Mormors röst
Hej! Min mormor är sjuk, väldigt sjuk. Döende. I natt vaknade mamma av att mormor viskade hennes namn i örat. Mamma kunde inte somna efter det. Mamma skrämdes rejält av det och hon sa att det faktiskt var LÄSKIGT, då hon inte vågade somna om sen. Kan mormors själ vart här, trots hon fortfarande lever? Skiljer 100 mil mellan oss, ifall det skulle ha en betydelse.
Beklagar att din mormor ligger så sjuk och sänder all värme och ljus i eran väg.Jo en ande kan lämna kroppen och färdas hur långt som helst och ofta när vi är väldigt sjuka kan anden lämna kroppen och resa astralt till vilken plats den vill.Om den fysiska kroppen inte är frisk kan det kännas jobbigt för anden och därför gör den astrala projektioner men även i fullt friskt tillstånd astralreser vi både under sömnen och vaket tillstånd.
Det är inte helt ovanligt att en sjuk besöker en anhörig och ger meddelanden som namn eller något annat.Hälsa din mor att hon inte alls behöver känna någon rädsla utan enbart värme och kärlek men jag kan förstå henne också om man inte vart med om något liknande tidigare men hon fick helt enkelt ett astralt vackert besök.
Kram till er i er svåra tid 
#1: Tack för svaret. :) Men om mormor nu har besökt oss, måste inte hon själv känna det?
Det behöver hon inte om hon reste under sömnen,jag reser både under sömn och vaket men minns inte alltid det under sömn däremot vaket tillstånd då är minnet klart och tydligt.
Anden minns allt men vårt fysiska minne kommer inte alltid ihåg.Man brukar kalla det för andens cellminnen där anden minns exempelvis tidigare liv eller astralresor under sömnen.