Måste bara..
Få skriva av mig lite..
Igår skulle jag skriva teoriprov i kartläsning för taxilegitimationen. Var så nervös inför detta, då det är lite småkrångligt. Hade tränat hemma och gjort "låtsas-prov", men dom gick inte så himla bra.
Nu är jag sådan att jag stressar lätt upp mig.. Och jag vet med mig det.
Nåväl, när jag satt utanför provlokalen så kändes det inte alls bra. Tänkte att det här kommer inte gå bra, jag kommer få göra om det
Jooo, jag vet det där med Positivt tänkande men.. =)
Kom att tänka på ett inlägg jag hade läst här om ärkeängeln Michael..
Drar ett djupt andetag, blundar, och tar i mina tankar ett snack med honom.
Sen öppnar jag ögonen, suckar…och känner ett stort lugn.
När vi gick in och satte oss och började göra provet så var det nästan så jag satt och nynnade för mig själv. Lite tyst, så där..
Var några frågor som var lite kluriga och där jag blev osäker på om jag hade gjort rätt, men jag tänkte att det är väl bara att göra om det då..
När det var klart och alla frågor besvarade och klara så kommer resultatet upp.. Godkänt !! Jag hade 14 rätt utav 16 möjliga.. Gränsen för godkänd var 11 rätt.
Fattade ingenting.. Jag hade klarat det !! Och jag var lugn och sansad..
Inbilling eller ej..?! Stärkte jag mig själv i tankarna, eller kom det lite hjälp utifrån ?! Jag svävar fortfarande på små moln. =)
Härligt, grattis! 
Grattis!
Spelar ju ingen större roll om det var utifrån eller inifrån, nu vet du ju att det fungerar och att du kan och den erfarenheten har du ju alltid med dig!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Du ser, härligt! Visst finns de med oss och hjälper oss!
Tack för att vi fick läsa!
Sajtvärd på Övernaturligt
Grattis till taxileg! Nu hittar du med hjälp från universum…visst är det härligt
Tack !!
Sen undrar jag en sak..
Har ju känt av någon här i lägenheten. Mått riktigt dåligt av det och funderat på om jag varit knäpp. Ha ha.. Ja, mer än vanligt då.. ;)
Men så hände det lite saker som gjorde att jag blev..hmm..mycket förbannad och irriterad i flera dagar. Och det konstiga är att under dessa dagar så har jag inte märkt av något; inga konstiga känslor, inga doftpuffar..
Blev "den" skraj när jag blev förbannad/irriterad och inte vågat göra något ?!
Ilska kan ju göra en stark på ett vis..
Nu kanske man kan komma fram till en gyllene medelväg..lite jobbigt att behöva bli förbannad varje gång man vill vara ifred.
Jag vill lära mig mer om detta..att få kontakt..
Skraj tror jag inte att h*n blev, snarare att h*n visar hänsyn. Vem tror du att det är som hälsar på hos dig?
Nu vet jag mer.. =) Tog hit ett medium till lägenheten. Kändes som om jag höll på att bli tokig.. Kände så mycket obehag. Det var en äldre man här; mycket upprörd och stressad och arg. Precis dom känslorna jag känt.. Han tillhörde platsen och har varit vaktmästare eller nåt liknande. Han tyckte att det här var som hans..han har skött det här..ingen skulle komma och börja stöka här. Ville ha cigarr och han gillade stekt fläsk. Fanns oxå en äldre kvinna här, och hon har varit den som hållit lite ordning här på alla andar och energier. När hon kom fram så kände mediet en doft av nybakat. Fanns oxå en lite yngre kille här, som följt med mig i många år. Han dog i en mc-olycka, och antagligen har jag varit vid den platsen..varit öppen..och han hängde då på mig. Han har oxå varit delaktig i mina beslut jag tagit under årens gång. Det var även en mycket bortskämd tax här. Fick även veta att min ring, som jag fått av min mormor, inte är tappad för alltid..som jag trott.. Att jag tappat den ringen är inget jag yppat för någon, men jag har grämt mig under alla år över detta. I sovrummet så var det en stig/väg så där var det många som passerade. Från fönstret och förbi fotändan av sängen, ut i vardagsrummet och ut genom väggen. Kanske därför jag inte velat ligga normalt i sängen, pga allt spring ?! Nåväl, han förde hem alla i lugn och ro. När "cigarrmannen" gick över så kände jag hur allt blev lättare.. Ingen tung känsla i kroppen och inga upprörda känslor. Hans fru hämtade honom och även taxen följde med. Detta skedde i söndags e.m. Nu är det ljust och fritt här..skulle kunna hoppa runt och dansa.. Man känner sig avslappnad och nöjd.. Men jag måste lära mig stänga ned. Är så öppen så jag är som en magnet. Men nu vet jag att jag höll inte på att bli tokig; det fanns en orsak till att jag kände det jag kände.