Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: sorg
Läst 812 ggr
jenniiieee
0

Imorgon är det dags..

Ja, imorgon är det dags för begravnig. Känns inte så bra, för det betyder att efter begravningen så lugnar det ner sig och tomheten kommer infinna sig när man lagt allt praktiskt åt sidan. Har dock våran gemensamma dotter och min son sedan tidigare men det känns inte riktigt som att man är med, om man säger så. Dagarna bara rullar på..

Jag drömmer mycket om min avlidna "man".. Men det är inte treviga drömmar. Mer mardrömmar, fast jag blir inte rädd. Häromdagen drömde jag att jag körde runt med honom i hans bil och han låg i baksätet. Fortfarande död men han var med iaf. Vad kan det betyda? Väldigt konstig och detaljerad dröm.

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

Amandla
0

Drömmen kan visa att du har (tankarna på) din man med dig var du än går/åker, du håller på att bearbeta din förlust och att du förstår att han är död.

Hoppas begravningen blir fin!

camasufri
1

Hejsan, Jenniiieee.

Jag beklagar verkligen….. Var själv med om att min särbo sen 17 år gick bort och det är inte den lättaste erfarenhet att gå igenom.

Efter såna händelser lever nog det undermedvetna sitt eget liv…

Detta kan låta okänsligt men jag tror att din dröm handlar lite om att just nu är han ivägen. Något som man vill vara klar med för att sedan kunna bearbeta sorgen i lugn och ro. Det är mycket tungt praktiskt arbete som man egentligen inte har ork med som måste göras trots att man inte har den egentliga mentala kraften och därför kan man utan egentligen mena det så se den avlidne som extra bagage.

Hur gärna vi än skulle vilja ha dem här hos oss så är vi trots allt bara människor…..

Ja ber om ursäkt om jag uttryckt mej klumpigt, men hoppas du tolkar det som det var avsett.

Kärlek till dig i din svåra stund

Kram Carina

/ Carina

jenniiieee
0

Tack för era svar :) Ja, det är nog rätt. Han är med mig, men även ivägen. Undertryckt ilska för att han försvann så hastigt och på sånt sätt.

En sak till jag undrar över är vad skator/kråkor symboliserar? När jag var ut på balkongen på morgon så flög en sådan fågel jätte nära, jag såg till o med magen på den. En annan gång jag gick ut var en hel flock samlad nedanför en bit bort. Promenerar jag så ser jag den då & då flaxa över mig men det känns som att dom alltid är i närheten.. Eller är det bara en tillfällighet?

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

Fjäril
0

En stor kram till dig och varma tankar inför morgondagen!

Sajtvärd på Övernaturligt