Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 3783 ggr
Bekarim
0

Spindlar

I natt vaknade jag av en dröm där jag hade några få tjocka svarta hör på kroppen, när jag drog ut stråna kom det en typ av svart spindel utkrypande. Ur ett hål på foten kom det konstant ut spindlar. Någon som vet vad detta kan betyda?

Tack på förhand.

Fjäril
2

Hej,

Du kanske får fram något bra svar ur dessa tidigare trådar, men generellt handlar drömmar om själva känslan man kände i drömmen. Det finns alltså egentligen inget facit på vad det betyder, men vissa drömtolkare läser mellan raderna, alltså känslan ur texten/skribenten och det har ofta inte med själva symbolen att göra, som i det här fallet är spindeln.

Vad känner du när du ser spindlar. Rädd, inte rädd?

Kan det vara så att du står inför svåra val/inte vet vad du ska göra i en viss situation?

Fundera alltså på vad du hade för känsla i drömmen och ställ den till verkligheten. Kommer du på något som besvärar dig? Kan du ta dig ur det?

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4ff6ac91d4ebea451a000b2f-spindlar-vad-betyder-dem

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4e3ab639d4ebea447900214f-aterkommande-spindeldrommar

Sajtvärd på Övernaturligt

Magi-cat
2

Fjäril har svarat bra ovan.

Tänkte bara svara allmänt att det kan vara att när något (obehaligt) kommer ut kan det vara att man härbärgerar inom sig tankar och känslor som inte är ens egna. De kapslar in sig och man bär dem med sig, men de är inte egna. Inte förrän man "drar ur pluggen" kommer de ut, ja väller ut!

Fotsulan är vår kontakt med jorden och fötterna det vi tar oss framåt med. Om något väller ut genom foten kan det vara att man behöver släppa något och helt enkelt ta sig vidare på egna fötter.

Hoppas detta ger dig något! Drömmar är alltid intressanta och en symbolisk resa i vad som rör sig i ens inre!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Bekarim
0

Stort tack för era svar, spindlar har jag alltid tyckt är otäcka och just nu är jag i en situation där jag kommer att bli arbetslös på 2 månader. Tycker själv att jag är lugn och tar dagen som den kommer men det kanske är något som ligger i bakhuvudet :)

Magi-cat
1

Det är just det som är i bakhuvudet drömmen snappar upp! Skrattande

Lycka till med arbetssituationen, hoppas det löser sig!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Bekarim
1

Tack, det kommer säkert att lösa sig :) Det brukar ju göra det i slutändan.