Böcker om kanalisering?
Har nån tips om bra böcker om kanalisering? 
Enbart svenska sådana tänkte jag.
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud
Något speciellt du vill kanalisera??
Det finns många olika energier att kanalisera så du får vara lite mera precis vännen…
Jag vet så lite om kanalisering överlag så jag vet inte riktigt vad jag ska precisera det till. Mina guider? Kan jag svara så? 
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud
Ok då har du en bra fråga för jag har lärt mig kanalisera änglar, uppstigna mästare och guider av min älskade lärare på kurs.
Men eftersom vi inte får göra reklam så kan jag inte berätta om detta mera.
Kram och jag hoppas du hittar det du söker!
Sanaya Roman kan du kolla in!
Trevligt och lättläst, finns på bibliotek!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Samtal med Gud böckerna är ju exempel på böcker som är skrivna genom kanalisering av guiderna eller som i detta fallet man påstår sig kanalisera med Gud.
Men misstänker att det är en hel del redigering i dessa böcker så inyte ordagrant vad som kanaliserades från början.
Men bara vad jag själv tror.
Men oavsett vad man säger om det är Guiden Gud, Jesus eller en Ängel så är det precis samma sak.
Har med mediumets egna tro på saker o ting att göra vad man speglar i sin hjärna.
I enkelhet kan man ju säga att kanalisering är när du under Meditation eller djupavslappning bara pratar rakt ut vad som dyker upp i huvudet utan att själv analysera det som dyker upp.
Närmaste beskrivningen jag kan ge är att prata utan att tänka att man bara pratar på utan att man fäster ngn vikt på vad man säger.
Det är då Guiderna, Gud, Jesus, Änglarna eller vad man nu tror på och arbetar med får ge sina berättelser.
Det brukar bli helt underbar information och det är så kloka ord, inspirerande och så mycket kärleks fullhet.
Så alltid en njutning att få höra en sådan kanalisering eller Inspirerat tal när det är rätt utfört.
Lasse
#3: Om du vill får du gärna pm:a mej :)
#4: Tack! Jag hittade flera böcker på Adlibris så jag ska välja en åt mej :)
#5: Jag har Samtal med Gud i min bokhylla och har läst en del i den men den är så tungläst tycker jag och så är jag inne på samma linje som dej med att det kanske speglar författarens egna åsikter. Tack för ditt inlägg också, jag ska prova på att prata rakt ut :)
ur Samtal med Gud
Nu såg jag att hennes böcker var slutsålda på Adlibris *hrmpf*
ur Samtal med Gud

#6 Vilken av Böckerna Samtal med Gud har du ?
1an o 2 an är väldigt lätt lästa tyckte jag och det var mycket aha uppgifter och fick mycket förklaringar på mitt eget tänkande i dessa böcker då jag läste dom.
Däremot bok 3 var fruktansvärt trögläst och den har jag fortfarande inte kommit igenom och fått läsa klart.
Lasse