Medium Kurs för nybörjare ?
Hej undrar om någon vet någon bra kurs för mig som vill bli
medium,men inte ens vet om ja har förmåga ens att själv
få kontakt med andar.Gärna nära uppsala sala gävle avesta m omnejd
Tacksam för svar
MVH Lena

Bland artiklarna här finns en mediumlista som du kan kika på och hitta någon som finns i in närhet. Jag kan varmt rekommendera Ewa Åkerlund i Avesta, som finns med här på forumet också :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Tack för svaret,ska genast söka efter det.
Hej gnagarn! Du är så välkommen till Avesta,men jag tänkte oxå ge dej några fler tips,på Medium som du kan anlita,för det är så viktigt att du känner själv att du hamnar rätt. Vet inte heller riktigt var du bor och kan hända att någon av dessa finns närmre din hemort.Men känner du för Avesta,så är du naturligtvis välkommen,,Hur än du gör,så önskar jag dej varmt Lycka Till med din utveckling! Kram
- i Gävle finns Ann Kokko-Gotthold
- I Uppsala finns Maria-Theres Agerhill (Mithera)
- I Sala finns Marianne Glimmerud(Kan vara Glimåker)
Sen kommer ju oxå Anders Åkesson och Lisbeth von Haartman till Avesta i Oktober för att hålla kurs…
Nu hoppar jag in i tråden Får jag fråga om någon känner till någon som håller kurser i Halland och som är bra. Pm;a mig om ni har lust.
Var rädda om varandra

#4 Jill Petersson i Kungsbacka. www.lightsoul.dinstudio.se
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Hej Ewa o tack så jättemycket för ditt svar.Bor i tärnsjö så det
e inte allför långt till avesta o ska genast prata med
min kompis o kolla upp ifall hon kan o sen ringa o boka om
det finns platser kvar.
kram Lena

Nån tips på bra kurs/distansutbildning i närheten av Vänersborg-Trollhättan-Uddevalla ? Ifall man kanske kan ta personlig kontakt emellanåt.?

I lidköping finns Annica Gustavsson-Hellqvist som håller helgkurser

I Trässberg, Lidköping håller Liselotte och Camilla Öhrnberg kurs var tredje månad.
någon nära enköping som är bra?

jag var på mediumkurs på Englagård. sök på nätet så kommer du till deras hemsida!
Jag går en mediumcirkel hos Mariatherese på Agersta i Uppsala. Jättebra frö där får man prova på lite olika och själv känna efter vad det är man tycker är kul och intressant. Kanske är en bra id'e innan man betalar mycket pengar för en specifik kurs som man kanske inte alls tycker är intressant sen.
Någon nära Sollefteå kommun elr någon från Sundsvall som är bra på utbildning eller ett bra medium? =)

Har också funderat på att gå en kurs, men vet ej om det finns några kurser i västerbotten alt. norrbotten!?
Undrar också vad det kostar (på ett ungefär) att gå en sådan kurs?
Var den bra kurs?
Det står på deras sida att man ger garantier att bli medium.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Jag har precis samma "problem" som gnagarn. Jag är också otroligt intresserad av andevärlden och mediumskapet - men jag vet inte om jag själv är medial. Dock vill jag ta reda på det! Men hur gör man? Jag själv bor i Borlänge, var kan jag hitta närmaste mediumkurs?
Hälsningar
Bitte
Hej jag skulle gärna också vilja gå en mediumkurs,kollade på fredriks sida i varberg men den var tom,jag bor i falkenberg,är det ngn som känner till fler medium i halland vore jag tacksam för svar….

Anne Johansson duktigt medium från Halland.
Radiointervju med anne

I Värmland finns Anna-Lena Vikström som är sierska och medium, med både distanskurser och kurser i mediumskap för nybörjare över hela landet
Min hemsida: Anna-Lenas Andliga Sida Livet är en upplevelse! Tro på dina mediala förmågor
Anna-Lena Vikström, medium och sierska
Tack #23 och #24 för att ni kommer med rekommendationer. Vill uppmana fler att göra det eftersom behovet är stort.
Vad kan det kosta tro? Min fundering är om man kan söka bidrag för sånt när man inte har så mycket pengar….? Är också intresserad av att gå kurs o bor i Nyköping =)
Kram
Många Goa Kramar
Annisangel
Jag gick hos Pierre hesselbrandt, han håller till i gävle och då får du även medial och personlig utveckling.. det var riktigt spännande och intressant och lärorikt och jag kommer gå steg 2 också antingen nu till våren elr hösten.. hans hemsida är,
http://www.allroundspirit.com/
jag kan verkligen rekomendera honom, riktigt bra kille och väldigt träffsäker, aldrig sett honom tagit fel någon gång :)
"En ljusets krigare behöver inte bevisa att den andres väg är fel,för att tro på sina egna vägval"
#24 Hej Anna Lena Vikström, roligt att se dig här
Vi kommer att ses på kursen här i Göteborg 16-17 April…..det ska bli kul och intressant!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Ahh var det Anna lena själv det såg inte jag.Har hört mycket gott om henne.
jag också, vilken ära att hon är här
är också sugen på att gå en kurs hos henne senare:)
"En ljusets krigare behöver inte bevisa att den andres väg är fel,för att tro på sina egna vägval"
#30 Om du gör det kan du kanske berätta lite här om hur det gick.
Till alla som söker efter medium och kurser vill jag bara påminna att det finns en lista med rekommenderade medium under artiklarna på ÖN.
Anna-Lena har en kurs den 30 april -1 maj, är det någon från Borlänge som ska gå? Jag skulle i så fall vilja samåka, då jag har lite problem med bilen och bussarna inte går så det passar! 
MVH
Bitte
jasså borlänge, det är inte så långt från gävle. vad kostar den kursen då? står den på hemsidan?tack för tipset=)
Hej Melany!
Japp, kursen står på hennes hemsida. Den kostar 1900…
Bitte
jasså, och det var ju riktigt bra pris, det ska jag ta och kolla upp:)
Ja och det är härligt att det ingår en bok med övningar också som man kan öva på hemma sen. Jag känner jättebra vibbar inför kursen…jag har ju också hört så mycket positivt om den och Anna-Lena!!
Värmland"
Ska du dit, Ghosthunter?
Bitte - jag ska dit!
Värmland"
Ghosthunter - du ska till Göteborg va? Jag funderar på kursen i Karlstad, eftersom jag bor i Borlänge. Men jag hittar ingen att åka med 
Ja, jag ska till Göteborg…jag bor ju här..hehe
Värmland"
Orättvist! Ingen håller nånsin någon kurs i Borlänge inte…….

Det blir så roligt att träffa er på kurser i framtiden, jag blir så glad att läsa era inlägg :)
Sitter är mitt i natten och försöker skriva ihop en kurs i änglahealing, men det tar tid att få ihop en kursmanual, minst en arbetsvecka får man räkna med för att göra en distanskurs, så jag kopplar av lite med att surfa på nätet 
Min hemsida: Anna-Lenas Andliga Sida Livet är en upplevelse! Tro på dina mediala förmågor
Anna-Lena Vikström, medium och sierska

Hej någon som känner till någon som håller kurser i västerbotten alt. norrbotten?
Jag bor i Skelleteå och har inget körkort, så avståndet får inte vara allt för stort…
Någon som vet om det finns en kurs i skåne? typ Malmö/ Lund?
Det kommer en kurs i Dalarna , runt rättvik/borlänge

Hej NeonNea vi på Egna Steg i Helsingborg startar upp en nybörjar cirkel den 31a augusti där vi träffas varanan onsdag kväll under 8 tillfällen under hösten.
Vi har även helg kurser i medial utveckling i Helsingborg,
Vi har även cirklar för dom som kommit en bit på vägen i sin utveckling och dom startar den tisdagen 23e augusti,
Vi har alltid ngn workshop med olika teman varje tisdag eller onsdag hela hösten.
Läs gärna mer på min hemsida www.tarotlasse.com
Hej Sumpi vi har folk som kör från Falkenberg ner till oss i Helsingborg men jag kan varmt rekomendera Anne Johansson som finns strax utanför Falkenberg.
Lasse
Spännande läsning här *L*
Finns det någon liten kurs för nybörjare som är osäkra att träna upp ev mediala förmågor i stockholmstrakten,nacka värmdö?
#45 När kommer det en kurs i Borlänge? Det skulle vara väldigt intressant för jag bor i Borlänge. :)
www.vovvensdagis.se
Jag puttar på denna gamla tråden då jag ser att det är fler än jag som söker efter kurser.
Har tittat runt på nätet i det oändliga, men de flesta verkar vara inåt landet.
Är det någon som känner till någon seriös i medialutveckling, medium i stockholmsområdet?

vad finns det för kurs i gbg?
#49 Kan tipsa om Branka Okeijn i Stockholm
Tack lill-mari 
Hej
Jag är alldeles ny medlem här och gick med för att jag är intresserad av någon distanskurs som gör att jag kan lära mig att få kontakt med andra sidan. Finns det någon som vet en sådan kurs eller kan ge mig förslag på någon hemsida tro?
Varma hälsningar,
Maria
ser att det är många som söker kurser.. så skriver in en kurs här som jag själv ska gå=)
en helgkurs i munkedal (ca 10 mil norr om gbg)
i kursen ingår mat och boende.
det roliga med kursen är att den är så blandad! det är personlig utveckling, grunder i healing, grunder i att utveckla sin intution samt prata med andevärlden, lite om shamanism,lite om tarot=)
mediumet som håller i kursen heter maria sikström (www.sjattesinnet.se) en helt underbar människa och bästa mediumet jag vet och känner!
ett tipps bara;)
#44 Hej Lasse!
Var kan man ser priser på dina/era kurser? :)

#55 Vi har precis bestämt oss för att sänka priserna här i Helsingborg eftersom vi börjat samarbeta med Helsingborgs Spiritualistiska förening och nu mer delar lokal med dom så då sjunker våra hyres kostnader så nu tar vi 1300 kr för en termin eller 150 kr för ett tillfälle.
Tyvärr är hyrorna och elen så dyra för lokaler i dag så svårt att hålla priserna nere.
På vissa orter kan man få hyra lokal för 500 kr för en helg på andra orter kan man få betala 8000 kr för en helg som mest har jag fått betala 24 000 kr för kurs lokal mat o övernattning för en helg så jätte svårt att driva kurser i dag med dessa kostnader.
På Egna Steg i Helsingborg kommer vi ha mediala utvecklings cirklar 13 tisdagar under hösten.
Plus 2 dagars helgkurser en i Tarot vägledning och en i Spirituell Healing
Helg kurserna kommer ligga på 1900 kr för 2 dagar inkl mat o kurs matrial.
Lasse
Tack för svar! :)
tips på nybörjarkurs i närheten av sthlm?
Nära Västerås?
#58 och #59 Ni kan väl starta en ny tråd istället, den här är rätt gammal… Jag låser här.