Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 4501 ggr
[JoannaStridh]
0

Billiga och bra medium

Satt och letade efter ett bra medium och chokades över priserna.

20 kronor i MINUTEN. Ugh, jag är tretton och har ingen växt som slänger pengar över mig.

Så är det någon som vet något bra och ändå rätt så billig medium i Stockholm?

Fjäril
5

Hej Joanna,

För det första så rekommenderar jag inte betalnummer alls. Det finns andra alternativ. Personligt möte eller dem som arbetar via nätet, utan just minutbetalning.

Men om du "bara" är tretton år (hoppas du inte missuppfattar) så kanske jag inte skulle rekommendera dig till något medium överhuvudtaget.

Jag vet att jag själv var ganska medveten om saker när jag var tretton år också, men nu i efterhand så vet jag (som arbetar med vägledning) att man inte har hunnit med så mycket "ändå". Jag arbetar enbart med personer över 18 år. Och spå en framtid bör man aldrig göra ändå, den vägen ska man hitta själv.

Om du behöver tips och vägledning kanske de finns någon i din omgivning som du kan tala med?

Vad funderar du på om man får fråga?

Sajtvärd på Övernaturligt

tarotlasse
2

Betal linjerna  har 18 års gräns enligt lag. gäller alla betal linjer både dom mediala och dom med sexuellt innehåll

Men inte alltid dom stoppar ungdommar som ringer tyvärr.

Mitt ex fick en skyhög telefon räkning  men med mycket tjafs så slapp hon betala eftersom personen som ringt inte fyllt 18 år och ngt som bolaget är skyldiga att kontrolera enligt lagen.

Men dom flesta medium har också en ålders gräns på 18 år om dom kommer utan förädrar.

Jag tycker också det är rätt att sätta en gräns för många unga kan inte hantera och förstå detta med medialiteten men andra kan så jätte svårt var man ska sätta gränsen.

Jag har haft många under 18 år som vill vara med i våra mediala cirklar och där har jag satt gränsen på 18 år men i ett par fall har jag gjort undantag när dom har kommit tillsamans med ngn av föräldrarna men den yngsta har varit 17 år.

Av samma anledning sa jag nej när mina egna barn ville delta på cirklarna för det är inte bara ljus o glädje under en sittning.

Anden kan mycket väl visa hur den  har blivit utsatt för sexuella övergrepp o misshandel och inte alltid så lätt att hantera för barn o unga personer.

Lasse

[JoannaStridh]
0

Okej tack för alla svar!

ALPHIRA
1

Joanna!

Du är säkert en mogen tjej för din ålder. Det var jag också när jag var 13 men ändå inte mogen… (Är inte riktigt mogen nu heller , i åldern av 61…)

Men ändå. Fjäril frågade här tidigare om det är något speciellt du funderar över. Berätta för henne, hon är klok och kan vägleda dig på ansvarsfullt sätt.

Jag tycker också att du ska vänta några år innan du möter ett medium.

Och dessutom, det kan gå hur bra som helst BARA MED DIG SJÄLV. Saker och ting kommer till oss om så är meningen, oabsett om man är 14 eller 62.

KRAM