Matilda
Läser varje dag om lilla Matilda som har en hjärntumör, hennes kamp mot dem dumma prickarna berör enormt. Gå gärna in och läs hennes på hennes hemsida
http://hem.passagen.se/dummapricken/
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Var inne på hennes sida.Det känns så orättvist.Mitt hjärta blöder för henne.
Jag har oxå varit inne på hennes sida. Livet är grymt.

Varför? 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Har läst varje ord på hennes sida tårarna bara rinner man undrar varför livet måste vara så himmla orättvist!,och varför man inte tar vara på varje dag bättre än man gör,,mycket tid går åt till så mycket onödigt,,
Man önskar att man kunde göra något för Matilda..
Jag fick ett mail härom dan från en kollega som handlar om samma sak, en liten flicka som drabbats av cancer. Hennes dagar är räknade och det är hon grymt medveten om. Hon har skrivit en dikt till oss alla, som hon hoppas skall få oss att "stanna upp" lite i vardagen..
Det är hennes läkare som har publicerat dikten och flickan ligger på New York Hospital. Kanske förstår man inte alla ord, men budskapet torde inte undgå någon:
SLOW DANCE
Have you ever watched kids
On a merry-go-round?
Or listened to the rain
Slapping on the ground?
Ever followed a butterfly's erratic flight?
Or gazed at the sun into the fading night?
You better slow down.
Don't dance so fast.
Time is short.
The music won't last.
Do you run through each day
On the fly?
When you ask How are you?
Do you hear the reply?
When the day is done
Do you lie in your bed
With the next hundred chores
Running through your head?
You'd better slow down
Don't dance so fast.
Time is short.
The music won't last.
Ever told your child,
We'll do it tomorrow?
And in your haste,
Not see his sorrow?
Ever lost touch,
Let a good friendship die
Cause you never had time
To call and say,"Hi"
You'd better slow down.
Don't dance so fast.
Time is short.
The music won't last.
When you run so fast to get somewhere
You miss half the fun of getting there.
When you worry and hurry through your day,
It is like an unopened gift….
Thrown away.
Life is not a race.
Do take it slower
Hear the music
Before the song is over.
Det som slår en är att flickan är så mogen i sitt tänknde..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Otroligt bra skrivet av en liten flicka, texten berör starkt!
Elisabeth

En av Matildas önskningar är att hennes sida får vara med på topplistan och man kan då rösta på hennes sida vilket man kan göra en gång/dag. Följ gärna hennes önskan och rösta på hennes fina hemsida! Just nu ligger den i topp =)
Elisabeth

Klara inte av att läsa färdigt för tårarna ville inte ta slut Får fortsätta läsa i morgon Önskar denna lilla tjej allt gott

Lilla Matilda insomnade midsommarafton kl. 15.00.
Jag sänder ljus, frid, styrka, tröst och kramar till Matilda och hennes familj! Matilda slipper nu att kämpa mot dem dumma prickarna och jag är säker på att hon har det bra nu i sin himmel. Men tårarna rinner för man känner en saknad efter en liten tjej som har berört mig enormt en lång tid.
Elisabeth

Matilda!
Nu får du leka och busa med de andra änglabarnen,käka jordgubbar och springa barfota.

för någon dag sedan steg hoppet lite när man läste om att dom kanske skulle börja att ge henne lite näring,så att hon skulle slippa liggsår…så det blev lite chockartat att läsa att hon nu dött! men ändå vad skönt för henne och även för hennes föräldrar ,ingen plåga mer inget ont,stackars lilla Matilda..

ja lilla matilda…jag skicka en privat mail till matildas föräldrar..det fanns i aftonbladet..man kunde göra det…så nu bor lilla matilda där änglarna bor…det var dit hon for..kram vila i frid matilda
Må hon vila i frid, den lilla ängeln.