Tecken?!
Jag tror på allt vad paranormala innebär.. jag har inte varit öppen tidigare men börjar gå åt rätt håll.. nu när jag srkiver det här så piper det i ena örat… Är nedanstående Tecken på att andar finns med mig eller är det bara jag som vill få det till det?
Vi har induktionshäll .. den piper när man lägger något på den…
I söndagsmorse när jag gått upp med barnet så sitter vi o kollar på tv.. så hör vi spisen
pipa 3 pip.. sen inget mera med de.. trodde ena katten gått/stått på spisen.. så brydde mig ingenting..
I måndags när vi satt o kollade på "de okända" så ligger ena katten på soffdynan och andra på hallgolvet så att
man ser henne från soffan… då piper spisen med 3 signaler än en gång. Går dit o tittar.. ingenting i närheten.. inget på spisen
och inte heller något fett / stänk på spisen…….
Igår kväll… ca 23.30 - 00.15 nånting så vaknar både jag o sambon upp av ett ljud.. typ som en barnleksak.. men det var ett helt okänt ljud.. dvs, det var inget ljud som kommer från någon av barnets leksaker… båda katterna inom "räckhåll"
senare kl 00.50 så ringde det en signal på min mobil.. lades på direkt.. i princip så hann den bara påbörja ringningen.. missat samtal från farsan. Tänkte att om han vill ngt så ringer han upp igen… sen frågade jag honom idag om det.. nej, han hade inte ringt.. så kollade han i samtalslistan.. nej senaste samtalet som han ringt till mig var kl 21.30 ca… sen åkte jag förbi honom vid lunchen.. och mycket riktigt stämde det som han sa…
Hej! Du får nog lite olika svar beroende på vem som svarar…jag tror ju så här att även om man tror att det s.k. paranormala finns, saker som till fullo inte bevisats och upplevelser man inte riktigt, inte ännu, kan förklara, så är det mesta vi upplever alldeles konkret och vardagligt.
Skulle min spis pipa som din skulle jag kalla på elektrikern.
Elgrejer kan vara livsfarliga om det är något fel på dem.
Mobiler har också mycket för sig på egen hand, ibland råkar någon trycka på en knapp utan att veta om det.
Eller kanske din pappa tänkte på dig just då? Inte så konstigt egentligen.
Pip i örat - ja det är det många som har…
Nu låter det här kanske väldigt vardagligt och inte vad du hoppats på för svar. (det kan ju komma fler
)
Jag vill leva mitt liv som det är, uppleva det magiska undret i att överhuvudtaget leva, se mystiken, skönheten och känslan i ett löv som faller eller katten som som spinner efter lyckad jakt eller bilden som äntligen kom på plats. Trist? Nej verkligen inte! Godbitarna är många och ofta inträffar de där underbara synkroniciteterna som man bara måste le åt, det där som bara är bekräftelse åt en själv, men har en stor betydelse, de där märkligheterna som man inte hittar någon konkret förklaring till, för de finns…
Men jag tror inte man ska gå och leta efter paranormalt, utan bara låta det ta plats när det i så fall tar plats. Vi har ett liv att leva här på jorden.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen