Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 382 ggr
Hallberg
0

Mardrömmar.

Nu sitter ja här, tar bort meningen, skriver om den.. Vet inte vad jag ska skriva eller hur jag ska skriva för att få det rätt. Måste dricka oboy först…..,
Tillbaka..
Jag vägrar sova, ja ser suddigt nu, har varit vaken hur länge som helst, sova sova sova, ja kan inte. Jag vågar inte helt enkelt.

Mardrömmarna tar upp hela mitt liv, det är som ett handikapp.
Jag minns allt i minsta detalj. Ja skulle vilja tala med någon som kan tyda drömmar så att ja vet vart jag är påväg.
Måste få min sömn, men vägrar sova på grund av rädslan och ångesten som kommer upp när jag vaknar.
Jag orkar inte mer..

zeretki
0

Ta kontakt med en psykolog, terapeut eller någon. Du verkar må väldigt dåligt, om man ska känna utifrån din post.

Sova är livsviktigt! Man kan bli galen, psykotisk, om man inte får sova! Du behöver hjälp.

Hallberg
0

Ja vet, men ja kan inte sova. Då blir jag bara rädd..

Alwyn
0

har du läst min tråd kontrollerade drömmar? Kan du inte göra så som jag gör?

zeretki
0

Jag såg på din profil att du bara är 15. Har du pratat med någon kurator eller läkare om dina sömnproblem? Har du ens berättat det för dina föräldrar?

Hallberg
0

#4 mina föräldrar är döda, min mamma dog för 5 år sedan och min far för ungefär 1 och ett halvt år sedan. Jag bor i fosterfamilj, och hon som jag bor med berättar jag allt för. Så hon vet, min psykolog vet. Dom har testat med sömntabletter, men det är ju inte det som är problemet, utan mardrömmarna. Min fostermor har börjat försöka tyda mina drömmar. Dom enda gångerna jag inte drömmer mardrömmar är när min pojkvän sover här.

Elisabeth-J
0

#5 Du sover tryggt när din pojkvän är där så jag tror att allt bottnar i att din trygghet har rämmats pga att dina föräldrar har ryckts bort. Du behöver arbeta mer med din sorg och dina övriga känslor lilla vän! Det är ditt inre kaos som ger sig i uttryck av mardrömmar men det gläder mig att du berättar att du kan prata om allt med din fostermor och att hon kan hjälpa dig att tyda dina drömmar. Ju mer man förstår drömmarna desto lugnare brukar det bli. Jag önskar av hela mitt hjärta att du snart kan få bättre sömn och framför allt att du får må bra igen!

Många tankar och kramar till dig!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

drutten53
0

hej hallberg…kan du be din fostermor att när du sover..ska hon gå in till dig..sätta sig försiktigt på sängen…så hon inte väcker dig…säg att hon ska sakta strycka dig på ryggen..sen ska hon viska tyst..att inget ont ska hända dig..och att mardrömmarna ska bort…att du ska få sova i lugn o ro varje natt..ett tips bara..så gjorde jag på mitt barnbarn..hon vakna varje natt o bara grät massor o var rädd..men nu sover hon lungt det har hon gjort snart i ett år…ett försök skadar inte….kram..beklagar din förlust av båda dina föräldrar…

zeretki
0

Ja, jag förstår lite mer nu. Det låter som du behöver mycket fysiskt trygghet och ömhet.

Sömntabletter kan hjälpa mot vissa saker men inte har jag hört att dom hjälper mot mardrömmar iallafall.

Kanske kan du börja skriva ner vad du är rädd för i drömmen? Skriv, teckna och prata med folk som du litar på om drömmarna. Det brukar funka för mig när jag har haft mardrömmar, och det har jag haft mycket i mina dar fast inte så ofta nuförtiden. :)

Försök att tänka igenom och analysera, det kan hjälpa dig att förstå vad du drömmer om.

*stor kram*

jaeintensam
0

Beklagar att du mist båda dina föräldrar i så unga år. Jag instämmer med ovan att du behöver någon att prata med om allt du har gått igenom och går igenom Kram