Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1458 ggr
fredrikh
0

Dröm?

Hallåj! Jag vet inte riktigt om det här var en dröm eller inte, det kändes alltför verkligt. Jag har sovit väldigt dåligt det senaste nätterna, har vaknat flera gånger om natten och så vidare. Igårkväll när jag skulle sova så kände jag en närvaro på mitt rum, på samma sätt som när jag "tar kontakt" med någon under en djup Meditation. Hur som helst, jag somnar och tänker inte mer på det. Efter några timmar vaknar jag av att jag svävar ovanför min säng helt förstelnad, kunde bara röra mig lite. Samtidigt får jag känslan av att någon försöker strypa mig. Det konstiga är att det kändes mer som verklighet än en dröm, men det måste bara varit en dröm. Jag kommer ihåg allt väldigt tydligt och kunde under tiden den hände bestämma mig för om jag ville "fortsätta", dvs låta den här varelsen strypa/lyfta mig eller om jag ville sluta. Jag var inte speciellt rädd men bestämde mig ändå för att sluta. Om detta var en dröm, vad kan den betyda? Om det inte var en dröm, vad hände, och varför fick jag känslan av att bli strypt? (När jag bestämt mig för att "falla till sängen" igen så hade jag inget täcke på mig, inget hade kunnat få mig att känna strypkänsla. Sorry för ett långt inlägg, Trevlig helg! /Fredrik

[Kottschejk]
2

Hej Fredrik

Låter som nått som tillhör begreppet sömnparalys

Finns mycket att hitta på nätet i ämnet om man söker.

Min morfar hade nått som skulle kunna jämföras med vad du beskriver som strypning och man får svårt för andas. I de fallet förr i tiden så förknippades sånt med man reds på natten av Maran.

Kolla gärna upp var sängen finns i relation till jordstrålande linjer och vattenådror nere i marken om det fortsätter och upplevs besvärande.

Om du har lust kan du söka på slagruta, man kan också enkelt tillverka ett par böjda pinnar själv i 90grader om man vill prova.

Svetspinnar går alldeles utmärkt, bara hålla dom i varsin hand och sen söker man igenom sitt rum. Går även bra & söka utomhus om man vill känna av ett större område och dom här linjerna går ju också spikrakt. Så vad man kan känna inomhus, det finns & fortsätter även utomhus om man vill leta.

Lycka till!

alicia80
1

Jag tycker med att du ska läsa på om Sömnparalys.

Man kan hamna i detta läge och uppleva/träffa på mycket märkliga varelser och upplevelser som finns i ens fantasi. Ofta de otäckare fatasierna. Dem är ofarliga och inte verkliga. Det är något mellanläge vad jag fattar det som. Kropen är i låsning som den är när vi drömmer annars hade vi vandrat i sömnen samtidigt som vi drömmer( därav fantasierna ). Man kan säg att vi drömmer fast vi är vakna.Tydligen går vi alltid förbi detta stadie vid en utanförkroppenupplevelse.

Jag har fått många sömnparalyser. Det är riktigt läskigt innan man vet vad de är. Händer ofta om jag somnar till på dan. Försökt gå vidare i en uku men blivit rädd. Alltid kunnat avbryta dock.

Hoppas du hängde med nåt!  Flört

healing-mammut
0

Förlåt en dem fråga, men leder dessa drömar till något? Jag menar - kan det vara så att man drömmer dessa drömmar just nu för att få en in på "ett visst spår" i livet el dyl? Är det så att man är orolig för något i ens tillvaro som man försöker hitta svar på eller finna en utväg på? Förstår ni hur jag menar?