Varsel som stämde
När jag vaknade i morse så kände jag direkt att någonting kommer att hända här i huset. Fick en mycket obehaglig känsla.
I eftermiddags blev den gamla damen rånad i sin lägenhet av en man som "bara kom in i lägenheten". Han stal smycken och hennes larm,
Hon bor över mig och jag hörde att hon bankade med något hårt i golvet (förmodligen käppen) Detta var ihållande bankningar. Sedan smällde hon med något på balkongräcket.
Jag har inte mått så bra idag (fibromyalgi) så jag tänkte att det kanske inte var något, men en stund efter hörde jag att någon ringde på porttelefonerna, mer än en. Det måste ha varit Polisen.
Tycker det är väldigt obehagligt, dels för tantens skull och dels för att jag fick varsel. Jag litar på mina varsel, de är så starka att det inte går att ta miste på. Varför får jag dessa varsel när det ändå inte är något jag kan göra?
Jag har haft dessa sedan slutet på 60-talet och vill inte längre.
Men vad jobbigt och så hemskt för den gamla damen!!! Man blir så arg!
Många har ställt sig samma fråga om varsel. Ibland kan man göra något, ingripa, förändra, men ofta kan man det inte. Kanske är det att man har "antenner" som uppfattar något, att tid och skeenden kokar ihop sig till en händelse. Något man luktar sig till från tidens och rummets väv. Tiden kastar skuggor bakåt, skuggor som en del av oss kan se ibland, men inte hela bilden. Det är väl som jobbigast just att man inte kan ingripa.
Jag tror det hjälper att tänka att det är något helt naturligt, en naturlig följd av att vara människa i den här världen, vårt gemensamma rum. En yttring av att vi alla är ett och sammanlänkade i väven.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jo det är nog så att på något sätt så vävs tid och rum samman. Väldigt märkligt är det.
Det har ju hänt att mina varsel har förändrat situationer både för mig själv och för andra. Sen är det kanske så att man får ta del av olika varsel för att veta att de finns och att man ska tro på dem.

prat vmed ditt eget inre och med din guide om att du inte vill ha dessa varsel och du slipper då dessa varsel.
All kontakt o alla uppgifter vi får är ett samarbete mellan våra världar o där vår Guide är som en vakmästare som styr vad du får eller inte får och vill säga att allt går igenom din guide.
Jag hade ofta varsel innan och det kunde vara döds fall olyckor naturkatstrofer som jag inte kunde påverak överhuvud taget och det var fruktansvärt jobbigt.
Så jag bad min guide att slippa få till mig vasel om saker jag ändå inte kunde påverka och min Guide lyssnade och jag slapp detta.
Så en kominikation med vårat eget inre är A och O i det mediala.
Vi kan styra betydligt mer en vad vi anar.
Vissa frågar hur kan man veta att guiden lyssnar om man inte kan se den eller veta vem den är och svaret är väldigt enkelt du får svaret genom en bekräftelse att du inte får några varsel så visst lyssnar guiden.
Så går alltid att prata med sitt inre och styra upp lite så man inte behöver känna ett obehag och rädsla för kontakten elelr det vi får till oss.
Lasse
Jo jag kunde påverkat. När hon slog i golvet skulle jag gått upp till henne, kanske beväpnad med ett stekjärn eller något. Han kanske hade flytt.
Eller så kunde jag kontaktat grannen sidan om mig.
Men jag gjorde ingenting!!!
Och det är rätt Lasse, jag vill inte ha dessa varsel längre. Jag har bett om att få slippa dem.