Dimension?
Hej jag har letat överallt på google men hittar inget svar :(
Så ställer frågan här istället. Hur hittar man olika dimensioner?, asså inte hitta men. Finns de någon ingång hur ser den ut?, var finns den?
-kram tack 
What we think, We become
Dimensioner är här. Vi är i den tredje dimensionen. Och den fjärde är man i när man drömmer och när man har dött.
Ju högre man går upp i dimensioner desso högre frekvens får dom. I den fjärde dimensionen så finns det färger som inte finns i denna värld. I den femte finns det andra saker, som änglar och en massa andra coola grejer.
Det är svårt att veta vad som finns eller hur det ser ut i högre dimensoner. Eftersom, nja, dom är i en annan dimension xP
Dimensioner är runt omkring oss hela tiden. Vi är bara inte medvetna om dom. Där du sitter just nu finns en annan dimension. Din själ eller ditt medvetande eller din astrala kropp vad du nu vill kalla det är just nu i den fjärde dimensionen. Man har kroppar för varje dimension. (säger många, jag tror på det också)
Förstår inte riktigt vad du menar med "hitta" en annan dimension. Fast genom Astral Travel så kan du gå in i den fjärde dimensionen. Så kan du gå runt där och göra vad du vill :P
Molekyler i den fjärde dimensionen är så långt ifrån varandra att vårat medvetande kan interegera med objekt och göra saker. Om vi tänker på att skapa en buss framför oss så kommer det komma en buss. Och vi vill flyga så kan vi det bara genom att tänka på det.
Du kan göra nästan allt i den fjärde dimensionen, bara din fantasi är din gräns.
Sen vet jag inte om dom högre dimensionerna.
OKej tack så mycket. Med hitta en annan dimension menar jag typ älv dimension
-kram
What we think, We become

Det finns många tolkningar vad man kallar dimension. Men tänk dig universum som en existens. Nästa ligger som Bröderna lejonhjärtas Nangiala, som en helt annan existens. Där i mellan finns ett tomrum/gråzon likt rymden mellan planeterna. Ju närmare jorden desto mer lik är den våran, som att vara här mitt bland oss fast ändå inte i vår verklighet. Här finns de "spöken" som ger sig till känna, oftast här mediala/känsliga kommunicerar eller plockar upp intryck. Det kan om man vill också kalla en dimension.
Om allt är som en pyramid är universum nedersta lagret. Nästa lager ligger bland annat "himlen" osv.
En del hänvisar vårt egna intellekt eller kunnande som olika dimensioner men jag står inte för de tankarna.
Alis volat propriis 
TAck yamher Nu förstår jag verkligen. :) Tack Yamher och MikeW för underbara svar
-kram
What we think, We become