Hjälp! vad var detta?
Jag har kunnat känna av energier så länge jag kan minnas. Alltid varit mörkrädd, än idag.. Kunnat se som ljusa skuggor i olika rum (som att de ibland drar sig till mig när jag e som mest öppen), och ibland känner jag smekningar i ansikte och över armar. Oftast när jag är ensam, eller när jag ska sova. Har även känt hur någon satt sig ner vid fotänden av sängen för att vaka över mig, eller bara stått bredvid sängen på sidan jag sover, hört röster ibland och tankar/bilder som inte varit "mina egna" de har liksom blockerat och tagit över mina egna tankar..
En natt var det som värst.. jag låg i sängen, men kände att jag inte vågade somna.. det hela började med att jag kände att någon var i rummet med mig, jag kände frid och trygghet just då.. sen började jag känna massa som kändes som händer i mitt ansikte och på min kropp, det blev plötsligt svårt att andas och jag började kallsvettas, fick hårt tryck mot magen (nästan som ett slag), kände mig sjuk, fick panikångest, hörde massa röster i huvudet och fick massa bilder i huvudet som poppade upp som flashes.. där såg jag bland annat ansikten, fält och eld och massa olika saker.. detta resulterade i att jag inte sov något på två dygn.. kändes som att om jag skulle somna så skulle inte jag vakna som mig själv igen konstigt nog…
Efter det lärde jag mig att skärma av allting, och händelsen har inte återkommit efter det.
Dock hände något annat konstigt.. bodde ensam i göteborg ett tag, o kände alltid att det var ngt med lägenheten där.. men kände mig ändå ganska trygg genom mina skyddsänglar, men en natt när jag låg o pratade i telefon omkring 3-4 tiden på natten, vände jag mig om för att rulla över till andra sidan av min madrass som låg på golvet, och när jag rullade så stötte mina ben emot "någonting" som stod bredvid mig där jag låg på min madrass.. det kändes som en människoform och att jag stötte mot benen på denna man.. jag blev skit rädd o vände snabbt tillbaka o kurade ihop mig.. vågade inte kolla vad det var för någonting på några minuter, men när jag äntligen samlade mig mod var det ju självklart borta… har någon upplevt samma sak? kan en ande upplevas som en människa kroppsmässigt?? eller vad var detta för något?
Detdär med förlamningen… är du säker på att det inte var sömnparalys?
´skulle kunnat vara Sömnparalys, men då kan man väl inte röra på sig? jag rörde och rullade runt i sängen samtidigt som jag fick alla känslorna samtidigt, men de blev starkare när jag låg helt stilla.. så jag var tvungen att gå upp och röra på mig, dricka vatten och sen försöka sova igen.. då samma sak hände gång på gång.. så valde att inte gå att lägga mig alls tillslut..
Här var en annan tråd:
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4fa032ddd4ebea5fd1002991-utanfor-kroppen-upplevelse
Förutom känslan om en närvaro, tror du inte att det handlar om en "vanlig" panikångestattack? Jag menar inte att bortförklara något, utan utesluta andra teorier.
Sajtvärd på Övernaturligt
jag fick ju panikångest den natten :P, men vart ifrån jag fick den e frågan, för mådde ju bra innan allting kom samtidigt o det triggar ju inte igång av sig själv?.. :/ men trots att jag kanske fick panikångest den natten så förklarar det inte "det" som stod på min madrass som jag stötte till från ingenstans (ensam i lägenheten.. ingenting på min säng endast lakan..) och andra saker jag sett.. :)