hjälpt mig väldigt mycket i sorgen.

Nu till funderingen.. Hur ofta bör man gå till ett medium? Kan man göra det flera gånger eller när ska man låta bli?

Känns bra att kunna kommunicera lite grann med honom där på andra sidan och till viss del vill jag inte släppa taget, än.

Tacksam för svar :)

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

Fjäril
0

Hej,

Jag tycker man ska vara "försiktig" med det eftersom man lätt skapar ett beroende. I ditt fall kanske du enbart söker kontakt med honom, men samtidigt kan det ändå bli för "mycket". Det är bättre att du på egen hand (det är lätt att sitta och säga) lär dig hur du själv kan kommunicera med honom.

Vi har ju lite tips på det i vår "Hjälptråd". Att meditera gör mycket.

Sajtvärd på Övernaturligt

jenniiieee
0

Hej! Ja, jag har också tänkt att man ska vara försiktig. Men ändå så kanske jag gör det en gång till, i framtiden. Kanske lätt att fastna o leva kvar i det som var. Nu har jag fått svar på det mesta. Beviset på att hans finns där gjorde mycket.

Ja, jag har tänkt att börja lite så faktiskt.. Men det är en bit kvar tills jag kommer dit men öppen är jag, lite halvt iaf :) Kan känna ibland och drömma drömmar vars jag hälsat på en död kompis osv.

Så kanske en gång till om ett tag och sen är det bra?

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

Fjäril
2

Du gör det som känns bäst för dig såklart och jag förstår att du gärna vill ha kontakt med honom, men låt det inte bli en "vana" och dessutom är det inte säkert att han "vill" ta kontakt alla gånger eftersom han kanske tycker att du ska göra det på egen hand Glad (så du inte blir besviken).

Ja ta stegen i din takt och ta hand om dig!

Sajtvärd på Övernaturligt