Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 1402 ggr
camasufri
0

Borttappad

Hej
Jag är ny här. Jag har letat efter en sida som möjligen kan ge svar på mina underliga frågor.
Och så hittade jag hit, ett ställe som verkar kunna ge mig den upplysning jag så väl behöver =)

Jag tror mig inte om att ha några mediala förmågor, men har alltid ändå haft tron och vad jag inbillar mig fått budskap från andra håll än de gängse.

Jag vill komma med en Varning:

Detta kommer att bli ett långt inlägg!

Men vi börjar..

Ex:

I hela mitt liv har jag haft Deja vu upplevelser som plötsligt för 3 år sedan upphörde och den sista var så kraftig och vi var 2 stycken som hade samma känsla exakt samtidigt…..

Jag har gjort mina flygturer mellan vakenhet och sömn, sen barn, till en början kände jag bara att jag dunsade in i mig själv och ryckte till, skyllde min bror för att ha lyft sängen och släppt, haha, senare blev jag medveten om att jag lyfte och krachlandade…… längre fram bestämde jag mig för att se vart jag tog vägen tog mig en liten bit….. och störtdök. Någon gång flög jag riktigt långt och rörde mig över böljande landskap högt över berg och verkligen såg mig omkring, men jag vet fortfarande inte varför och inte verkar jag kunna ta reda på det hellre för jag har inte gjort nåt äventyr på ca 3 år.

Strax inna min särbo gick bort för drygt 3 år sedan hade jag vid 3 tillfällen samma dröm: vi var ute och körde och han omkom…… gick jag in och läste om drömtydningar så skulle det betyda att jag skulle förlora en vän men inte genom en bilolycka. Tyckte det verkade lite långsökt, men trodde på det eftersom jag blev erfarenheten rikare som "änka".

Samma kväll han gick bort var jag ute med hunden. Han hade gått och lagt sig……. Därute är det människor som verkar spana på hans lägenhet där  hans ygnste son och flickvän bor, så jag var tvungen att berätta det när jag kom upp. Han bestämmer sig för att gå och titta efter. Mycket riktigt var det spaning på hans lägenhet. Han föll ihop i en massiv hjärtinfarkt.

Min egen tolkning av detta är att "mina högre gubbar" var med mig och ville skydda mig genom att inte låta mig finna honom i sängen på morron och för att ge mig en illusion av att allt gjordes även om det var lönlöst……..

Allt var mörkt. DÅ: när vi 7 personer skulle enas om vilken musik vi skulle ha på begravningen fick jag i huvudet att "skivorna ligger uppe i skåpet" och mycket riktigt hans favoritskivor låg där och vi valde musik därifrån

(ungefär som att: "det finns inget att bråka om jag vet vad jag vill höra")

När boupptäckaren kom fick jag en chock:

(Vi hade inga levande gemensamma barn jag och mannen.)

Hon säger: Ja din man hade ju en son till……… Och jag blir så chockad att jag håller på att ramla ihop! Vad visste hon som inte jag fått reda på under 17 år? Så jag säger Jasså?!

"Ja vet du var han finns? Sebastian………."

Och jag blev så ARG, det var vår gemensamme son hon menade, men han dog i magen 8 år tidigare……..hade de ingen koll?

Min egen slutsats av den händelsen är att de båda talade om att allt var bra.

Av en ödesnyck när jag skulle handla köpte jag te, dricker aldrig te (inte detta heller) men kärlekste lät ju gott, av en slump när jag kom hem tittade dottern på bäst före datum….. hans födelsedag

Jag hade panikångest under lång tid. I en månad ungefär bar inte mina ben mig. Och det är ju förklarligt men jag kände att ångsten rörde inte bara mig. Jag hade en oförklarlig ångest över hans yngste son som vi jämt var i konflikt med. Så fort jag hade fått reda på att hans äldre syskon skulle hjälpa honom in på rätt spår så släppte all min ångest! Först då kunde jag börja läka och bearbeta.

Det hände att tv:n sattes på av sig själv och jag kände hans lukt i hela lägenheten……

Allt detta sammantaget kan kanske ha naturliga förklaringar och kan möjligen förklaras som önsketänk men när allt sker slag i slag under mycket begränsad tid då börjar man undra…..

Så vad jag vill är att förstå bättre. OCH

ha en förklaring på varför mina flygturer upphört. Kan man ha sådana bara för att man längtar efter frihet?

Och deja vuerna som jag hade relativt ofta, är som bortblåsta!

Jag har fortfarande känningar i nacken utan anledning som om nån vill mig nått men jag är för dum för att fatta vad. Och under de sista 3 åren  "sett" svävande huvuden av 3 personer som jag aldrig sett i hela mitt liv. 2 av dem verkade höra ihop, en äldre man och en kvinna som verkade trygga och kärleksfulla och en tredje snygg lite yngre man som verkade skratta åt mig Obestämd

Jag antar att jag "har" nåt eller har haft som försvunnit med sorgen.

Hur får jag det åter? Jag vill ju lära mig mer!

Någon som vet?

Eller har jag hamnat i fel forum? Oskyldig

/ C

/ Carina

Amandla
0

Du har hamnat på precis rätt forum! Flört

Jag själv hade en del flygdrömmar när min reumatism bröt ut för ett antal år sen, jag hade så ont att jag knappt kunde röra mig alls. Drömmarna var helt underbara och jag kunde till stor del styra dem. Även om jag hade en sämre dag när jag vaknade så gjorde en sån dröm att jag lättare stod ut.

Jag tror att din särbo är hos dig ofta. Han har lyckats kommunicera med dig helt klart. Det är så det ofta känns, att man får en tanke som kan verka konstig men visar sig stämma.

De tre personer du beskriver på slutet skulle jag tippa på är dina guider, eller möjligen om paret kan vara dina föräldrar från något tidigare liv och den siste, snyggingen, är din guide. Man kan ha flera guider.

I Hjälptråden hittar du massor med länkar, tips och råd om allt möjligt inom vårt område Cool Den ligger bland de klistrade (=med en röd plupp framför) trådarna överst i inläggslistan.

camasufri
0

Tack Amandla Kyss

/ Carina