sängen skakade!
Hej, igår natt hände något märkligt. eftersom mitt barn hade svårt att sova så låg jag i hans säng. jag var någonstans mellan vakenhet o sömn när jag kände tre kraftiga skakningar i sängen detta upprepades tre gånger, 3x3 (med några sekunders mellanrum) det va så krafigt att jag vaknade helt av det men när jag slog upp ögonen så slutade det.
I samband med detta så minns jag flera människor/gestalter (möte i drömmen) men kan inte se/minnas vilka de är.
Jag kände inget obehag när det hände. utan reste mig upp och gick in till min säng igen o somnade om.
Det är nu efteråt jag börjar fundera o blir lite skraj..
Vad var det som hände? har någon varit med om något liknande?
mvh
Hej, Det är helt klart någon som ville ruska tag i dig för att fånga din uppmärksamhet ! Det faktum att du inte kände ett direkt obehag tycker jag att du ska se som att det inte finns någon anledning till oro. Det är inte sällan man har någon från de andra sidan som kikar till en. Titt som tätt för de med sig en hälsning åt oss, och de måste ju få oss att upptäcka dem om vi missar att de 'är här' helt enkelt. Om det upprepar sig eller om du kan känna en närvaro, be denne att ge dig ett Tecken så att du förstår vem det skulle kunna vara ! Hoppas det var till någon hjälp ! / Andreas
Följ mitt arbete som medium på www.mediumandreas.se

Det är helt normalt att rycka till precis innan man somnar. Hjärnan sänder ut signaler till musklerna att slappna av och det blir en "konflikt" i muskeln som är spänd och det resulterar i en ryckning eller flera. Jag tvivlar på att det är gammelmormor som är på besök 
#1 tack för ditt svar :)
#2 vill bara säga att jag vet precis vilka ryckningar du menar, händer jätteofta. Men det jag var med om kan inte jämföras med den typen. helt annan känsla.
jag är själv skeptisk till många upplevelser jag haft, men detta har jag svårt att bortförklara…
Vill också bara tydliggöra att jag sov och vaknade av ovanstående händelse. inte tvärt om, att jag höll på att somna..

Hej sökaren84,
Jag förstår hur du menar, skillnanden på att vakna till av ett ryck, eller känslan av att sängen skakar. Jag har varit med om båda två och det är olika saker.
En gång vaknade jag av att jag trodde någon hoppade i sängen, eller nästan tryckte botten upp och ner så att jag upplevde det som ett "skakande". Jag höll på att missa en viktig sak (komma upp i tid) den gången, så jag är väldigt tacksam för "skak-väckandet" 
Sajtvärd på Övernaturligt
För många år sedan då jag och min syster var barnvakt åt min lillebror som då kanske var 8-9 år så när han hade gått in och lagt sig i våran mammas säng så hör jag han ropa mitt namn högt och frågande och jag visste precis vad det handlade om. Så sprang in och han frågar mig om våran syster skakade på sängen. Jag sa nu lägger vi oss i min säng. Ville inte skrämma upp honom.
Jag var med om det i den sängen någon vecka innan. Tyckte att det var väldigt olustigt. Men jag har ingen aning om vad det handlar om. Jag ringde min mamma den natten då jag var ensam. Tände salvia och gick igenom lägenheten. Det blev bättre. Men den lägenheten hade ju sin historia.. Hursomhave inget kan göra en illa. Men det kan vara olustigt.