Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 626 ggr
april4
0

Bus

Nu har någon busat med mig igen. Denna gång var hårborsten som uppslukad av jorden. Letade överallt, men tillslut hittade jag den  överst i hatthyllan. Jag vet att jag inte har lagt dit den, knappt så jag når dit.

Elisabeth-J
0

Någon om tyckte att du kunde vara okammad idag Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lightseeker
0

Min mormor brukade passa mig när jag var liten (hon var född ute i ödsliga skogen år 1900), när någonting bara försvann i ens närhet, så lärde hon mig att man skulle gå runt och säga - Jag har kattens ögon, för då skulle det vara lättare att finna den saken, konstigt tycker jag nu, i efterhand.

[JeanetteK]
0

Det är kul när det busar tycker jag!! Ibland är det irriterande så klart om man verkligen behöver det som är borta.  

#2 fungerar det då?? Har du provat??

Jag hade också bus här hemma häromdagen. Jag stod och garnerade pizza och framför mina ögon hoppar en tandpetare ur sin burk (som står på köksfläkten) och ner på pizzan!

Ha det bra i regnet! /jeanette

Elisabeth-J
0

När dem gömmer saker för oss så kan man säga högt eller i tanken att man vill ha hjälp att hitta det igen, ibland blir jag irriterad när dem gömmer något som jag måste ha fram snabbt, då skrattar jag och säger åt dem att jag måste hitta det nu så hjälp mig att se var det ligger! Då leder dem mig fram till den plats dem har gömt det på.

Elisabeth 

Helenasharmoni
0

Här busas det också mycket. Läste en bok i sängen häromkvällen. La den på nattduksbordet bredvid sängen när vi släckte. Nästa morgon var boken puts väck och den är bort fortfarande. Vi har dessutom städat emellan så den borde ha dykt upp.

Jag frågar efter boken lite då och då men jag vet att den dyker upp när "de" tycker att det passar. ;-) Vissa saker FÅR inte försvinna, såsom sonens glasögon. Då har jag sagt ifrån på skarpen och efter det så låter de dem sakerna vara ifred. Jag tycker att det är så häftigt!

Jag har berättat för barnen att de ska prata högt om vad de letar efter så blir det lättare att hitta dem (då brukar de få hjälp). :-)

april4
0

En annan gång tidigare så gömde dom en strumpa för mig och den låg oxå högst upp i hatthyllan, dit jag inte når utan stol. Skulle va kul och veta vem det är som busar. Om man frågar vem det är…………kanske man får svar, vet ej, vet ni?

[JeanetteK]
0

#5 Vad var det för bok?? Kanske du inte ska lära dig det som står just nu?? Jag brukar också prata högt med dem. Min mans glasögon, klocka och nycklar har en tendens att försvinna här hemma. Han har letat överallt. När jag säger till att "hallå, han behöver sina nycklar NU" då ligger de oftast på köksbordet eller liknande! Men enligt honom blev han bara tillfälligt blind… :o)

#6 Har hatthyllan någon speciell betydelse hemma hos dig?? Eller är det bara för att du inte når dit och "de" vill visa att det är de som busar?? Jag tror absolut att du får svar om du frågar! Ibland kan det vara svårt att uppfatta svaret bara! Det gäller att vara uppmärksam! Hoppas du får reda på vem det är!! Berätta gärna!! *nyfiken*

drutten53
0

hej..detta är inget bus..sitter här och läser era inlägg..då säger min sambo..kom då lilla fågel..det sitter en gråsparv inne på rumsgolvet..innanför trösken….den titta på oss..sen flög den iväg..undrar om det var en hälsning från min ängel…

Elisabeth-J
0

#8 Din känsla var säkert att hon kom med en hälsning, lita på känslan drutten! Det är underbart när dem lämnar en hälsning genom en fågel =)

Elisabeth 

Manni
0

Vi hade mycket bus här hemma i vintras. Saker gick inte att hitta i kökslådorna, fast vi letade och letade. Efter femtonde gången låg den där, mitt framför ögonen. Det här höll på flera veckor. I början var det ganska irriterande, men efter ett tag blev det nästan roligt. Jag skrattade och sa till sambon att det måste vara någon som driver med mig. Då plötsligt blev det tvärtom. Jag behövde inte leta nånting alls. Allt låg rakt framför mig första gången jag öppnade lådan! Och så höll det på ett tag.

Nu har det lugnat ner sig och vi har "normal" oordning i köket. Ibland får man leta och ibland inte.

april4
0

#07. Nejdå, hatthyllan har ingen som helst betydelse. Det är nog bara för att jag inte når dit. Jag ska fråga nästa gång det händer och lovar att berätta om jag får svar.Glad

Tiia
0

Det är ngn säkert som tycker att du behöver sträcka på dig lite.Kul med sådant bus.Skrattande

SophiaJussi
0

hahaha.. kom just på att det har nog varit bus här också!

I höstas skulle vi gå ut med hunden jag och dottern. det regnade ute så hon behövde sina gummistövlar.. men vart sjutton hade de tagit vägen?! Blöta skor står alltid på en handduk under elementet i badrummet men hennes stövlar vart PutsBorta.. jaha, tänkte ja o leta.. fråga sonen om han visste.. Nopp… Jag gav upp o tänkte att då får jag väl gå själv då.. Suckar o tittar upp i halltaket.. Högst upp på hatthyllan ligger de!! Precis som om nån kastat upp de dit! *asg*

Men jag hittade dom iaf! haha*