Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: foton
Läst 4368 ggr
[Älskamig]
0

Orber vid solen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag såg i en tråd om Orber. Det var en som hade fotat mot en sol och trodde det var en orb. Är det bara inte solljuset? 
Jag har då lånat en bild av några vänner som togs utomhus. Strålande sol och blå himmel! Men så var det en person (fick ta bort allt på bilden förutom den orben, för hon - som 'orben' fångades på - ville inte vara med och inte de andra heller runt om) .. 

Är detta en orb då? Är det bara inte solljuset? :S

Jina.
0

Hej.

Just på denna bild ser det ut som om det är från solen. Orber är nog mer "fyllda", vit och på kanten brukar de har en annan färg, det är energier.

www.mediumjina.se

[Älskamig]
0

#1: Tack! Men exakt var den orbern likadan som på nuvarande bilden. 

Vet du även om hur man ska få till Orber på fotot? Även om jag besökt spökplatser så får jag inte med något.

Jina.
0

Jag får ganska ofta Orber på bilder. Tungan ute Får ser jag kanske hittar en bild så visar jag den här.

Du har säkert några Orber på några av dina bilder men ibland syns de inte så bra pga av bakgrunden. Du kanske skulle testa och tar några bilder med en mörk bakgrund, ta några kort bara så kanske det dyker upp några Orber.

För det mesta är det bara energier, så det borde gå bra att fånga Orber i sitt eget hem.

www.mediumjina.se

nakuta
0

Råkade bara trilla in här och tyckte detta lät väldigt intressant, har en del bilder som den nedan, är det en orb? Är ingen boll, det har jag redan konstaterat Oskyldig

Tagit imonhus med "normalt" ljus

Förtlåt TS om jag snor din tråd, vill bara veta ^^

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Joppo
2

#0 Det är inte helt enkelt att se vad din bild föreställer, men jag tippar på att det är en sk linsöverstrålning("lens flare" på engelska). Det är en helst naturlig optisk effekt som uppstår i kameraobjektiv när ljuset "färdas" genom linserna.

Här är video med massor av rörliga linsöverstrålningar

Jina.
0

#4 Japp det är en orb.

Här har jag en stor:

www.mediumjina.se

eggebanroth
0

Vad fina Orber ni fångat..hehe

[Älskamig]
0

Så avundsjuk! Vill också kunna fånga en orb. :)

predden
1

#8.

Det är jättelätt. Bara att ta en kamera med blixt. Man kan med fördel använda en mindre digitalkamera av billigare modell där blixten sitter inärheten av objektivet. Ta sedan ett par kuddar och slå ihop dom en 5-6 ggr högt uppe i luften, sedan är det bara att plåta Orber allt vad du orkar.

Orber är antingen dammpartiklar som reflekterar ljuset från blixten eller sk lensflares som uppstår när ljuset från tex solen bryts på ett felaktigt/icke önskvärt sätt i billigare linser.  Bilden Jina postade är ett solklart (hehe) fall av en sk lensflare som uppstår av solljus som bryts inne i objektivet.

[Älskamig]
1

#9: Men nu vill jag kunna ta bilder på "riktiga" Orber ;)