Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 490 ggr
EwaKristina
0

OT Djur!

Än en gång då man läser tidningen fylls man av djup ledsnad.Nu är det senaste tydligen att om man inte vill ha sin hund kvar,ja då åker man ut i skogen och dumpar av djuret där.Massor av underbara hundar söker nya mattar och hussar,som de kan få kärlek och omsorg av,och framför allt att de kan få känna sig behövda.De förstår ju inte vad de gjort "för fel",som hamnat i denna situation,de enda de ville var att ge villkorslös kärlek till sina ägare,men fick känna på människosläktets kyla,och totala nonchalans för Liv.Mitt hjärta gråter….

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1097669,00.html

Pendlan
0

Mitt hjärta gråter oxå.. Fy f-n vilka människor det finns. Känslolösa å iskalla *skakar på skallen*

evawa
0

SkrikandesGråter

Tita
0

Jag är inte medlem på Aftonbladet plus så jag kan inte komma in på sidan där man ser vilka hundar som behöver nya hem.

Någon annan här som har adressen till just den sidan ???

EwaKristina
0

Oj,jag ber om ursäkt verkligen.Såg inte att man måste vara medlem på Plus för att kunna se de hundar som behöver nya hem.Och i och med att så är fallet,så tycker jag det är så lågt,fult,vidrigt  gjort av Aftonbladet att utnyttja dessa hundar för att få ett ökat medlemsantal på Plus!!Tack för att du påpekade detta.Kram Ewa

Tita
0

Ja jag tycker också det är mycket dåligt av dom, det borde man  tala om för dom också .

Tita
0

Nu har jag mailat till Afonbladet och visat mitt missnöje med detta, hoppas att fler här gör samma sak.

//Tita

EwaKristina
0

Ohhh vad glad jag blir…har gjort det jag oxå,då jag skrev inlägget ovan.Tack Tita för att du verkligen bryr dej!!Kram Ewa

Jag mejlade Annika Lundbäck!

Pendlan
0

adress till hundstallet

www.hundstallet.se

Kanske är lättare att få uppigifter där? Va en tanke bara   *ler*

EwaKristina
0

En alldeles utmärkt tanke,Pendlan!!Kram

YvonneW
0

Det är inte bara hundar som blir hemlösa. Vi har massor med hemlösa katter i vårt avlånga land så våra katthem svämmar över. Jobbar själv med sådana hemlösingar och fångar just nu in kattungar från en kattkoloni. Det är psykiskt tungt och det är svårt att förstå hur människor kunnat ställa till det så här för massor av oskyldiga djur.

Så ni som tänker skaffa katt, vänd er till närmaste katthem så gör ni en god gärning.

Pendlan
0

#9  Tack E K! Man önska man kunde göra lite mer! Haft 3 hundar i olika omgångar som alla kom från olika familjer som helt enkelt inte insåg från början (då e dom ju valpar å gulliga) att de är en del jobb å ansvar att ha djur. De krävs lite mer än att bara äga dom.  Skulle jag skaffa hund igen så blev de nog på samma sätt…. att någon "dumpar" en på en… eller genom hundstall. Djur e ju en sån glädje för en men lika stor sorg när dom går bort.  *kram tebax*

#10  Jag vet *suckar djupt* Det är samma som me hundarna.. har tagit hand om  8 st genom åren som folk inte velat ha eller så har dom bara kommit för å stanna. Någon jag hitta åkte jag till djursjukan me för den va skadad. Där sa dom att katten skulle hamna på katthem (ej avlivas) För jag erbjöd mig ta hand om kissen men då sa dom att så fick dom inte göra. Stämmer de?

YvonneW
0

#11 Man skall ju alltid kolla om katten råkar ha en ägare, titta om den är id-märkt i örat eller be veterinären skanna den för att se om den är chipmärkt, annonsera, kontakta polisen. Men om man under tiden vill ta hand om katten förstår jag inte varför den skulle tas in på ett katthem. Dom söker ju folk med ljus och lykta som kan hjälpa till och avlasta dem. Om du dessutom betalade veterinären med egna pengar kunde den ju registreras på dig så länge.

Stor eloge till dig som hjälpt till att ta emot så många hemlösa genom åren. Du är guld värd.

Om du tittar på sajten "hittekatter i fokus" så ser du hur katthemmen kämpar i motvind. Massor av hemlösa katter behöver hem som dom inte kan ställa upp med. Avlivningshoten haglar över katthemmen från folk som inte vill ha sina katter kvar. Och dessutom finns alla skygga hemlösingar som driver omkring utomhus utan ägare.

Kram!

jaeintensam
0

Ja månge e dom som inte ens ska vara i närheten av ett djur tycker jag.