Rädd för tarot...?!
Hej.
Jag håller just nu på att spå med vanliga spelkort. Men jag skulle vilja börja med tarot istället för det verkar som att jag kan få ut mer av det.
Men jag är rädd för att hålla på med tarot för att jag är livrädd att jag ska dra till mig andar/spöken.
Jag har aldrig sett eller hört andar/spöken… kanske för att jag är så rädd?
Tror ni jag vågar börja med tarotkort och även börja spå med mer inlevelse som med tända ljus m.m ?
Jag vill öppna min förmåga att veta saker i förväg mer men jag vill inte öppna mig för andar/spöken.
Tarot är inte farligt på något vis, men som alltid när man gör något som öppnar upp för andra sidan så ska man veta vad man gör, dvs lära sig att öppna upp och stänga ner. Alla anser inte att man behöver använda intuitionen för att tolka tarot, alla kort har ju sin betydelse, men om man tar hjälp av intuitionen så ökar chansen att man kommer riktigt rätt i sin tolkning. Kom gärna in till oss på http://tarot.ifokus.se/, där finns det all information och hjälp man kan önska!
Håller med amandla.
Tarotkort är inte "farligare" än andra kort!
jag tycker inte man behöver konstra till tarotkortsläsningen. Att gå en kurs är bra för att lära sig kortens betydelse. Jag har gått hos Ylva Trollstierna. Hon är jättebra och står med båda fötterna på jorden.
Att lägga tarot är att använda både logik och intuition.
Man behöver inte alls tända ljus, men ljus kan bidra till att man kommer i rätt stämning.
men sedan kan jag tycka att OM man känner sig rädd ska man inte hålla på med något slags arbete av det här slaget. Inte för att korten är farliga, utan känner man sig rädd, orolig, förtvivlad, panikslagen eller någon annan stark känsla blir det inte rätt ändå och man läser inte av rätt, man trasslar kanske bara till det ännu mer för sig. Då är det bättre att vänta tills man är i en lugn och stabil sinnesstämnig.
Att veta saker i förväg är inte alltid det allra bästa heller. Vad skulle man ha för nytta och glädje med det? Jag tycker man ska leva sitt liv som det är och göra sitt bästa möjliga.
Tarotkorten kan hjälpa en att se mönster och ge insikter, men framtiden ligger inte där i den öppna boken, den skapar man i varje stund.
Men det är som jag tycker just nu. Att titta på tarot iFokus, som amandla sade, är väldigt bra, och prata med alla kunniga människor där.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Spejan…jag vet ju hur duktig du är med vanliga kort - fortsätt att utveckla dig och känner du att tarot vore något så prova. Jag tycker du har fått toppenbra råd här.
Inte är tarot farligt - du kan gå långt!
Lycka till och hojta till när du vill öva!!!
Du vet var jag finns
Kram Lena
Tack så jättemycket för era svar.
Jag ska fundera på det. Och ja de är ju sant jag öppnar ju mig med vanliga korten också.
De är väl bara de att jag blev skrämd när jag var liten när vi höll på med Anden i glaset och tarotkort. Så de är som att jag förknippar tarotkorten med nå mer magiskt och spökligt.
#4 så då är det alltså Anden i glaset du ska hålla dig ifrån!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja de är nog de hihi :)