Storseans
När man är på en storseans, hur kan mediumet veta vilken i publiken som meddelandet är till??

Andevärlden ger mig en känsla eller en bild av den jag ska prata med men det händer ibland också att man tar fel på person. Jag ska berätta om en sådan episod. Jag fick kontakt med en kvinna i andevärlden som visade mig en kvinna i publiken som hade en rosa tröja på sig, när jag berättade om kvinnan så visade det sig att det var till en annan tjej intill, men hon talade om att kvinnan jag hade kontakt med älskade rosa!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tack för svaret.

Hej Tina
Jag kan bara berätta hur det är för mig som medium. Det finns nog väldigt många olika sätt att hitta rätt-
Jag rör mig framför publiken fram och tillbaka så jag kan känna vilken sida jag ska till. Därefter låter jag blicken löpa över de personer som sitter där. Tills ett ansikte fångar min blick och då säger jag att jag ska till den. Därefter beskriver jag den ande jag har med mig. Oftast är det rätt person, men ibland nån som sitter nära den jag gått till.
En del ser att anden står bakom eller bredvid personen man ska till. eller ser ett ljus över den man ska till
ljus Rose
Jag brukar göra ungefär som Rose Marie,
jag brukar gå runt lite tills jag känner att någon vill få mig att titta på en speciell person i publiken som jag sedan ger budskapen till …
när jag började med seanser såg jag som ett svagt ljus runt personen, men nu får jag oftare känslan att någon försöker visa mig vem budskapen ska till,(denna "någon" jag berättar om kan variera från gång till gång, ibland är det min guide som visar mig men oftast är det just anden jag ska förmedla budskap åt som visar mig).
men vi arbetar alla olika, och seanser kan se ut på alla möjliga olika set,
/ Jimmy

Och jag tillägger att för mej fungerar det som Rosmarin90 och Elisabeth beskriver det.

Tack alla ni som svarat.