Vad kan drömmen betyda?
I natt drömde jag att jag var på kryssning med mitt ex och hasn syster. Jag drömde att han skulle fria till en anna kvinna (han är singel). Kan denna dröm ha nån betydelse?
Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump
Hej lkmf!
Vad kände du i drömmen och hur kände du alldeles efteråt? Den bästa drömtolkaren åt ens egna drömmar är man själv…
Men lite allmänt, en kryssning = färdas på havet, havet = känslor. Om kryssen kändes trygg och säker färdas du tryggt på känslornas vågor.
Att han i drömmen skulle fria till en kvinna kan betyda att drömmen "testar" om något sådant skulle kunna ske, och dina reaktioner inför det i så fall. Kanske är dina känslor trots allt inte helt utredda, utan drömmen lotsar dig igenom dem.
En del säger att personer i drömmen alltid är en del av en själv. I så fall skulle exet kunna vara en representant för dig själv, din manliga sida och dina funderingar på någon aktiv aspekt du lämnat ifrån dig (=ex) och behöver kontakt med igen, inom dig själv. (Ja det sista lät lite rörigt och är kanske inte relevant?)
Hoppas du kommer lite närmare dina undringar inför drömmen!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
I drömen känndes det ok men inte när jag vakan
Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump
ok, då jobbar du med dina funderingar, tankar går hit och dit, scenariorna avlöser varandra - och det avspeglades i drömmen.
Antagligen undrar du om det var en sanndröm? Det vet ju ingen, men det behöver inte vara det. Tänk inte så mycket på det - ta fasta på att känslorna i drömmen var bra och det kändes ok! I så fall blir det en lugnande dröm, en dröm som säger att du fixar vad som än blir! Du håller på och bearbetar och det får ta sin tid.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen