Borttappat-Tråden
Nu var det dags för en ny tråd.
Här är den senaste. Kika gärna där för eventuella svar/frågor.
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/50241795d3b4fd25f400178d-borttappat-traden?discussions-1
------
För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden.
Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränade medium och andra som vill hjälpa till. 
Lycka till!
(Tänk på att dem som tar sig tiden till att söka efter borttappade saker gör detta på sin fritid. Vi är tacksamma för ert engagemang!)
Sajtvärd på Övernaturligt
Har letat som en galning efter min mörkblåa Adrian Hammond-mössa. Den har ett 'sköldmärke' med italienska färgerna i (grön,vit och röd i tre streck). Det enda tänkbara var den kan vara är hos mormor och morfar nånstans, hemma i mammas lägenhet eller kvarglömd hos min kusin..Skulle vara snällt om någon i allfall skulle kunna försöka se var jag har slarvat bort den. Tack!
Hej!
Min pappa gick bort nyligen. Han pratade lite innan sin död om att han hade tagit ut mycket pengar i kontanter från sitt konto. Han berättade om dessa pengar för alla oss barn. Han sa dock inte vad han hade dem. Nu hittar vi inte dessa pengar. Då det var mycket pengar undrar vi nu mycket vad de kan finnas. Han var helt klar i huvudet så det han sa kunde man lita på. Finns det någon som kan se var pengarna finns hade vi varit mycket tacksamma
Tack på förhand!
Hej! Jag skulle gärna vilja veta var min kattvän Måns-Currry är någonstans. Vi sågs senast för drygt ett år sedan. Jag tror inte riktigt att vi kommer ses igen, då han blev uppkörd för att bo hos mammas ex pappa (komplicerat där). Något jag inte ville såklart.
Skulle bara så gärna veta var han är…
/M

#1 skrivetav Psycho Kitty
"min mörkblåa Adrian Hammond-mössa"
Verkar som att den kan vara vid, under eller emellan något som går på hjul. Små hjul, som t.ex. under en utdragbar hylla.
Maikailoa.
#3 skrivetav PetitePuma
"Jag skulle gärna vilja veta var min kattvän Måns-Currry är"
Detta borde nog vara enklast att söka lösa genom att kontakta de som fick hand om honom. Om man ser en omgivning där han befinner sig skulle nog inte vara någon hjälp här.
Maikailoa.

Tack! Om nån fler kan se något om vårat Smulan, så vore jag tacksam! Saknar henne jätte mkt :(

hej,
nu var det länge sedan jag va aktiv här på forumet men behöver hjälp att hitta mina husnycklar, det är tre nycklar på en vanlig slät nyckelring som har ett svart nyckelband med eldsflammor på.
tacksam om någon har nån ide om vart jag ska leta:)
mvh catarina
Min avliden mamma har skrivit en fin dikt till sin egen mor som dog på 1950-talet (skrivit efter hennes bortgång). Fem eller sex verser. Det där pappret är borta. Var någonstans?
Tack Maikailoa! Det har gått 1år sedan min lilla kisse Saga försvann. Vi bor ii hus. Omgiven av skog.men vi har grannar som flisar ved. Har tappat hoppet om att få återse henne igen.men ska småkika lite efter en vedmaskin. Som är orange och vit. Kanske har hon hoppat in i en bil och åkt flera mil? Kanske är hon i närheten. Hoppas bara att hon mår bra. Och min allra högsta önskan är att en dag få se henne igen.Det är en önskan som är alldeles för stor och kanske omöjlig. Tack för ditt engagemang! Det värmer! .
#15 Se där, då var jag lite för sen ;)
"Saknar mitt armband syns på fotot."
Känslan blir så här: vid en öppning en bit upp, kanske ett fönster eller en lastlucka, och en trave och ett ställ. En trave av något som hanteras där.
Men där är också ett lite knaggligt föremål intill, som på något vis känns som en prydnad, som en staty gjord av hopknycklat papper.
Maikailoa.
#13 skrivetav ChubbyWarrior
"Min fina katt Baby är borta"
Det känns som vinter, eller rätt kallt.
Något stort föremål som kan höra till havet, men som ligger på land. Inte säkert en båt, men kanske där man hängt upp något över ett föremål, som ett nät som täcker det hela.
Maikailoa.

Min bankdosa är försvunnen :(
Något tips??
Maria
Tack Maikailoa.
Skall fundera på om det kan vara här hemma som det ser ut så o leta. Kram
Var rädda om varandra
Har letat som bara sjutton, men inte har jag hittat varken microfiberduken för torrmoppning, eller mitt visitkortsfodran.
Någon som har några ledtrådar?
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
min sambo kom hem på onsdagskvällen och talade en stund i telefon innan hon tog hand om våran dotter Ellie och efter det är telefon borta. Vi har letat överallt tycker vi men utan lycka. Glaset är mycke sprucket på den och batteriet är urladdat. vi bor i en etta så det är ingen stor yta vi har att leta på men tydligemn tillräckligt. Tack på förhand
Värt ett försök i alla fall =/
Nyckel knippa 3 nycklar 2 stora 1 liten och en trasig kapsyl öppnare
Något som ses?
Mitt körkort är borta , har mina misstankar om att jag har tappat det ute? Har letat överallt men hittar det inte, även i bilen och på jobbet! Har tyvärr ingen bild men har axellångt blondt hår på bilden.
hoppas hoppas någon kan se någonting
Hej! Jag är knäckt… Jag har alltså på något vis lyckats tappa bort hemnycklar, bilnycklar och ett par till nycklar hemma. Gick ut till bilen på morgonen, gick in, skulle åka hemifrån och då var dom borta… Ett svart band med en mässingsbricka där det står ett namn. En röd nyckel, en guld-nyckel och en vanlig överlåsnyckel. Det är även bilnyckeln och ev. nycklar till transporten. Snälla någon, hjälp mig. :/ /L
#25 skrivetav Goldenbeadcat
"Har letat som bara sjutton, men inte har jag hittat varken microfiberduken"
Kanske kan den vara i något hörn eller en liten skrubb där framkanten/öppningen är smalare där uppe än där nere, och dagsljuset skiner in halvt om halvt men där är också skuggor.
#26 skrivetav ChubbyWarrior
"Ser du om Baby har fastnat där, är vilse, kommer hem eller är död?"
Kan inte avgöra hur han har det, men får ingen dålig känsla alls.
Det dök upp igen, ett riktigt grovt svart "nät" som täcker något. Behöver inte vara ett nät, men nätformat.
"min sambo kom hem på onsdagskvällen och talade en stund i telefon innan hon tog hand om våran dotter Ellie och efter det är telefon borta."
Det första pekade på någon långsmal väska som hänger där på sidan av något, det kan även vara en påse eller annan sorts behållare.
Eller om den ligger under något, intill där det hänger en väska.
Maikailoa.

Snälla kan du se nåt mer om våran katt smulan. Kan du känna om hon lever? Tack på förhand!!
#32 Microfiberduken upphittad klockan fem i morses av en slump. Låg inkilad bakom kattens sovkorg i mörkaste hörnet av sovrummet.
Nu är det bara tvillingen till detta fodral jag letar efter, som innehåller mina visitkort.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Tack maikailoa för ditt svar. Jag är orolig över baby, vet inte riktigt vart jag ska leta. Kan du se om hon är inomhus eller utomhus? Får hon i sig mat och vätska? Är det någon som tar hand om henne? Kan du se om hon kommer hem igen?
Hej!
Jag har en katt Ewert som nu för andra gg sprungit bort. Första gg va han borta ca 2 månader och hittades där vi bodde innan vi flyttade för ca 6 månader sen. Nu har han varit borta lite över två veckor. Börjar bli riktigt orolig. Har skrivit en efterlysning på FB men denna gång är de ingen som sett honom.
Lever han? vart ska jag leta?
tacksam för all hjälp ja kan få!
"min sambo kom hem på onsdagskvällen och talade en stund i telefon innan hon tog hand om våran dotter Ellie och efter det är telefon borta."
Det första pekade på någon långsmal väska som hänger där på sidan av något, det kan även vara en påse eller annan sorts behållare.
Eller om den ligger under något, intill där det hänger en väska.
Har fortsatt letat men utan resultat. Ser du något mer specifikt? Är telefonen flyttad? Finns det nå specifikt i rummet som syns?

Hej på er Alla!
Jag skulle precis ta fram min finaste hermés sjal, och rotade runt i garderoben. Men den var poff borta. Jag hittar den inte! Jag kan inte förstå var jag har lagt den.. Senast jag hade den så la jag den i en låda I garderoben tror jag.
Även om det är en rätt materiell sak så hoppas jag att någon kan hjälpa mig. Om så bara med en liten hint. Uppskattar All hjälp jag kan få! Tack.
Den är grön kan jag ju säga också, ifall det hjälper till!
Hej.
Kan någon snälla hjälpa mig att hitta min förlovningsring snälla!
Har letat mig halft galen snart utan framgång!!
Mvh Javiera Urra
"Nyckel knippa 3 nycklar 2 stora 1 liten och en trasig kapsyl öppnare"
Kan vara i närheten av en ljusbrun rundad valk, med ett stjärnformat märke eller öppning undertill, och även en massa klart flerfärgade saker som kan vara vad som helst, men kanske serietidningar eller något liknande.
Maikailoa.
#30 skrivetav Morotskakan
"Jag är knäckt… Jag har alltså på något vis lyckats tappa bort hemnycklar, bilnycklar och ett par till nycklar hemma."
Någon kan ligga vid en sorts hög med runda stavar, som cigaretter nästan, inte i en paket men kanske i en påse, det verkar vara i ett fack.
Maikailoa.
"Snälla kan du se nåt mer om våran katt smulan.
Kan du känna om hon lever?"
Hmm… fick se en bild av ett djur som antingen var grått eller så var alla ungarna som diade henne gråa. Dom låg där i något gräsaktigt underlag.
Fast du sa att Smulan var steriliserad, så då borde det inte vara hon.
#36 skrivetav Goldenbeadcat
"Nu är det bara tvillingen till detta fodral jag letar efter, som innehåller mina visitkort."
Kanske kom in lite galet i denna men: Har ni möjligtvis en liten låda eller ask med vita serpentiner ovanför? Verkar vara som ett helt gäng långa vita rätt tjocka trådar som går om varandra.
#37 skrivetav ChubbyWarrior
"Tack maikailoa för ditt svar. Jag är orolig över baby, vet inte riktigt vart jag ska leta. Kan du se om hon är inomhus eller utomhus? Får hon i sig mat och vätska? Är det någon som tar hand om henne? Kan du se om hon kommer hem igen?"
Nej, jag kan nog inte säga något mer om detta. Jag får ingen dålig känsla om situationen, fast om det var förut eller nu är inte lätt att veta.
#38 skrivetav emiliefredrikson
"Jag har en katt Ewert som nu för andra gg sprungit bort."
Jag får en känsla av att han går omkring. Såg någon som gick inne i någon sorts rör.
Maikailoa.

Det kan tyvärr inte vara våran Smulan :( Hon är steriliserad. Alla som kan försök gärna känna, om ni kan se var hon är el så.. Jobbigt o inte veta om hon lever eller ej..
"Har fortsatt letat men utan resultat. Ser du något mer specifikt? Är telefonen flyttad? Finns det nå specifikt i rummet som syns?"
Jag fastnade vid något, men mycket vagt. På medelhöjd. Till vänster något som är "fint" och "komplicerat", och till höger, lite högre upp, kanske några långa brunaktiga blad, växtblad, eller liknande, de verkar ligga horisontellt.
I ett rör?! Oj de här va jobbigt. Är han fast eller kan han ta sig ut sj? Kan du säga nått mer, mår han bra? "Maikailoa"
Hej! För ett tag sen bad jag min mor gömma 16.000kr åt mig. för ca 2 veckor sedan behövde jag dom pngarna men då var dom borta. Behöver verklign hjälp med att hitta dessa penager.
Tack Maikailoa! ska gnugga mina geniknölar tills jag kommer hem 
Undrar om någon kan hitta min gamla rödvita palestinasjal?
Den har hängt med mig i ca 7 år överallt men jag blev av med den i vintras. Fick den av min morsa och skulle bli så glad om jag kunde hitta den igen då den betyder så mycket minnen för mig.
Ladda upp en bild på den om det skulle underlätta.
Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.
Just det.. jag har en till liknande palestinasjal men det är inte alls samma känsla. Den ligger bland andra liknande sjalar och vinterkläder så den är det inte
Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.
"Kan någon snälla hjälpa mig att hitta min förlovningsring snälla!"
Möjligt att den finns i en låda där det också finns ett föremål som är som ett kors av mörka band, åt ena hållet rakt och åt det andra böjer det ner i bågar. Kan vara klädesplagg, annars är det band av metall.
Maikailoa.
#51 skrivetav emiliefredrikson
"I ett rör?! Oj de här va jobbigt. Är han fast eller kan han ta sig ut sj? Kan du säga nått mer, mår han bra?"
Fick väl känsla av han var där frivilligt. Det jag fick se var som ett stort rör, eller som en tunnel, en halbågsformad öppning längre fram, och där var en del prylar inne i "röret". Så jag vet inte vad det kan betyda, riktigt.
#54 skrivetav grodprinsessa
"Undrar om någon kan hitta min gamla rödvita palestinasjal?"
Ibland får jag lite kryptiska bilder.
Om du möjligtvis har något som en lång ihålig cigarr, tjockast på mitten, eller som en lång smal raketmotor, fast mörk, kanske svart, och den hänger ner, så öppningen är neråt, och eventuellt kan där vara två eller tre intill varandra, en liten bit isär.
Om detta finns, så kanske i närheten där.
Maikailoa.
Har lite panik just nu, har tappat bort mina nycklar, det är en skåpsnyckel, 2 cykelnycklar och en liten turkosblå pärldla, allting hänger i ett kort vitt band. Någon som kan hjälpa?
PJUM
Hej, Det är någon i min skola som stulit mitt hänglås och nyckel(med en speciell nyckelring) Kan någon se vart det kan befinna sig nu, eller hur han/hon ser ut som tog det och var in i mitt skåp igår? Jag vill så gärna ha tillbaka min nyckelring! Med vänlig hälsning, Emma Ps. Tacksam för svar!
*pärlödla
PJUM
"Fick väl känsla av han var där frivilligt. Det jag fick se var som ett stort rör, eller som en tunnel, en halbågsformad öppning längre fram, och där var en del prylar inne i "röret". Så jag vet inte vad det kan betyda, riktigt."
Kan kanske vara en tunnel?! dit han rymde sist måste man passera en tunnel för att komma..
Tack Maikailoa för dina svar, Baby har kommit hem och hon mår jättebra. Tack igen!
Hej!
Jag söker hjälp för att hitta mina borttappade nycklar.
Nyckelknippan består av 4 nycklar varav två vanliga, och två som man har till polislåset. Det är även en ring med en nyckelknippa som består av flera rosa plaststenar. Nyckelknippan sitter på ett svart band som det står labero på med vit text.
Jag minns att jag senast hade de i förra veckan… onsdag om jag minns rätt.
Jättetacksam för svar!
Denise
Hej! Letar som en galning efter ett silverhalsband med en trollslända på. Jag vet att jag såg det för nån vecka sen, men jag kan för mitt liv inte hitta det ändå! Jag hängde det någonstans, jag har letat på varenda spik,knopp,hyllkant som jag kan komma på. Runt prydnader och flaskor som jag brukar hänga saker runt. Finns det någon som kan se det? Själva trollsländans vingar är täcka med strass och kedjan är som små sammanlänkade silverbubblor. Tack på förhand!
//Gina
Hej! Jag letar efter nycklar, tror det hänger 3 nycklar på den knippen. Två veckor sedan tappade ja bort dem tror jag. Hade exta nyckel, som tur var hos en annan. Ja är rädd om vart den ha tagit vägen, det känns inte tryggt att ha en nyckel till ettt hus som man hyr. Tack för hjälp på förhand!!! mvh veronica
Ser du nåt annat tro? Har ingen sådan låda med metallkors i….. Mvh javiera
Jag hittar inte örhängena som jag fick av min farmor. Dom betyder hemskt mycket för mig eftersom hon inte är i livet idag och det var det sista jag fick av henne. Och dom betyder jättemycket för mig. Dom är silvriga med genomskinliga stenar på. Finns det någon vänlig själ därute som kan se dom?
Med vänlig hälsning /s
Jag har tappat bort min vita plånbok, tror den kom bort igår men inte säker men tänkte om någon kunde hjälpa mig lite på traven? Den är "skölpaddsmönstrad" (som på ett sköldpaddsskal men helt vitt), och fram är det en metallplatta med inristade F. Någon som kan hjälpa mig?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
"Har lite panik just nu, har tappat bort mina nycklar,"
Verkar som att du ska leta vid där det är dels blått men även en del detaljer som är i vit och ljusbrun flammig marmorstuktur.
Av någon anledning fick jag se en medelålders man med blont vågigt hår och blå skjorta, lite grand rund kroppsform.
Maikailoa.
"ett silverhalsband med en trollslända på."
Får en känsla av att det kan finnas vid eller i något som kan vara som en behållare, utanpå, på sidan är där en grov blank metallskena, som går ner och sedan svänger upp igen så att det blir dubbelt eller tredubbelt. Innuti verkar det vara ett rött tätt mönster.
Kan vara som en barnvagn eller ett fodral till ett musikinstrument kanske, någonting sådant.
Maikailoa.
"Hej! Jag letar efter nycklar"
Dessa kan finnas, troligtvis utomhus, vid ett föremål som är ungefär högt som en soptunna, det är vitt och även rostigt, överdelan är rund men sidorna raka, kanske något bredare nertill.
Där är även någon öppning upptill och kanske handtag. Så känns det, som en rund skjutlucka med handtag.
Kan vara "marint". Men det är på land, möjligtvis intill eller in emellan några hus, eller hus och en häck.
Maikailoa.
Tack Maikailoa!
Jag ska söka efter det, vet du hur stor behållaren är? eller om du kan se något annat i rummet?
Anledningen till att jag frågar är för att jag (som du säkert redan listat ut eftersom jag slarvat bort mitt halsband) är en riktig slarver, och har en tendens att lägga allt där det inte ska vara.
Jaja, kaos är granne med gud sägs det!
//Gina
Tack för svaret Maikailoa! men ja hittar fortfarande inte nycklarna, ja börjar bli orolig, ja e ju en sån person som tappar bort o har börjat blivit orolig vad som hänt , glömskt. Men nycklarna e så viktiga pga att jag hyr stugan huset.
Hoppas du kan hjälpa mej, tack så väldigt mycket i förhand Maikailoa!!
Mvh / Kram Veronica
Maikailoa!
Jag har tappat bort ett kuvär med pengar i :( ingen som kan hjälpa mig hitta det?
Tack på förhand
#72 Tack, men jag hade redan hittat dom, de låg i ett par jeansbyxor. Men mannen har jag ingen aning om vad han kan ha med det att göra. :P
PJUM
Jag hittar inte min låne bok:( Den heter kejsaren av nihon-ja och är skriven av flanagan. Kan vara hemma eller i skolan eventuellt i bil eller dylikt. Snääälla!!!
#70 skrivetav Rosaranarosenstrale
"Jag hittar inte örhängena som jag fick av min farmor"
De kan finnas vid ett föremål som kan vara ungefär i stil med en handväska. Det är ganska ljust brunt och så är där några orange linjer, och så känns det som gummi. Kan vara läder, men känns som gummi, för det är lite "darrigt" och rynkigt.
Eventuellt kan det vara en påse som man försluter med ett snöre.
Maikailoa.
#71 skrivetav MelvinMimmiLufsen
"Jag har tappat bort min vita plånbok"
Kan ha hamnat hos en yngre man som har mjuka möbler på golvet med stora prickar på och så något liknande en kulram där kulorna ser ut som punchpraliner.
Maikailoa.
#83 Hittade dom! I skrubben bland en hel del väskor! Väskan var i ett stickat material med två trähandtag. Har dock haft dom förut i en orange påse som man förslöt med ett snöre. Väskan ser rynkig ut. Hursomhaver tack, hade aldrig letat i en väska om du inte nämnde en.
Tack för att du tog dig tiden!
mvh/s
"Jag ska söka efter det, vet du hur stor behållaren är? eller om du kan se något annat i rummet?"
Hmm… verkar nu som att den blanka metalldelen är något man binder ihop håret med.
Fast om man tänker efter så är ju ett silverhalsband blankt, så det kanske är ett villospår.
Nej, får inte fram något mer där. Det kan ju vara hos någon annan.
#81 skrivetav Hamster 4 ever
"Jag hittar inte min låne bok:("
Den kan vara vid en stor sal, där det inte finns några väggar, en matsal eller liknade. Kanske är det vid ingången, där är ändå en låg avskiljare från salen, och man kan tydligen sitta där så det kanske finns bänkar utefter den "gången".
Känns som vid ingången till en stor sal, och bakom ryggen på någon som sitter där.
Maikailoa.
#84 jag hittade dom i en påse tillsammans med mina gympaskor :) men tack ändå!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Hej igen Har letat o letat efter min nycklar. E dem hemma hos mej el någon annan el i någon annan stad? Har du fler tips på vart dem kan vara? Gräs eller grus, mmrg på hus mm? Det skulle vara jättesnällt om du kan försöka igen att hjälpa mej! Tack så mycket i förhand! Mvh veronica
Hej,
inatt försvann min sons vita dvärghamsterunge Stich (lite drygt tre veckor gammal) ur sin bur. Det var lillasyster som olovandes plockade upp den och under tiden hon lekte med den så försvann den.
Vi har ytterligare två vita dvärghamsterungar, men de finns kvar i buren.
Vi tror att den finns på nedervåningen av vår villa (den borde inte kunna gå i trappan), men vi kan inte hitta den någonstans.
Vore oerhört tacksam för hjälp då min lilla kille förstås är jätteledsen.
Tack på förhand!
Darjeeling
Hej! Denna natt blev jag bestulen på min plånbok. Jag var på en fest tillsammans med några vänner och när vi kände att vi skulle börja röra oss hemmåt, upptäckte jag att min plånbok var borta. Sist jag såg den var när jag tog upp min väska lite snabbt och plånboken trillar ur, men jag lägger tillbaka plånboken och stänger väskan. (Har spärrat kort nu osv…)
Plånboken är helsvart, ganska stor, har ett "ytterfack" på utsidan, köpt på Ullared (haha).
Förstår att det är menigslöst att försöka hitta den, men den var 1 vecka "gammal" och jag skulle göra allt för att få tillbaka den.
Undrar därför om någon kanske kan "se" den eller se någon ledtråd. Är oerhört ledsen och skule uppskatta all hjälp och alla försök. Slänger upp en bild på den också!
Tack på förhand!
Hej! Skulle vara mycket tacksam om någon kan hjälpa mig att hitta ett borttappat minneskort till Playstation 2. Det är svart och rymmer 68 megabytes om jag minns rätt. Jag är jätteduktig på att slarva bort saker och nu har jag letat massor utan lycka . Undrar även om någon vet vart vi har lagt våra Nintendo 64 spel, bland andra donkey kong och Mario party. Och en teeshirt jag inte sett sen jag var i England i mars. En svart teeshirt med revbensmotiv. Mycket mycket mycket tacksam om någon kan hjälpa en liten tös! :)
Where there's a will; there's a way.
Maikailoa!
Jag tror inte det är villospår, jag har otroligt stökigt hemma så jag förstår att det är svårt att fokusera över huvudtaget.
Jag hittar fortfarande inte halsbandet, men det känns inte så viktigt längre, det kommer fram när det vill, o jag tror att någon spelar mig ett spratt.
Jag har iaf städat nästan hela nedervåningen, och har bara det hemskaste rummet kvar- sovrummet.
Kanske kan du se det bättre nu.
Men känn dig verkligen inte tv ungen, bättre om du hittar någon av de viktigare sakerna, tack för din hjälp och tid, det är verkligen uppskattat!
//Gina
#92 har en känsla av att den blev tagen av någon, jag tror en kille.
Ser blåa jeans och en svart t-shirt. Önska jag kunde hjälpa lite mer.
"Har letat o letat efter min nycklar."
Nu ser jag så här: ett sorts lampglas som är väldigt slätt och matt, det böjer runt i en båge, men inte så stort.
Sedan är där till vänster något, förmodligen av tyg, flammigt, lite som marmorfärg, och djupt ner i botten på detta ser jag ett par guldringar, alltså ringar av blank metall.
#91 skrivetav darjeeling
"inatt försvann min sons vita dvärghamsterunge Stich"
Fick för mig att den har gått in i något som beige till färgen och spretigt. En liten bit ifrån golvet, ett par decimeter. Vet inte vad det är, men man ser det i framkant på någonting. Runt men väldigt spretigt.
Maikailoa.
#93 skrivetav Reckotch@hotmail.com
"borttappat minneskort till Playstation 2"
Inte lätt att se detta, men möjligt att det är bakom något föremål som är antingen på en hylla eller bord, intill väggen, men det är ett utrymme där, hela vägen längs med, och längst bort kan där eventuellt vara ett fönster, eller något som gör att det ser ljust ut.
Maikailoa.
Tack för hjälpen! Hittade det i en byrålåda i brorsans rum. Mycket riktigt står byrån intill väggen, och bakom den finns ett garderobsutrymme som löper längs hela väggen. Tack för hjälpen! :D Ingen aning om vart Nintendo 64 spelen kan ha gömt sig? :D
Where there's a will; there's a way.
Har fortfarande inte hittat någon ring!! Ser du nåt annat tro? Kanske vad det är för typ av rum… Tack!
Hej skattletare!
Har ett halsband som jag tappade bort för ett tag sen. Var inte särskilt fint eller så, lite slitet & hängt med ett tag i jobb och studier. Kanske ett i-landsproblem i jämförelse med t.ex husdjur och andra viktigare saker som husnycklar & sånt men om någon har en stund över så vore jätte tacksam.
Alltså en enkel halslänk, ifrån början en guld-imitation 45-50cm lång, 5-6mm i tjocklek med lite grövre vridna länkar och en vanlig mindre låsning i änden som många har nu förtiden.
Har aldrig haft varken tid eller råd med halsband förut så skaffade detta av en lite speciell anledning. Fick ha de ett par år sen typiskt så försvann de spårlöst i samma veva som en konfirmation vi var bjudna till hos min systers dotter. Mycket möjligt jag tog av mig halsbandet, minns inte så noga just nu för ungefär ett par år sedan det försvann. Kanske gled ur en ficka eller det hamnade i en kasse eller jag lämnade länken i bilen. Om de tappades utomhus så kanske inte lönt & leta så här långt efter men har letat & sökt inomhus i lådor, askar och påsar men utan framgång.
Apropå bilar, ni får gärna hjälpa mig med bilen också 
Halvljuset vill inte lysa och har precis lagt av på bägge strålkastarna samtidigt. Heljuset funkar dock felfritt fortfarande.
1. Sitter felet i strömbrytarn vid ratten, (vänstra spaken)
2. Sitter felet i ett relä inunder instrument panelen.
3. Beror felet på rost & oxidering vid någon jordanslutning i motorrummet.
Vore jättesnällt, snart besiktning:)
Tack på förhand!
Ser ut som det ordnar sig med belysningen.
Skäms över jag inte kontrollerade glödlamporna innan, verkar som båda hade gått på en gång. Har aldrig varit ute för allt slocknar samtidigt, brukar gå sönder en i taget oftast. Ljusomkopplaren reagerade inte heller vid ratten så tänkte nu har nånting pajat ordentligt, brukar höra och känna ett litet klick när reläet skiftar om men märkte ingenting denna gången.
Ska byta till två nya H7 12V 55Watt så ska de nog fungera igen.
Beklagar men ni får gärna skicka lite healing istället om ni vill 
Den 3 juli försvann vår honkatt spårlöst. Detta var på vårt landställe i Kolmården. Hon är svart/vit och brun. Liten till storleken och med litet huvud. Vi har letat och lappat och nu känner jag mig helt förtvivlad, vad har hänt henne? Lever hon? Hittar hon tillbaka? Väntar hon på oss när vi inte är där…? Snälla hjälp oss….
Skickar med en bild på henne
Tack på förhand!
#103 skrivetav Kottschejk
"ett halsband"
Det kan finnas intill ett föremål som är en aning orange, och tonat ut mot kanterna. Man kan tänka sig som ett musikinstrument. Fast det verkar vara en bit upp, ungefär i höjd med ett fönster. En del av det är trehörnigt. Tre hörn med platt ände, en fot på en möbel kanske.
#108 betyder det att hon är avliden??
Har inte hittat min katt Ewert, de har nu gått 3 veckor. Kan du säga nått mer är han kvar i "tunneln" "röret", hur ska jag kunna hitta honom?!
Snälla behöver mer hjälp!

hejsan.
kan någon hjälpa mig att se vart min svärfars bilnyckel kan vara?
den försvann i vårat hus. finns den kvar här eller är den borta i soporna eller nerspolad i toaletten?
har nämligen en dotter som norpar allt hon ser och gömmer det :(
snälla behöver snabb hjälp.
Hallå alla snälla själar!
Kanske lite viktigare för er att fokusera på bortsprugna husdjur osv. men ställer min fråga ändå :)
Det är så att jag tappat bort mina trådlösa Sony Ericsson hörlurar och kan inte hitta dem någonstans. Sist jag såg dem tror jag var vid teven för 1-2 veckor sedan. Hörlurarna är svarta, och har en liten dosa eller va man ska säga i änden som "sänder" till mobilen… Har letat och letat men kan inte hitta dem, så vänder mig till er!
Tacksam för alla svar :)
Mvh
Tusen Tack #107 Maikailoa för hjälpen!
Vi får väl se fallet som avslutat. Verkar troligast där kan finnas ett par ungar med i bilden isåfall och halsbandet då hamnat hemma hos min syster.
Kopplar genast den platsen när du valde använda orden musikinstrument & i höjd med ett fönster, kanske kan vara ett föremål liknande en trumpet. En tre-hörning, hmm…kanske kan vara en hästsko eller nått. Finns hästar med i bilden också.
Nåväl strunt samma:)
Jag ska va snäll i detta fallet, dom får gärna ha länken och leka med den om dom gillar den.
Vad gäller bilen så funkar lyset nu som det ska, fixat 
#110 skrivetav emiliefredrikson
"Har inte hittat min katt Ewert"
När jag kollar efter denna så återkommer jag till en bild av att han äter, så det verkar som att han får mat i så fall.
Hej, Min mammas katt Simba har varit borta sen Söndag 2/9-12. Simba är en randig bondkatt. Han har inget halsband men är öronmärkt, kastrat och född 2007. Simba har bott hela sitt liv bott hos mina föräldrar med 3 andra katter varav en är hans bror. Är det någon som ser honom? Vi har satt upp lappar men inte hört något ännu…. hoppet lever men ovissheten är outhärdlig. Linda
#114, Tusen Tack snälla;-)!! Kan du se om hon är omhändertagen eller "lever själv"? Andra katter ? Är det ett ensligt ställe (skogen?) Kan hon hitta hem? Går det att få kontakt med henne ? Vi saknar henne oändligt!
Tack så mycket för all hjälp och alla svar! Kram
Hej Igen!
Tack för svaret Maikailoa!
Stället du beskrev skulle kunna vara ungeär där jag såg dem senast då där finns ett målarskåp med mycket tuber och liknande, men har letat överallt där och kan inte hitta dem…
Kan du se något mer/ annat som gör det lättare??
Mvh
Min gubbe har slarvat bort båda bilnycklarna till bilen. Och undrar om du kan hitta nån utav dom. Mvh Hanna
Hej!
Jag har sedan en längre tid borta 2 nyklar till min lägenhet. de är inte på samma ställe och ej tappade vid samma tillfälle….
kanske ej det viktigaste söka efter..men blir dyrt den dag jag ska flytta …
Tacksam för svar….
Hej!
Jag har blivit av med en skåpsnyckel som jag använder till att låsa mitt skåp i skolan. Det är en ensam nyckel, det vill säga den hänger ej på en nyckelknipa med andra nycklar. Senast jag såg den ska den ha varit i min plånbok. Uppskattar all hjälp!
Tack på förhand

"Min mammas katt Simba har varit borta sen Söndag"
Vad jag kan se så befinner han sig vid en sorts bred pelare, fristående, men som kan vara intill någon byggnad. Rund, kanske någon meter bred och rätt hög. Verkar vara så att man kan gå runt intill denna pelaren, och där är en hård torr yta.
Maikailoa.
#126 av MaiKaiLoa Tack för ditt svar. Kan vara ett öde hus en bit från mamma där jag vet de har pelare… Inte så breda dock, men ändå värt en titt. Vågar knappt fråga men lever han? Skadad?
"Kan du se något mer/ annat som gör det lättare??"
Jag fastnade på ett objekt, som jag inte kom ifrån, men som för mig verkar kryptiskt.
Det är något som befinner sig lågt, nära eller på golvet. Det är som en golf-bag ungefär, det går ner och är bredare längst nere. Men det är ingen golf-bag. Materialet är svårbestämt. Undertill är det som "glas-strålar" som slår in i ytan till vänster. Detta fick mig att tänka på vatten, men det äre inte vatten heller.
Till detta hör även ett handtag eller spänne som är någorlunda fyrkantigt men ena kanten kortare än den motsatta.
"Min gubbe har slarvat bort båda bilnycklarna till bilen"
I ett ganska dunkelt rum. Rakt fram där, och uppe på något, ligger det som en rund påse. Inte helt klotformad, men nästan. Som en påse med tyg i kanske. Den verkar ligga på något, men man ser det mesta av undersidorna.
Maikailoa.
#126 av Maikailoa Tack för ditt svar. Kan vara ett öde hus en bit från mamma där jag vet de har pelare… Inte så breda dock, men ändå värt en titt. Vågar knappt fråga men lever han? Skadad?
Tack får spana i Källaren. :)
Mitt busskort är borta:(
#127 tack! Finns det möjlighet att se om hon kan komma hem/hittar hem? Befinner hon sig i närområdet eller långt borta? Vill hon inte ha kontakt? Rädd? Kattungar?
#123 skrivetav silverljus
"Jag har sedan en längre tid borta 2 nyklar till min lägenhet"
De kan vara, kanske utanför en vägg, där det är en vit yta som har jordfläckar på sig, typ regn i en plantering stänker upp jord.
Och en rörkonstruktion, ett vertikalt rör som grenar ut sig till flera, med ändgavel.
Maikailoa.
#125 skrivetav FerretCrow
"en illervalp"
Möjligt att jag misstar mig på det här, men det verkar som han sitter inunder ett täcke med vad som verkar vara ståltrådsinlägg. Det verkar vara ett ganska tjockt och tungt täcke, men man ser någon sorts vågigt nät eller ståltråd.
Maikailoa.
#133 skrivetav Hamster 4 ever
"Mitt busskort är borta:("
Så det verkar vara nästan som vid ett hörn, men en bit upp, på en bänk eller slaf, där man antingen har lagt upp ett stort mörkt rund föremål, ett stort kramdjur tänkte jag först, men det kan vara en säck, eller eventuellt är det en människa som sitter där och "ser säckig ut".
Maikailoa.
finns det något svar på #134…..?? Jag har så svårt att sova, tänker på henne och på vad som kan ha hänt? Finns det möjlighet att SE ngt av ovanstående frågor ? Super tack :-)!!!
Skulle vilja be om lite tips om två saker som verkar vara puts väck hur jag än letar!
När jag skaffade min laptop så plockade jag ner min stationära dator prydligt, och trodde att allt skulle finnas den dag jag packade upp den igen. Nu när jag plockat fram min stationära dator(denna jag sitter vid just nu), så finner jag inte mina högtalare! Trodde jag hade lagt dem brevid skärmen/tornet. Har letat i hela förrådet där jag satte in den stationära. Har vänt och vridit, flyttat och letat men ingen framgång.
Sen till mina torgvantar(halva fingrar) som jag virkade när jag var runt 12 - 13 år. Tog inte med dem när jag flyttade hemifrån och min mamma påstår att de är slängda. Hon som annars har svårt att slänga saker… De är virkade i lite grövre garn i färgen turkost. De ligger inte kvar i den gröna byrån där de annars har alltid legat. Har min mamma rätt när hon säger att hon har kastat dem eller har hon stuvat ner dem i en påse och lagt dem i källaren?
Stort tack på förhand:-).
"Finns det möjlighet att se om hon kan komma hem/hittar hem? Befinner hon sig i närområdet eller långt borta?"
Verkar som att hon rör sig fritt. Men var det är är inte lätt att säga. Där kan finnas ett vuxet par, antingen undre medelåldern eller äldre fast ungdomliga. Dessa stod tillsammans vid ett träräcke vid huset eller något staket.
"mina högtalare"
Dom kan vara intill några gröna, rätt grova gjutjärnsgrejer. Lösa delar tror jag, som skall sättas ihop, och meningen kan vara att det skall kunna snurra eller vridas. Det känns som grönmålat gjutjärn, fast det kan vara annat material, känns som maskindelar.
Maikailoa.

Mina svärföräldrars katt Vigge är borta och har så varit sedan mitten på juli. Han tar långa turer på sommaren men nu börjar vi tappa hoppet. Vigge är svart med vitt bröst och vitt på tassarna och lite på näsan. Om någon kan hjälpa oss att hitta honom, död eller levande är vi innerligt tacksamma! Vet att ni kan för ni hjälpte mig att hitta min älskade Fritz katt för fyra år sedan!!
Åh snälla! Hjälp mig hitta mina nycklar! En ganska stor nyckelknippa med ett Hogwarts-märke som nyckelring. Och en liten nyckelknippa med bara två nycklar på, en vanlig, ett polislås. Tack på förhand.
/M
Tack att du gjorde ett försök att finna minadatorhögtalare:-).
Det endaste jag har i gjutjärn är mina stekpannor och vid en titt vid min nedpackade Fonduegryta så fann jag bara andra saker, dock inga högtalare*ler*.
Stort TACK att du tog dig tid för min fråga. Ha en fortsatt solig söndag
.

Dags igen :/
Jag har packat upp mitt hemmabiosystem och en kabel frånenheten till bashögtalaren är borta :/
Den är märkt lila om det kan hjälpa….
Är det någon som får till sig något som kan hjälpa?
Utan den kabeln är hemmabiosystemet obrukbart….
Många tack på förhand
Maria
"Mina svärföräldrars katt Vigge är borta"
Jag får en känsla av att han befinner sig vid ett ställe där man "stökar runt" rätt häftigt, arbetar, kanske som ett bageri, där är ett material man håller på med, men där verkar också vara värme eller ljuskälla.
Fast det kan ju vara hos någon konstnär.
Maikailoa.
#147 skrivetav PetitePuma
"Åh snälla! Hjälp mig hitta mina nycklar!"
Vid en liten hylla där det är en "gubbe" på vänster sida. Det känns som en gubbe, som sitter åt sidan, på gaveln, ut åt vänster.
Men tyvärr är jag osäker på var "hyllan" är för det verkar som att väggen är mer eller mindre genomskinlig, och mönstrad.
Maikailoa.
"en kabel frånenheten till bashögtalaren"
Det första jag såg var ett vitt cylidriskt föremål, och det kan ha varit inne i en låda, eller halv-låda. Och just bredvid fick jag för mig att där är ett dricksglas. Men det känns inte så högt upp, kanske i nivå med ett soffbord.
Maikailoa.
Jag vill återigen tacka Maikailoa för all tid du lägger ner här!
Jag hoppas att alla förstår att Maikailoa gör det här på sin fritid.
Tack!
Jag har en stor svart nyckel som kommit bort. Den är ca 15 cm lång och är en svart sak. Den är inte så lätt att bara tappa bort så nu undrar jag är det någon som kan se vart den är. Jag har mina misstankar, men vill inte säga något. Snälla hjälp mig. Behöver den verkligen.
Verkligen supertack! Jag känner lite "samma" som du sagt till mig om vår lilla katthona:-)! Gäller bara att hitta henne………….
Tack snälla för du tog dej tid med min fråga, Maikailoa..
just nu lite svårt för maj att tänka var detta är….då de kan finna "varsomhelst" i stan….men jag ska ta mej en funderare var dessa ställen ev kan vara..
Tack
Tack Maikailoa för din tid! Du nämde att du nästan såg genom hans ögon… Vad såg du? Några mer ledtrådar på vart han kan vara? Vi är alla så oroliga..
gubben har tappat bort nyckel till sitt vapenskåp, Kan du se var den är.
"Jag har en stor svart nyckel som kommit bort."
Vid ett vitt föremål, som verkar något fuktigt, och emellan är där ett blåfärgat glas, som påminner om färgat glas i ett kylskåp. Men det är ingen hylla, för det är inte plant någonstans.
Antingen ser man det en bit underifrån, eller så är man tvungen att titta in under.
Maikailoa.
#160 Tack så mycket. Då måste jag fundera vart det kan vars.
Nyckel ska finnas nånstans i källaren, men vi har inga takpannor nånstans, däremot vedtrave. Nyckel är rätt lång och silvrig.
Hej! För några år sedan (ca 3-4) försvann ett guldhalsband som hade mycket stort sentimentalt värde för mig. Hänget var ett hjärta med ett hål i mitten och diamanter/zirkoner runt. Jag brukade hänga det i badrummet och har fått för mig att halsbandet åkt med tvätten in i tvättmaskinen och sedan försvunnit. Har flyttat flera gånger sedan halsbandet försvann och tror inte att det kan ligga bland alla saker, eftersom jag rensat allt ett flertal gånger. Vill mest bara veta vad som hände med halsbandet.
/Fia
KANIN!
BERTTA ELLER WILDASOM HON OCKSÅ KALLASVÅRAN KANIN ÄR BORTA I KVÄLL.JAG HAR LETAT ÖVER ALLT UTE MEN FICK GE UPP I MÖRKRET.HONÄRRÖD I PÄLSEN SOM KATTEN OCH BOR I EN UTEBUR,MED STAKET RUNT,EN HAGE.MEN NU HADE HON LYCKATS SMITA UT OCH ÄR BORTA.SNÄLLAKAN NÅGON DINNA HENNE
Kan Simva ha förflyttat sig eller är pelaren och den torra ytan på samma plats. Är han instängd? Är han ensam? Har han mat och vatten eller svälter han…. :(
Kanin!
Har letat på förmiddagen, och sja ut nu igen. Men ser inte ett spår av kaninen?Kan någon ge en ledtråd. Kever hon?
Snälla hjälp oss

#150 Tack så mycket!!! jag funderar på ett spettekaksbageri? finns ca 4 km bort. Vi vet nu att han lever, han har blivit sedd men inte infångad.
# 105 Finns det något mer du kan säga om vår lilla katthona? Vill hon inte komma hem/hittar hon inte hem? Vi har letat och letat? men inget spår….??
"#162
Nyckel ska finnas nånstans i källaren, men vi har inga takpannor nånstans, däremot vedtrave. Nyckel är rätt lång och silvrig."
Nå, möjligen intill en sorts 6- eller 8-kantig regel som ser ut att vara gjord utav trådar, de ligger alltså intill varandra som trådarna i en kabel, och bildar en åttakantig stång/regel.
#165 skrivetav Solkattella
"Hej! För några år sedan (ca 3-4) försvann ett guldhalsband"
Vad jag får fram är: inomhus, i något sorts rum, där verkar vara en rad med fönster på väggen rakt fram, det är c:a en halv meter ifrån golvet, och där är ett föremål som är ganska stort, V-format, de övre delarna är rundade och breda, och den smalnar av nertill, som ett V.
Maikailoa.
"Kan Simva ha förflyttat sig eller är pelaren och den torra ytan på samma plats. Är han instängd? Är han ensam? Har han mat och vatten eller svälter han…. :("
Ja, vad skall jag säga, nu fick jag se något som ser ut som ett stort ljust plastlock, upprättstående, runt och med en knagglig bred kant runt om. Det bör nog vara en del större än ett vanligt lock, men det har ungefär den formen.
Letar fortfarande efter kaninen,och ska fortsätta men det finns så mycket sly är det backigt ,är det vatten i närheten, hus eller helt öde?Det är mycket öppna åkrar här.Någon mer ledtråd.
Hej Maikailoa! Tack så mycket för din hjälp! Blev tyvärr inte klokare av detta, men jag undrar om halsbandet kan ha blivit upphittat av någon annan. Föremålet du beskriver låter inte som något jag har i mitt hem och en vägg med fönster kan jag heller inte koppla samman med vare sig mina tidigare hem eller mitt nuvarande. Kanske harhalsbandet helt enkelt fått ett nytt hem?
Mvh, Fia
Hej
Jag har letat ifen i 1,5 timmar efffter kaninen, gått igenom närliggade buskar och diken o högt gräs.Måste börja leta på grannmarken nu.Jag har inte settspår av kaninen ens.Borde kunnat se henne äta nu på dagen, men icke.Om honlever måste honvara skrämd.Jag önskar mer detalierad information, om lanskapet där hon kan finnas.
#97 skrivetav CarmorIris
"Mina husnycklar är borta!"
I närheten av ett sorts rör, med sektioner. Där är också en grupp reglar en bit ifrån varandra. Och något som nästan ser ut som det kom ifrån havsbotten, kanten på en mussla eller ett korallrev.
Hej igen Maikailoa!
Mina nycklar dök upp för ett ta sen när jag kände i fickan på en jacka som jag inte haft sen april. Jackan hängde i en garderob i hallen. Bakre väggen av garderoben har en träregel som går på tvären och är uppdelad på tre sektioner. På andra sidan hallväggen finns badrummet. Två av väggarna har rör som löper från golv till tak i sektioner. På handfatet ligger tre tvålar varav en är en rund, liten prydnadstvål med en form som påminner om kanten på en mussla. Det är min kanske lite förrvirrade tolkning av dina ledtrådar. Men jag hade aldrig kopplat innan nycklarna dök upp eftersom jag var inne på ett annat spår där jag trodde att jag hade en annan jacka på min när jag "tappade" nycklarna. Tack för all din hjälp i alla fall.
Ingen kanin!
Ingen kanin i sikte, börjar tappa förhoppningarna på att hon finns.Hittade ett dött påkört rådjur i stället,för kaninen.
Jag har letat som en galning nu efter boken Den tolfte planeten skriven av Zecharia Sitchin. Det jag vet är att den borde ligga här hemma hos mamma någonstans, men det kan även vara så att min syster lånat den och inte lämnat tillbaka den. Har redan letat i 3-4 flyttkartonger där böcker och liknande ligger kvar i sen senaste flytten. Enligt min mamma skulle den ligga i någon av de kartongerna, men icke! Boken var tydligen en blå pocketbok.
Tacksam för hjälp, hittade ju restan av serien, men att första boken är försvunnen är ju lite surt! Har inte lust att köpa en ny bok heller, om nu det ens går att få tag i längre vill säga.
Hoppas att någon kan hjälpa mig 
// Matilda
Vi köpte en ny dator för några dagar sen. Nu hittar vi inte pappren på den, att vi köpt den och av vem, garanti mm. Den krånglar så ibland funderar vi på att lämna in den på koll.
Hittar du pappren på datorn?
Tacksam för svar.
"# 105 Finns det något mer du kan säga om vår lilla katthona?"
Kanske som något fortsättning på vad jag sa tidigare. Där verkar finnas något långt på marken, stort som en sågbänk ungefär. Fast runda kanter. Kanske ljusblått och mörkblått, men i övrigt naturliga och mörka färger.
Där rör sig folk omkring detta. Nästan som om de har allmogekläder, eller någon sorts speciella kläder.
#176 skrivetav Solkattella
"…Kanske harhalsbandet helt enkelt fått ett nytt hem?"
Det är svårt för mig att avgöra. Känns inget igen så kan det vara på det viset.
Jag tror där är en yngre kvinna med smalt ansikte, rätt markerad näsa och vackra ögon, eller vackra ögonlock kanske.
#178 skrivetav CarmorIris
Trevligt.
Du var duktig på att tolka mina ledtrådar, för det var nog mest jag som var förvirrad.
Men så länge det fungerar så är det ju bra.
Tack Maikaioa
Låter som under vårat poldäck, men inte säker.Hon kan inte vara i ett uthus?
Jag tror själv att honär på gården och är skrämd,av katterna. har pratat med närliggande grannar som ändå bor lång bort, men ingen har sett skymten av henne. Det är dora diken här omkring, såhon måste passera en väg en vit för att komma någon vart, tror inte hon vill simma över diket.Så jag tror hon är på gården.Men kattrna är en stor fara för henne. Skulle vara bra me fler ledtrådar.Menvi ska går ner under polen och kontrollera mera i dag.Och leta i övrigt.
Har letat igenom hela lägenheten tycker ja efter min sambos telefon men den är ännu ej funnen. Har letat igenom kassor och väskor och letat igenom klädesplagg men den är helt borta. Kan du fortfarande se telefonen? en iphone med sprucket glas och bild på hennes häst på baksidan på skalet. Vill verkligeen hitta den. Mvh sobban
Vi har skapat en ny tråd. Se menyn.
"Jag har letat som en galning nu efter boken Den tolfte planeten skriven av Zecharia Sitchin."
Vad jag ser så kan den finnas på höger sida om ett mörkt brun/grått föremål som går ner och sedan i en kurva åt vänster, en bit ifrån golvet, så det är vid (bakre) kanten på något vis. Och precis intill, till höger, är där en spjälkonstruktion, som kanske också går ner, så där blir ett utrymme emellan.
Kan vara en del av ett möblemang.
Maikailoa.
"Vi köpte en ny dator för några dagar sen. Nu hittar vi inte pappren på den"
Känns som att där är ett "landmärke" som ser ut som en ihopasättning av skalbitar. (Ananaskänsla). Långa, ganska smala, kupade, spetsiga "skal" som sitter ihop i en grupp.
Skulle tro att det är på ett mindre bord intill en vägg.
Maikailoa.
"Har letat igenom hela lägenheten tycker ja efter min sambos telefon men den är ännu ej funnen."
Jag tittade igenom vad jag skrivit tidigare, och jag ser fortfarande ungefär samma.
Det är på medelhöjd, just inunder något, alltså nära toppen men under. Intill, en bit högre är det något "fint", trådar, blad, eller liknade, dessa tycks hänga där.
Det föremålet som det handlar om kan vara lite rundat i formen, kanske som en gitarr som ligger ner.
Fast jag vet inte var detta är.
Hej!!
Nu har jag fått en batterdlucka på drift, min son såg min väninnas yngste son med dosan i soffan och nu fattas batteriluckan, Nån som ser var jag ska leta, han kan ju sprungit vart som helst med de4n!
Tack på förhand!
//Gina
Lägg gärna din fråga i vår nya "borttappat-tråd" (finns i menyn).
Jag låser här.