Intuition?
I lördags hade vi haft barnkalas hela dagen. Och efter detta skulle jag ruscha iväg till en tjejfest. Jag hade inte träffat tjejerna på länge så jag såg verkligen fram emot det. Bussen skulle gå kl 18.33. Jag var ute i väldigt god tid. Och på vägen mot bussen dök känslan upp av att den kommer att åka förbi mig. Jag kommer inte komma med bussen.
Men jag skakade såklart av mig känslan och fortsatte. Fick vänta ungefär 7-8 minuter innan bussen till slut kom. Jag gick ut och ställde mig väl synlig. Och vad händer. Bussen bara åker förbi i full kareta!!!
Och där stod jag väldigt snopen och började fundera på mina tankar tidigare….. Är det detta som kallas intuition?
Those who don't believe in magic will never find it 
Ja det är det väl :) beror förvisso på vem man frågar, vissa skulle väl kalla det slumpen, andra att du stog vid en av den linjen icke trafikerad hållplats ;) Bättre lycka nästa gång att komma med bussen 
Ja, du fick ju den känslan innan och så hände det
Ibland kan vi "påverka" det själva genom att tro på det för mycket - och så händer det. Det du sänder ut….kommer tillbaka.
Frågan är väl varför du skulle få den känslan just då? Hände något innan du kom med nästa buss (för det gjorde du eller?). Det kan också vara så att du får småhintar som "lita på det du får till dig".
Sajtvärd på Övernaturligt
Nä inget vad jag vet hände. Jag blev irriterad och ringde till bussbolaget. Som sa att dom skulle kompensera mig. Men det skulle dröja 1 timma innan nästa buss så jag fick be en kompis komma och hämta mig. Vilket ändå resulterade i att jag kom 45 minuter försent. Men men…
Men kanske meningen var att jag skulle dricka alkohol 1 timma mindre och därför hålla mig nyktrare ;-) hihi vem vet.
Ja, eller att vännen skulle hämta dig. Man vet aldrig riktigt. Vissa saker är, vissa saker har en mening 
Men en stark intuition har du! 
Sajtvärd på Övernaturligt
#1 Nä jag åker ju buss där ibland så jag råkar ju veta helt säkert att bussen stannar där. 
Absolut kan det ha varit slumpen, men då är det lika underligt ändå eftersom jag faktiskt tänkte tanken säkert 10 minuter innan bussen kom.