Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 980 ggr
SusanneStromstedt
0

Själavandring

Jag har hört mycket om själavandring,men vet ändå inte exakt vad det innebär.Kanske nån kan berätta?

lightseeker
0

Som jag har tolkat det så innebär det att själen byter kropp, efter döden.

Ankie
0

hur då menar du, byter kropp efter döden?

SusanneStromstedt
0

Jag har alltid ahft för mig att det är nån form av spökeri…

Så fel jag haft!

lightseeker
0

själavandring=reinkarnation, dvs. att man dör en fysisk död men själen dör inte, utan väljer att "bosätta" sig i en ny kropp, efter en tidsperiod

Glittervittra
0

Men är det inte så att själavandring betyder att folk tror att man direkt efter döden intar en ny kropp och det kan till o med vara ett djur?
Reinkarnationen..där dör du väl och får vila innan du reinkarnerar?

Kramis

lightseeker
0

Det skiljer sig nog åt hur man tror. En del tror att man kan återfödas i vilken form som helst. Andra tror att djur blir till djur pånytt och människa till människa.
Var själv med om nåt skumt vid Alvastra kloster-ruin förra helgen. Heliga Birgittas hus-ruin ligger precis jämte och jag valde att gå ensam invid sjön och slappna av. Då uppfattade jag att en nunna gick jämte mig och tilltalade mig vid mitt förnamn. Sade att jag inte kunde förstå hur hon kunde veta mitt namn. Hon frågade hur det stod till med mig och passade på att ge mig viktiga livs-råd.

Har upptäckt vid flera tillfällen i kyrkor, (så även denna dag) att jag liksom  gick in i en annan roll. Kände mig inte som levande i kyrkan. Men intog en position som påminde mig om en nunna. Har tidigare sagt att jag inte tror på reinkarnation eftersom jag inte har några minnen av det. Men nu börjar jag grubbla.

Vad var det jag stötte på? Person från tidigare reinkarnation, spöke eller en guide/ängel. Någon som har en erfarenhet eller känsla av vad det var.