HUSET
Hej, jag har ett problem med ett hus som jag och min kille nyss har flyttat till som både jag och han har konstiga känslor av .
Allt var redigt bra dom tre första nätterna och dagarna vi sov där. men efter dom här tre dagarna så började jag och killen vakna samma tid varje natt helt klarvakna och få ett stort behov av att gå på toa på nedervåningen som om det är nån som vill att jag ska gå ner på undervåning. väl när man är på nedervåningen så känner man sig redigt iaktagen men inte att det är någon i huset utan att det är någon som står i fönstrena och kolla och jag får ingen snäll känsla får en obehaglig känsla som om nån vill nåt illa. sen nu dom senaste dagarna så vakna jag varje timme.
vi hyr detta huset mitt ute i skogen och har nu fått reda på att dom två andra hyresgästerna som har bott i huset innan oss, ingen av dom har bott där ett helt år utan har flyttat där ifrån och ena paret som bodde där slutade med att dom skiljde sig och dom bodde där inte ens ett år.. och nu har jag och min kille bott där ungefär en månad och vi har börjat bråka redigt mycket på senaste tiden som vi aldrig har gjort innan..
Jag klara inte av att vara hemma själv i huset för det känns verkligen som någon flåsa en i nacken och vill mig nåt illa. sen när man är utanför huset så känns det som om någon är inne i huset och står och kolla på mig.. Hoppas någon kan hjälpa mig med detta problem för är redigt rädd !!. eller dela med er av samma upplevelse för något är det som väcker mig och min kille och känns som om någon försöker förstöra vårat förhållande.
Tack
Hej på dig !
Normalt brukar jag inte svara på sånt här via forum men här känner jag att jag vill ge lite tankar.Helst skulle jag vilja besöka huset på plats men kan säga redan nu att något ont har ni inte utan där finns en man som en gång vart husets ägare och vill ha uppmärksamhet.
Det ni känner av är hans personlighet,likaså dom som tidiagre bott i huset.Den här mannen var ganska bestämd av sig under sitt liv och kunde uppfattas som arg och grinig och det är detta som ni känner in men ond är han inte bara vresig på sitt eget lilla vis.Det är så lätt att man som öppen tar in andevärldens känslor och det kan påverka både förhållanden och vårt humör.
Mitt tips till er är att ta dit ett duktigt medium som kan förmedla det mannen har att säga då brukar också lugnet infinna sig och det är ju ni som bor där nu inte han så han måste släppa taget om huset och gå vidare med sitt i evigheten.
Han tycks gå klädd i någon form av arbetskläder,blå med vita sömmar.Ingen lång man och lite framåtskjutna axlar.Mörkt hår men det har tunnats ut i fram,en begynnade flint kan man säga.Tror han har en dotter i livet och att han själv var den som byggde och ritade detta hus.
Ni kan vara helt lugn,han är bara en vresig en men absolut inte ond.Säg till honom på skarpen att nu bor vi här och vi vill ha vårt hus ifred,hjälper inte det så ta hem ett duktigt medium så han får säga det han vill då brukar dom normalt bli nöjd och släppa taget.
Lycka till och mysigt hus ni har där.
Det stämmer bra att det ha vatt en gammal man som ägt huset en gång i tiden, men har endå starka känslor av att det är någon som vill något illa . då jag haft andra upplevelse i andra hus jag bott i och har aldrig kännt denna obehagliga känsla av att det är någon som vill nåt illa och har aldrig varit så här rädd för ett hus :( .. men tack så jätte mycket