Vad ska jag tro ?!
Har nyligen flyttat in i min pojkväns lägenhet, och det var ju trevligt. =)
Men jag har en känsla av att "någon" inte vill ha mig här.. Jag vet inte om jag inbillar mig, eller vad det är.
Har sett skuggan av en mansfigur i hallen och en katt i köket. Fast jag kan ju ha inbillat mig ?! Härom kvällen låg jag på soffan, och plötsligt känner jag en kall andedräkt på min högra kind..som om någon låg och andades på mig. Och det var en riktigt kall andedräkt..
Finns ingen ventilation eller något sådant som kunnat orsaka detta, inte heller min egna andedräkt. Ja, jag hittar liksom ingen förklaring.
Jag har sett "saker" tidigare i mitt liv, och även haft föraningar. Men samtidigt tvivlar jag på mig själv.. Såg/kände jag verkligen det där ?!
Jag blir snart snurrig av det här.. Min sambo jobbar borta på veckorna, men när han är hemma så är det lugnare. Ungefär som att "nu är chefen hemma så nu är allt ok"..
När jag är ensam och sover i sängen så ligger jag alltid tvärsöver dubbelsängen; från höger sida till vänster sida. Kan det vara ett "curry-kors" där ?! Ligger jag normalt i sängen så vaknar jag och sover oroligt..drömmer..
Ska jag rycka på axlarna åt alltihop eller ?!
Jag känner ingen rädsla, bara att jag inte passar in här..hör inte hemma här.. Det börjar bli lite jobbigt..
jag tycker att du ska fråga din kille om det finns något i hans förflutna som du behöver veta. då kanske du får lite förklaringar :)
Hej Foggan!
Går det inte att möblera om i rummet? (Känner igen problemet)
Jag tror inte att det är någon som vill dig illa, vill bara bli uppmärksammad. Men inbillning är det inte.
Jag tror du är mer öppen när du är själv. Det brukar bli så. Anden kanske vill skydda dig när sambon inte är på plats (?).
Du känner ingen rädsla. Men om du inte vill ha honom där så prova säga bestämt att han ska därifrån. Ibland sånt enkelt knep hjälper.
Eller sen tar du oxen i svansen och frågar vad han vill?
Platsbunden verkar han vara.
Säger inget mer, har inte koncentrationsförmågan just nu. Kanske inte talangen heller, fast ibland har man det. Dessa var bara mina tankar.
Hoppas det kommer att gå bra, hör av dig.
#1mikaoj100 kan också ha rätt. men det är du som är mer mottglig än din sambo helt enkelt.
Tack !
Om det är platsbundet; Kan det då vara någon som finns kvar här i lägenheten sedan tidigare ? Innan sambon ens bodde här ?
Min sambo tror inte på spöken, men har ändå ett öppet sätt mot mig.. Han dissar det inte totalt, om man säger så. Han ser ju oxå hur jag reagerar.
Om "den" beskyddar mig, varför får jag då känslan av att inte höra hemma ? Är det jag som tolkar det fel ? Kan "den" vara irriterad över att jag kommer hit och förvandlar ungkarlslyan ? Hi hi.. Inte mycket, men..ändå..
För många år sedan mådde jag riktigt dåligt, och fick då besök av en stor mansfigur som stod vid min säng och kollade till mig. Blev väl lite skraj när jag såg "den", men fick en känsla av att "den" bara tittade till mig.. När jag började må bättre så stod "den" vid sovrumsdörren och tittade. Har inte sett "den" sedan dess..
Men "den" här är en mindre figur, kortare - smalare..
Ska prova att ligga på sambons madrass, kanske inte behövs mer flytt än så.. Annars så får vi flytta sängen på något vis..
Foggan! Visst kan det vara någon som var där redan innan din sambo flyttade in.
Men din känsla av att inte vara välkommen, kan väl bara vara orsakad av din rädsla. Men det är inte säkert.
Nu får ditt problem en liten "upplyftning" här så hoppas dom som är bra på sådant här, ser detta! Några som får "vibrationer"!
Däremot är jag säker att den tidigare mansfiguren som du kände tidigare, var skyddande. Absolut. Han har säkert hjälpt dig när du mådde dåligt.
Ha det bra.
Weeiii..
Har pratat med en helt underbar människa som talade om saker och ting..som jag egentligen vetat om..men som jag inte vågat tro på.
Vet inte vem mannen här är..utgår från att det är en man med tanke på hur "skuggan" såg. Vore intressant att veta vem det är.
Men jag tror jag vet hur jag ska börja handskas med det hela.
Konstigt..man har så mycket svar själv inom sig, men det gäller att våga tro på det. Människor kanske borde titta inåt istället för ned i tidningen..datorn..tv:n.. Ta sig tid att lyssna..
Jag har fått mig en ögonöppnare, och det kanske var det jag behövde..
Ha en bra kväll !